Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell R300 RAID set-up verplaatsen naar Dell R210?

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de volgende twee servers:
  • Dell R300 met 2x320GB met Hardware raid. (draait ESXi 5 met VM's)
  • Dell R210 met 1x250GB zonder raid. (draait niets)
Ik wil graag:
  • Dell R210 met HW RAID1 2x320GB.
  • Dell R300 verkopen met 1x250GB zonder raid.
Op de Dell R210 draait niets meer. Op de Dell R300 draait een nieuwe ESXi 5 install met VM's. Gezien de specificaties van beide servers ongeveer hetzelfde zijn en de Dell R210 maar de helft aan stroom verbruikt, zou ik graag alles hosten op de Dell R210 en de R300 doorverkopen.

Is het gevaarlijk om een raid-setup te verplaatsen tussen computers? Er zijn back-ups en de sites zouden best 24 uur down mogen zijn, maar ik zou wel tegen 8 uur herstelwerkzaamheden opzien. Het handmatige verhuizen in combinatie van nieuwe harde schijven kost echter nog meer tijd en geld.

Ideaal zou zijn, naar het datacentrum, harde schijven verwisselen, raid-controller naar nieuwe server en de server booten. VMWare ESXi draait op beide servers gewoon perfect. Ik wil alleen graag de raid-setup meteen goed meeverhuizen. Of zou ik de raid-setup sowieso moeten rebuilden na het verplaatsen van servers?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:20

SpamLame

niks

Of het goed gaat of niet is afhankelijk of de backplane van de r210 dezelfde disk volgorde aanhoud als de r300.
Als dat het geval blijkt dan zal overzetten moeten lukken zoals je beschrijft, zoniet dan zal je de volgorde moeten uitzoeken en je plan daarop aanpassen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik neem aan dat je een plan B hebt voor het geval het toch niet blijkt te werken?

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ja, indien het niet werkt dan terug zetten. Indien dat niet werkt opnieuw ESXi installeren en back-ups gaan terugzetten, maar dat zou uren kosten en dan zou het nog zonder raid zijn.

Ik begin me nu ook al af te vragen of de controllers onboard zijn of niet. Ik zal Dell daar en over moeten bellen morgen.
  • 2X PCI-E RISER CARDS (2X PCI-E SLOTS)
  • SAS 6I/R INTERNAL CONTROLLER RAID PCIE
  • C6 - ASSR1, ADD-IN SAS/SATA RAID CARD, R
Maar indien de raid-controller en de harde schijven in de PowerEdge R210 passen, moet dus alles goed gaan.