Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD's bedrukken, en veel kopieren: welke printer.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 23:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi,

Ik moet voor een instantie het volgende doen;

Ze willen een conferentie houden, waarbij er vrij veel wordt geprint. Denk hierbij vooral aan standaard A4 tekstbestandjes, en voornamelijk het bedrukken van DVD-schijfjes. (Printbare dvd's)

Ik heb me de laatste dagen kapot gezocht naar een eventuele alles in 1 printer, die ook op de lange duur rendabel kan zijn. Voor een andere instantie heb ik een hele goede A4 printer gevonden, namelijk een Kyocera MFP-1118. Ze hebben daarnaast een goedkope HP printertje die ook DVD's kan bedrukken.

Het budget is 200 euro. Tweedehands of nieuw maakt op zich niet veel uit; ik heb tot nu toe de volgende 2 printers in gedachte. Is dit acceptabel/het beste?

-Laserprinter/Copier: pricewatch: Samsung SCX-3200
-All in one/DVD: pricewatch: Canon Pixma MG5250

Wat denken jullie?

Gulfstream G650

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:51
Wat voor volumes praten we hier over?
Want ik denk dat vooral bij de wat grotere hoeveelheden uitbesteden stukken goedkoper is dan een printertje kopen en het daarmee doen. (ink is nogal duur :P )

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
als het om een paar gaat is een gewoon printertje wel te doen (uren lang elke 5 minuten een DVD wisselen is geen feest), anders uitbesteden (zoeken op dvd duplicatie levert genoeg op)

Als het vaker voorkomt, kun je naar zoiets kijken:

http://www.primera.com/bravose_disc_publisher.html

Er zijn ook robots die met lightscribe disks werken, kan ze nu even niet vinden, voor rond de €600 dacht ik.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Reken op ongeveer 300 pagina's a4 per maand. (Laserprinter) en ongeveer 120 DVD's. per 3 maanden.

Het is dus geen echte optie voor mij om een standalone DVD-printer te halen. :p 1000 euro..

Gulfstream G650

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Al gedacht aan LightScribe voor de DVD's? Dan voor de printjes een goedkope laserprinter.

[ Voor 53% gewijzigd door ShitHappens op 12-01-2012 19:52 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
SalimRMAF schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:46:
Reken op ongeveer 300 pagina's a4 per maand. (Laserprinter) en ongeveer 120 DVD's. per 3 maanden.

Het is dus geen echte optie voor mij om een standalone DVD-printer te halen. :p 1000 euro..
Het is een investering idd, maar:
Hoeveel uur en inkt kost het je denk je om 120 DVD's te bedrukken?

Vraag gewoon ook eens een offerte aan bij een dupliceerclub voor een serie van 100

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Lightscribe is eigenlijk geen optie omdat het een "mislukte" techniek is, n tevens ook nog sloom is, en tot slot (bijna) niet met kleur kan werken.

@Hierboven:
We hebben 2 weken geleden 150 DVD's bedrukt, met een simpele HP printertje. We waren in totaal 3 dagen bezig met de live-conferentie dus dat was eigenlijk best te doen. Er zijn 5 medewerkers dus iemand hoeft eigenlijk om de 2 minuten even een DVD-tje eruit te halen en weer en blanco DVD erin te stoppen.

Gulfstream G650

Pagina: 1