Hallo allemaal,
Aangezien ik mijn media (films + tv series) netjes vanaf 1 plek op mijn eigen netwerk wil delen heb ik besloten om van mijn workstation ook een ‘nas’ te maken. Als OS draai ik Windows 7 Ultimate en door middel van een netwerkshare wil ik mijn media delen. Verder draai ik nog een SBS2008 server met alles erop en eraan.
Mijn specificaties van de workstation zijn:
Workstation op tafel gezet, de HP P410 ingeplugd, en geprobeerd te booten. Tijdens de boot blijft hij hangen en geeft een ‘error’ aan: “SMART ARRAY HOOKING INT15”. De volgende dingen heb ik geprobeerd om eventuele issues uit te sluiten:
Echter wanneer ik het forum van Tweakers.net doorzoek kom ik erachter dat andere personen hier ook last van hebben. Diegene van wie ik deze raidkaart heb overgenomen was in het bezit van een moederbord met een Intel Q67 chipset waar die het ook niet deed. Echter in zijn workstation deed ie het prima. Misschien heeft het te maken met de Q67/H67 chipset? Mijn server (H55) slikt hem wel gewoon.
Mijn allerlaatste opties zijn dus dat ik de HP P410 verkoop en op zoek ga naar een ander raidcontroller of ik verkoop mijn moederbord en ga op zoek naar een moederbord die de HP P410 slikt. Echter hoop ik dat deze combinatie gewoon gaat werken, aangezien ik het wel een mooie opstelling vind.
Weet iemand nog een mogelijke oplossing?
Bij voorbaat dank.
Aangezien ik mijn media (films + tv series) netjes vanaf 1 plek op mijn eigen netwerk wil delen heb ik besloten om van mijn workstation ook een ‘nas’ te maken. Als OS draai ik Windows 7 Ultimate en door middel van een netwerkshare wil ik mijn media delen. Verder draai ik nog een SBS2008 server met alles erop en eraan.
Mijn specificaties van de workstation zijn:
- Processor: Intel Core i5 2400
- Moederbord: Gigabyte GA-H67M-UD2H-B3
- Geheugen: 4x 4GB GeiL DDR3 PC3-10600 1333Mhz
- Bootschijf: Intel G2 80GB SSD
- Voeding: Seasonic S12II-Bronze 430W
- Netwerkkaart: Intel PRO/1000 PT Dual Port Server Adapter
Workstation op tafel gezet, de HP P410 ingeplugd, en geprobeerd te booten. Tijdens de boot blijft hij hangen en geeft een ‘error’ aan: “SMART ARRAY HOOKING INT15”. De volgende dingen heb ik geprobeerd om eventuele issues uit te sluiten:
- Bios van Gigabyte moederbord naar laatste versie (F4) geupdated.
- Raidcontroller geprobeerd in server, daar draait ie prima; kaart functioneert.
- Specificaties van de server zijn:
- Processor: Intel Core i3 550
- Moederbord: Zotac H55ITX-C-E
- Geheugen: 2x 4GB Corsair DDR3 PC3-10600 1333Mhz
- Bootschijf: 2x Western Digital Blue 160GB (raid1)
- Schijven: 3x WD Black 500GB (VM’s) + 1x WD Blue 160GB (Back-up)
- Voeding: Seasonic S12II-Bronze 330W
- Raidcontroller naar laatste versie (5.12) flashen.
- Tweede PCI-e x16 (elektrisch x4) poort gebruikt van moederbord; geeft dezelfde foutmelding aan.
- Netwerkkaart in beide PCI-e x16 poorten geprobeerd; werkt in beide poorten; PCI-e poorten functioneren.
- Workstation zonder raidkaart aanzetten; vervolgens raidkaart inpluggen en bij apparaatbeheer zoeken naar nieuwe hardware. Vervolgens zie ik de kaart ertussen staan. Wanneer ik weer ga booten krijg ik weer dezelfde issue.
- Topic geopend http://forum.giga-byte.nl; maar tot op heden nog geen reactie.
- Een call aangemaakt op http://www.gigabyte.co.nl; maar ook tot op heden geen reactie.
- Als ik tijdens het booten naar de bios ga, levert het op dat ik zie dat de HP P410 gaat initialiseren en vervolgens naar de biosscherm springt, verder geen respons.
Echter wanneer ik het forum van Tweakers.net doorzoek kom ik erachter dat andere personen hier ook last van hebben. Diegene van wie ik deze raidkaart heb overgenomen was in het bezit van een moederbord met een Intel Q67 chipset waar die het ook niet deed. Echter in zijn workstation deed ie het prima. Misschien heeft het te maken met de Q67/H67 chipset? Mijn server (H55) slikt hem wel gewoon.
Mijn allerlaatste opties zijn dus dat ik de HP P410 verkoop en op zoek ga naar een ander raidcontroller of ik verkoop mijn moederbord en ga op zoek naar een moederbord die de HP P410 slikt. Echter hoop ik dat deze combinatie gewoon gaat werken, aangezien ik het wel een mooie opstelling vind.
Weet iemand nog een mogelijke oplossing?
Bij voorbaat dank.