Macbook Pro wordt heet en blaast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275013

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn Macbook i5 nu sinds 12-06-2010, en hij blaast steeds vaker en steeds harder. Ook wordt hij links aan de onderkant soms erg warm en het enige wat ik er dan mee doe is een beetje op Facebook zitten, weblogs, en nieuwssites.. zonder dat er Photoshop of Dreamweaver in de achtergrond draait..

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
langs gaan bij een apple certified store en je probleem voorleggen (gezien je nog garantie hebt denk ik?)

[ Voor 22% gewijzigd door scenix_ op 12-01-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Draai em open en stof eruit blazen, check lopende processen in activity monitor, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 13:00

Qck

Bazinga

Ja kunt altijd eerst de onderkant er af halen en kijken of er niet misschien teveel stof in zit. Ik heb ook een MacBook uit die tijd en bij mij heb ik pas geleden ook een berg stof er uit geblazen.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Al gekeken of er niet toevallig een proces actief is die al je CPU opslokt? Als dat niet zo is zou ik inderdaad even de onderkant eraf halen om te kijken of er niet veel stof binnenin zit. Dit mag je gewoon doen zonder verlies van je garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Flash. Meer hoef ik er niet over te zeggen. Die van mij wordt ook warm en begint te blazen zodra er een aantal minuten wat flashfilmpjes van bvb youtube aan staan, of er toevallig een pop-under met flash reclame aanstaat.

Wat je er aan kunt doen: html5 enablen ipv flash, of een click to flash plugin op je browser toevoegen, etc...
Dan kun je gecontroleerd je fan doen blazen ;-)

Tevens, moest dit het geval zijn, is een downgrade van lion naar snow leopard het proberen waard.

[ Voor 11% gewijzigd door diedazz op 12-01-2012 17:31 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
Van de browsers waarmee ik het getest heb (FF, Safari & Chrome) gaat Chrome trouwens het beste om met Flash op een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Laatst online: 16-06 00:32
Met ^

Flash zuigt harige apen ballen op Mac OS... (waar eigenlijk niet?)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Lijkt mij nogal overdreven, als ik meerdere youtube video's heb open staan word hij niet warmer dan 60 graden en de fans draaien gewoon 2000rpm..
Ik heb nergens last van.

Alleen als ik een video van 1080p ga laden die een half uur duurt word hij iets warmer, maar verder niks.
Ik kan me ook niet voorstellen dat IEDEREEN met lion dat probleem heeft, zoals jullie lijken te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb met mijn macbook air ook vaak problemen met flash op chrome. Kan inderdaad daardoor komen. Zeker als je 2 of 3 filmpjes aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 06:12
Even in je Activity Monitor kijken welke process zoveel vraagt van je macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275013

Topicstarter
allemaal rond de 0,0 en 0,7% CPU.. Adium af en toe een uitschieter naar de 46% maar die draait alleen op de achtergrond dus dat zal het probleem ook wel niet zijn...

Google Chrome Renderer is het enige wat nog tussen de 5 en 15 % CPU komt

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 275013 op 12-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Laatst online: 16-06 00:32
En hoe warm is je laptop als hij staat te blazen? iStat nano of iStat pro is fijn om de temperaturen en fan snelheid in de gaten te houden.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Controleer ook of er nergens een print job in de wachtrij staat, dat kan ook voor zo'n probleem zorgen.
Ook spotlight die maar blijft indexeren kan je fan flink aan het werk zetten. Bij mij deed dit laatste probleem zich voor bij een externe HDD; op het moment dat ik die aansloot begon mijn MBP als een malle te blazen, wat zelfs na het loskoppelen doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En sommige Java-applicaties. Tip: open een terminal en draai daarin top. Bijvoorbeeld met nice -n 12 top (daarmee geef je de applicatie top weinig prioriteit) en houdt de output in de gaten. Er is vast wel iets wat ineens cpu-tijd opslokt.
Pagina: 1