Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 08:15
Ik heb een HP Microserver N36L waar standaard 1GB DDR ECC geheugen in zit, dit bleek na installatie en configuratie van Windows 7 x64 niet voldoende te zijn en heb toen 2x4GB non ECC Kingston ValueRAM gekocht.
wanneer het geheugen is geplaatst start Windows niet meer op, geeft bijna gelijk een BSOD bij het laden van Windows waarna de pc onmiddelijk herstart (BSOD is dus niet te lezen)
Ik heb daarna verschillende dingen geprobeert:
- geheugenreepjes afzonderlijk testen
- geleende reepjes van 2 GB testen
- bios reset
- ecc uit in bios

succes had ik uiteindleijk toen ik een andere harde schijf had gepakt en hierop windows met de 8GB geheugen op had geinstalleerd, dit draaide perfect, memtest gedraaid, gaf geen fouten.

voorlopige conclusie:
wanneer Windows 7 met ECC ram is geinstalleerd kan je niet zomaar omschakelen naar non ECC

Windows 7 opnieuw installeren is de laatste optie aangezien ik al veel tijd heb gestoken in het configureren van Windows en de applicaties. De vraag is dus eigenlijk wat nou de oorzaak kan zijn en wat ik nog kan proberen om het probleem op te lossen.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Duke op 12-01-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Zoals je al aangeeft is Windows opnieuw installeren een optie. Wat je ook kunt proberen is booten vanaf je windowsinstallatiedisk en dan de CD je windows laten repareren. Dit wil nog al eens helpen. Verder staan dit soort dingen meestal opgeslagen in je register en zouden dus makkelijk aan te passen moeten zijn. Punt is dat Googlke niet zo een twee drie het antwoord geeft. Wacht verdere antwoorden nog even af.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night