GBA Released!!......en emulated

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 15:49

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
De GBA (game boy advanced) is dus vandaag gereleased in Japan, maar tegelijkertijd is de eerste game al weer gedumped; F-Zero GBA. En alsof dat niet genoeg was runt iGBA (GBA emulator) het spel al gedeeltelijk

Kijk dat oude arcadekasten of de amige ge-emulate worden vindt ik niet erg, maar een systeem waarvan de emulator al bestaat voordat het systeem zelf uit is vindt ik wel ver gaan

Dit kan toch niet?

Verwijderd

Dit gaat wel erg ver ja. Normaal gesproken duurt het op zijn minst wel een paar weken/maanden voordat men zoiets heeft, maar zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt.

Het verschil is alleen dat de GBA nog altijd erg portable is. Dit in vergelijking tot de pc/notebook. Verschil vind ik nog te groot. En qua prijs scheelt het ook een stukje :)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
maar het is gewono raar dat mensen ongeveer een half jaar voor de release al toegang hadden tot de technische hardware documentatie, zo is een emulator snel geschreven

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Voor zover ik heb gehoord heeft de GBA gewoon de SNES CPU met de spritechipset heeft. Dus in principe kan een bestaande SNES emulator gepoort worden. Misschien dat het daarom zo snel gaat.

Great minds think in parallel gutters.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 11:35 schreef Countach het volgende:
Voor zover ik heb gehoord heeft de GBA gewoon de SNES CPU met de spritechipset heeft. Dus in principe kan een bestaande SNES emulator gepoort worden. Misschien dat het daarom zo snel gaat.
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar de GBA heeft geen enkele SNES chips in zich hoor, wat wel zo is is dat de CPU die er in zit ook voor andere dingen gebruikt wordt en daarom zijn er makkelijk docs voor te vinden

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hij heeft idd weinig met de SNES te maken volgens mij. Ik wil er eigenlijk wel 1 (met Mario Kart Advance :9). Dat het meteen geemuleerd word vind ik ook een beetje stom en het nut ervan ontschiet mij ook een beetje.
Pagina: 1