Game headset

Pagina: 1
Acties:

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-03 23:06

iLikeNoobies

With Big Boobies

Topicstarter
Hi Guys,

Ik zit met een probleempje...

Gisteravond heeft mijn onderbuurvrouw haar beklag bij mij gedaan over de schiet geluiden midden in de nacht. Dat kan best kloppen aangezien ik veel BF3 op mijn 5:1 surround speel. Nou begrijp ik dat het redelijk aso is om op deze manier door te gaan, dus ik wil vanavond een 'game' headsetje aanschaffen.

Ik had begrepen dat die Fatal1ty headsets best goed te doen waren en ik heb er nu 2 gevonden:
pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset
pricewatch: Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII

Het verschil tussen deze 2 headsetjes is ongeveer €15,00. Is de iets duurdere versie die €15,00 waard, of kan ik beter de goedkopere variant nemen? Mocht iemand andere suggesties hebben dan sta ik daar ook voor open. Ik ben van plan de headset vanavond te halen bij Mycom, Paradigit, Computerland of Dynabyte en wil er ongeveer max €50,00 aan besteden. Mocht je een andere suggestie hebben, gelieve geen webwinkel-only aangezien ik hem vanavond wil halen.

Alvast bedankt!

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 19:00
Deze pricewatch: Creative SoundBlaster Tactic3D Alpha en zijn grotere broer pricewatch: Creative SoundBlaster Tactic3D Sigma schijnen goed te zijn en staan ook op mijn verlanglijst. Een review hiervan (en vele andere headsets) is te vinden bij de 'buren'.

Verwijderd

Ik zelf gebruik de Creative Fatal1ty Gaming headset. En moet zeggen dat het een aardig headset is, vooral voor games vind ik het een aanrader. Ik gebruik hem nu 3~4 maanden en hij kan wel tegen een stoot ( al paar keer laten vallen maar niks gebeurd). Verder geen problemen mee gehad dus een aanrader.

Schietgeluiden/Bommen hoor je ook duidelijk en vooral de bass is 5 sterren waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 16:53 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:20

Zenix

BOE!

Misschien ook verstandig om verder te kijken naar koptelefoons en niet alleen headsets?
Mijn ervaring is dat koptelefoons meestal betere geluidkwaliteit hebben.
Gebruik zelf een Sennheiser HD555 met een mic clip van zalman.

Dat klinkt een stuk beter als andere headsets die ik heb gehad zoals de sennheiser pc150/155/pc350 steelseries siberia bijvoorbeeld. Misschien de Sennheiser HD2xx HD4xxx serie? bijvoorbeeld. Heb geen idee hoe die klinken in vergelijking met een duurdere HD558. Maar als ik jouw was zou ik er zeker naar kijken.

En misschien wat meer geld uitgeven dan die 50? Als je een goeie koptelefoon koopt kan je daar vele jaren mee doen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 12-01-2012 17:01 ]

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Maar het kutte aan de Zalman ZM-MIC1 clip is dat het aan een kabel hangt. En niet direct in je spraak veld. Dus je stem klinkt al een beetje anders en de zalman kan gaan rondzwaaien ook als je kabel losjes hangt en je kijkt wat rond. (Of rek oefeningen met je hoofd) Niet alleen dat, de ZM-MIC1 is behoorlijk gevoelig en heeft geen noise cancellation iirc. Ja de kwaliteit is prima maar dat is het zo'n beetje.
Headsets zijn over het algemeen fijner omdat de microfoon in je spraak veld zit en altijd op de zelfde plek. Hoe je je hoofd ook houdt.

Just my 2 cents als counter tegen Zenix. :p

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:20

Zenix

BOE!

Datastream schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:55:
Maar het kutte aan de Zalman ZM-MIC1 clip is dat het aan een kabel hangt. En niet direct in je spraak veld. Dus je stem klinkt al een beetje anders en de zalman kan gaan rondzwaaien ook als je kabel losjes hangt en je kijkt wat rond. (Of rek oefeningen met je hoofd) Niet alleen dat, de ZM-MIC1 is behoorlijk gevoelig en heeft geen noise cancellation iirc. Ja de kwaliteit is prima maar dat is het zo'n beetje.
Headsets zijn over het algemeen fijner omdat de microfoon in je spraak veld zit en altijd op de zelfde plek. Hoe je je hoofd ook houdt.

Just my 2 cents als counter tegen Zenix. :p
Heb ik geen last van ik gebruik deze http://www.dealextreme.com/p/mini-clip-on-microphone-7080
Kan ik op mijn trui vastmaken of op de kabel. En tenzij je als een bezetene beweegt heb ik dat probleem nooit gehad de stevige kabel van mijn Sennheiser HD555 blijft altijd lekker op zijn plek ook tijdens een FPS competitie match in bijv wolfenstein - enemy territory. Maar kan begrijpen als je een dunne kabel hebt van een wat goedkopere headset/koptelefoon dat het wat minder goed op zijn plek blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 13-01-2012 13:51 ]

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ja precies ikzelf heb een Creative Fatal1ty met die 3.5mm jacks. Er is nogal wat over te zeggen en ik kijk nu zelf ook voor een andere headset. De kabel is dun. Hij heeft eigenlijk nooit lekker op mijn hoofd gezeten. De ear cups zitten op je oren dus dat gaat pijn doen na een tijdje en je oren worden warm. De microfoon is van bizar lage kwaliteit want je moet alles 100% boosten en de mic bijna in je mond stoppen en dan nog ben je nauwelijks te verstaan. De bas is wel goed en andere geluiden zijn redelijk. Ik zou hem niet nog een keer kopen...
Dus @OP. Ik zou voor geen van die twee gaan maar voor een heel andere.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb zelf pas de MKII gekocht. Zit goed op je oren (gaat er wel van zweten daar, maar goed) en de microfoon kun je ook loshalen.

Zelf moet ik nog een oplossing vinden voor het aansluiten van deze naast mijn 5.1 setje. Maar ik ga jouw topic wel even achtervolgen om te horen wat jij daar voor hebt gevonden. De speakers hebben geen mogelijkheid om ook nog je mic aan te sluiten daar. En de afstand tussen daar en de achterkant is toch te ver weg. Zit er zelf aan te denken om die te verlengen.
Pagina: 1