Nieuw geheugen niet compatibel met oude

Pagina: 1
Acties:

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 16:42
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje wat eigenlijk helemaal geen probleem hoort te zijn, or so I thought.

Heb zonet 8GB werkgeheugen binnengekregen (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G) en wilde dit samen met 2x2GB geheugen (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G) in de 4 banken van m'n moederbord (http://www.asus.nl/Mother...3/M4A78TE/#specifications) plaatsen om lekker te kunnen renderen.

Nu start m'n computer niet op met alle 4 de banken, wel met het nieuwe en oude geheugen apart, maar dus niet samen. In de FAQ hier op het forum staat dat dit gewoon moet kunnen en ook Google heeft me tot dusver niks bruikbaars kunnen vertellen, dus iemand misschien hier? Zie ik iets over het hoofd? Moeten de modules in een bepaalde volgorde geplaatst worden of zo?

Alvast bedankt,

Groeten, Michiel.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31
Check je manual even, soms moeten setjes op slot 1 en3, en 2 en 4.

Een ander voorkomend probleempje is dat sommige moederborden net niet genoeg power leveren voor vier modules, in het bios de spanning voor het geheugen iets opkrikken lost dat vaak op.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 16:42
Bedankt Tens, ik ga het proberen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:44

Quad

Doof

Reset voor de zekerheid ook even de bios.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste zijn het niet banken, maar sloten. Een erg belangrijk verschil.

Verder, kijk eens in de manual welke DIMMconfigs je aankunt, wellicht probeer je nu iets te draaien dat helemaal niet kan.

Wat ook kan helpen is het voltage op de geheugencontroller iets hoger te zetten.