Router met hoge throughput en LAN-to-LAN VPN?

Pagina: 1
Acties:

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben al tijden op zoek naar een betaalbare router met een hoge WAN-LAN througput en goede VPN mogelijkheden.

Eisen:
- Prijs: tot 250 +/- euro
- WAN-LAN snelheid: Zo hoog mogelijk, iig 120Mbit down/10Mbit up
- VPN mogelijkheden: LAN-to-LAN en Client-to-LAN
- VPN snelheid: 10Mbit+/-
- Wireless B/G/N
- 1000Mbit ethernet (minimaal 4 poorten)
(VLAN etc zou leuk zijn)

Het lijkt vrijwel onmogelijk om met deze eisen een router te vinden die betaalbaar is.
Ik heb lang gezocht en enorm veel reviews gelezen (Smallnetbuilder etc). Vaak gaat de combi hoge WAN-LAN snelheid met goede VPN througput niet samen, het is of het een of het ander.

Ik heb slechts 2 routers gevonden die voor een "redelijke" prijs in de buurt komen:
- Draytek Vigor 2130n (LAN-to-LAN VPN throughput is slechts rond de 1Mbit?)
- Cisco RV220W (Extreem slechte firmware met veel bugs, Windows7 icm VPN werkt slecht)

De Cisco zou perfect zijn geweest, maar de reviews zijn zorgwekkend. Ik sta trouwens ook open voor het uploaden van alternatieve firmwares, heb wel het een en ander gelezen over DD-wrt en OpenVPN. Maar behaal ik hiermee de gewenste performance en werkt LAN-to-LAN VPN?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08
Je zou eens kunnen kijken naar de Vigor 2820 series. Hiermee moet je ook wel kunnen halen wat je wenst :). Die zitten in een prijsklasse tussen de € 175,- tot € 225,-.

[ Voor 22% gewijzigd door nextware op 12-01-2012 15:24 ]

• t-force
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-01 00:16
De Draytek 2820 haalt zeker niet meer dan 10Mbps VPN (zo'n 1MByte/s) VPN snelheid.

De QNO QVF7303 bied meer, veeel meer (VPN) snelheid dan de genoemde Draytek 2820.
De QVF7303 haalt makkelijk tot zo'n 75Mbps VPN snelheid. (zo'n 8MByte/s)
Link: http://www.qno-europe.nl/product/QVF7303/NL

Wil je nog sneller dan is de QVF7305 het sneller broertje van de 7303.
Die haalt op VPN zo'n 175Mbps (ongeveer 18Mbyte/s)
Link: http://www.qno-europe.nl/product/QVF7305/NL

Maar QNO heeft geen build-in wifi (wat mij betreft gelukkig).

Als wifi access point adviseer ik EnGenius bijv. de ECB-9500.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
De Vigor 2820 heeft jammergenoeg een beperkte throughput op de WAN van ongeveer 50Mbit. Dus die valt sowieso af. De QNO QVF7303 is wel een topper qua specs, maar 330 euro + aparte wifi erbij kopen is behoorlijk meer dan ik begroot had :). Ik ga er nog eens goed over nadenken...
Bedankt iig voor jullie reacties!