• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:12

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb enkele vragen m.b.t. de Digitale Televisie Module van Ziggo.

Ze geven aan dat dit alleen werkt op de door hun gecertificeerde televisies. , daarbij moet een je een module halen waar de Ziggokaart in kan?

Lijst met gecertificeerde televisies
Module link

Is dat alles wat er nodig is om TV te kijken op een van die televisies?
Geen extra kabels? (Behalve de voeding natuurlijk)

Dit lijkt mij een mooi concept, maar ik weet niet zeker of ik het zo goed begrepen heb.

Heeft iemand hier ook ervaring mee (Kwaliteit, verbinding e.d.)?

Alvast bedankt,

Groet Pascal

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het is inderdaad zo simpel als het lijkt!
Stroomstekker en de coax kabel in je tv, ziggo smartcard in de module en de module je tv in. Instellingen in geven op je tv die vermeld staan in de handleiding die je bij je smartcard krijgt.

En vervolgens kan je digitale tv van ziggo bekijken zonder externe decoder.
Een kind kan bijna de was doen ;)

Bovenstaande verhaal gaat op voor de gecertificeerde tv's.
Mocht de tv niet op de lijst staan, kan het wel werken met een aantal haken en ogen.

[ Voor 19% gewijzigd door Lip op 12-01-2012 13:08 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
freak1982 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:05:
Het is inderdaad zo simpel als het lijkt!
Stroomstekker en de coax kabel in je tv, ziggo smartcard in de module en de module je tv in. Instellingen in geven op je tv die vermeld staan in de handleiding die je bij je smartcard krijgt.

En vervolgens kan je digitale tv van ziggo bekijken zonder externe decoder.
Een kind kan bijna de was doen ;)

Bovenstaande verhaal gaat op voor de gecertificeerde tv's.
Mocht de tv niet op de lijst staan, kan het wel werken met een aantal haken en ogen.
Top, bedankt voor je snelle reactie.
Maar er moet dus toch wel een Coax kabel in, dat is nou juist het probleem. Ik wil graag boven TV kijken, en heb geen Coax kabel.

Heb je nog een ander idee hoe ik dat zou kunnen aanpakken? Dus zonder Coax kabel aan te leggen, TV kijken?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:43

The Executer

Lekker belangrijk!

ChillPascal schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Top, bedankt voor je snelle reactie.
Maar er moet dus toch wel een Coax kabel in, dat is nou juist het probleem. Ik wil graag boven TV kijken, en heb geen Coax kabel.

Heb je nog een ander idee hoe ik dat zou kunnen aanpakken? Dus zonder Coax kabel aan te leggen, TV kijken?
Dan kom je uit op Digitenne. Digitenne kun je ontvangen zonder een kabel te moeten trekken...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Maar dan heb je wel.

A ) Bagger kwaliteit
B ) echt een stuk minder zenders
C ) Een extra Abbo

Kortom pijn en moeite een kabel naar boven trekken = Win

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:29

Entity

9000rpm

Er zijn sets te koop om het tv-signaal draadloos over te zenden. Dus beneden sluit je de zender aan, boven de ontvanger op de TV. Zoek maar in Google op "Draadloos TV", genoeg te vinden. Heb overigens zelf geen ervaringen hiermee, kan je dus niet vertellen hoe het exact werkt en wat de kwaliteit ervan is.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Entity schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:04:
Er zijn sets te koop om het tv-signaal draadloos over te zenden. Dus beneden sluit je de zender aan, boven de ontvanger op de TV. Zoek maar in Google op "Draadloos TV", genoeg te vinden. Heb overigens zelf geen ervaringen hiermee, kan je dus niet vertellen hoe het exact werkt en wat de kwaliteit ervan is.
Dus eigenlijk een soort van 'Draadloos verlengsnoer' voor Coax?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:50
Maar zo'n setje werkt niet icm met een module aangezien niet het volledige coax-signaal doorgeven maar slechts één enkele zender (en dan nog vaak in CVBS-kwaliteit).

Verwijderd

Even terug naar af.

Heb je al een tv abbonnement van Ziggo?
Heb je dan misschien al een decoder beneden staan en misschien dan ook een antenneversterker voor meerdere tv's aan te sluiten? Zo ja welke antenneversterker precies?

Hoe lang zou een kabel naar boven minimaal moeten zijn (exacte aantal meters)

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:16:
Even terug naar af.

Heb je al een tv abbonnement van Ziggo? Ja
Heb je dan misschien al een decoder beneden staan en misschien dan ook een antenneversterker voor meerdere tv's aan te sluiten? Zo ja welke antenneversterker precies? Decoder wel, antenneversterker niet

Hoe lang zou een kabel naar boven minimaal moeten zijn (exacte aantal meters) Hmm, dan moet ik even puur gokken, van beneden door de kruipruimte, metertje of 25.
Antwoorden hierboven ingevuld.

Het probleem met kabel trekken is, dat je dan overal kabels door het huis hebt lopen.

Er is misschien een andere optie, er loopt al een coax kabel in een andere kamer (naast mijne) die vrijwel niet gebruikt word, of die gesplits kan worden. Dan moet ik hem nog zo'n 8m verlengen.

Ik hoef ook geen top kwaliteit, ik kijk het op een 22" monitor. Ook hoef ik niet belachelijk veel zenders.
Gewoon de standaard 1-10, dus ned 1,2,3 de RTL's, SBS, Veronica e.d
National Geograpich channel, Discovery channel, MTV, Comedy central.
En dan ben ik er al wel zo'n beetje

[ Voor 13% gewijzigd door ChillPascal op 12-01-2012 14:21 ]

Verwijderd

Kabels kun je ook wegwerken hoor, beetje inventief zijn. Ook belangrijk de kabel de korste weg te laten lopen, 25 meter? Dat is loodrecht omhoog 8 verdiepingen . . . . :X

Met kabels splitsen moet je kwaliteit inboeten, zeker die lengtes die jij opnoemt gaat je niet zo lukken zonder versterker. Ik zou het maar eens nameten met een rolmaat en de mogelijkheden tot zo'n kort mogelijke kabel goed bekijken.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:26:
Kabels kun je ook wegwerken hoor, beetje inventief zijn. Ook belangrijk de kabel de korste weg te laten lopen, 25 meter? Dat is loodrecht omhoog 8 verdiepingen . . . . :X

Met kabels splitsen moet je kwaliteit inboeten, zeker die lengtes die jij opnoemt gaat je niet zo lukken zonder versterker. Ik zou het maar eens nameten met een rolmaat en de mogelijkheden tot zo'n kort mogelijke kabel goed bekijken.
Ja je hebt wel een beetje gelijk, maar hij gaat eerst 1m opzij, dan 1m naar beneden de kruipruimte in.
4m richting 'de ruggegraad' van t huis. 5m omhoog. Dan is het hemelsbreed ongeveer 5m naar mijn monitor.
Maar een beetje mooi wegwerken, kom je toch wel flink over de 10m

EDIT: De TV in de andere kamer is niet eens meer aangesloten, daar zie ik 2 coax aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2z68gls.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ChillPascal op 12-01-2012 14:36 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je echt geen kabels wil trekken haal je een losse digitale tv-ontvanger geschikt voor Ziggo en haal je zo'n draadloos scart-setje dat ook IR-signalen kan doorgeven (zoiets bestaat vast ook al met hdmi, maar dat zal wel een factor veel duurder zijn). De kwaliteit is nog altijd niet geweldig, maar je hoeft iig geen kabels te trekken. Je ontvanger kun je dan beneden laten staan en die ontvangt de signalen van je afstandsbediening via de draadloze zenders (die geven die door).

Maar het mooist is inderdaad coax aftappen van de kamer naast je. Je kunt eerst eens een kabel gewoon over de vloer trekken door de deuropening in de juiste lengte om te zien of de kwaliteit zonder kabelversterker goed genoeg is. Dat bespaart je een hoop gedoe zodra je de kabel netjes weggewerkt hebt. In het ergste geval heb je een coax-kabel van 8 meter gekocht met 2 goede metalen pluggen (niet die witte plastic dingen halen!), totale kosten nog geen 15 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 12-01-2012 17:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:32:
Als je echt geen kabels wil trekken haal je een losse digitale tv-ontvanger geschikt voor Ziggo en haal je zo'n draadloos scart-setje dat ook IR-signalen kan doorgeven (zoiets bestaat vast ook al met hdmi, maar dat zal wel een factor veel duurder zijn). De kwaliteit is nog altijd niet geweldig, maar je hoeft iig geen kabels te trekken. Je ontvanger kun je dan beneden laten staan en die ontvangt de signalen van je afstandsbediening via de draadloze zenders (die geven die door).

Maar het mooist is inderdaad coax aftappen van de kamer naast je. Je kunt eerst eens een kabel gewoon over de vloer trekken door de deuropening in de juiste lengte om te zien of de kwaliteit zonder kabelversterker goed genoeg is. Dat bespaart je een hoop gedoe zodra je de kabel netjes weggewerkt hebt. In het ergste geval heb je een coax-kabel van 8 meter gekocht met 2 goede metalen pluggen (niet die witte plastic dingen halen!), totale kosten nog geen 15 euro.
Hmm, dan is dat toch misschien een betere optie, ik had eerst ook niet in de gaten dat ik hem uit de kamer ernaast kon halen. Want coax aftappen van beneden is toch echt geen optie.

Maar moet ik dan nog zo´n scherm hebben met die digitale televisie module en een kaart?
of kan het wat simpeler?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat je met "zo'n scherm" bedoelt, maar als je een Ziggo-gecertificeerde televisie met CI+ slot neemt en daar een Ziggo CAM-module inschuift met de smartcard die met je abonnement kwam, kun je televisie kijken. Simpeler kan niet nee.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:27:
Ik weet niet wat je met "zo'n scherm" bedoelt, maar als je een Ziggo-gecertificeerde televisie met CI+ slot neemt en daar een Ziggo CAM-module inschuift met de smartcard die met je abonnement kwam, kun je televisie kijken. Simpeler kan niet nee.
In iedergeval bedankt voor je hulp.

Ben dus toch van plan een Ziggo-gecertifiveerde televisie te halen, en de coax af te tappen van de kamer ernaast.
Alleen wil mijn buurman mij daar wel mee helpen, omdat ik hem meerdere keren heb geholpen met het in elkaar zetten van een PC.

Maar hij raadde aan om naar een bedrijf hier in de buurt te gaan, een 'doos' coax kabel te halen, met 2 stekkers. De kabel van de kamer ernaast wat terug te halen, om zo de kabel door de zolder te laten lopen en in mijn kamer naar beneden te boren. Maar volgens mij zijn die stekkers wel die witte, wat jij zei dat ik niet moest doen.

Zou je mij misschien kunnen uitleggen waarom niet en wat het nadeel van die witte coax stekker is?

En ik dacht dat je met een Ziggo-gecertifiveerde televisie, een Cam module en een ziggo kaart geen apparte coax kabel nodig hebt. Maar dat blijkt wel nodig te zijn. Waarom zou ik dan geen televisie halen voor alleen een coax kabel. Of is de kwaliteit dan heel slecht, en heb je dan weinig zenders?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Digitaal is een stuk beter, en met twee/drie jaar heb je die keus waarschijnlijk niet meer dus beter hou je daar alvast rekening mee. Nu moet je sowieso je best doen om een TV zonder CI+ te vinden, maar toch.

Die witte dingen (daar zijn overigens weer meerdere varianten van) werken ook, maar zijn kwalitatief minder. Belangrijk is dat ze demontabel zijn zodat je de juiste lengte kunt leggen.
Hirschman levert goede kabels.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:22:
Digitaal is een stuk beter, en met twee/drie jaar heb je die keus waarschijnlijk niet meer dus beter hou je daar alvast rekening mee. Nu moet je sowieso je best doen om een TV zonder CI+ te vinden, maar toch.

Die witte dingen (daar zijn overigens weer meerdere varianten van) werken ook, maar zijn kwalitatief minder. Belangrijk is dat ze demontabel zijn zodat je de juiste lengte kunt leggen.
Hirschman levert goede kabels.
Dank voor je snelle reactie,

Ja, ik heb wel besloten dat ik sowieso voor digitale TV ga.

Die kabels op maat waren ook de bedoeling. Ik zou een 'doos' Coax kabel halen. Op maat knippen en die maat betalen. Dan aan de uiteinden een stekker installeren.

En hoop dat dat op die manier allemaal goed gaat, zou mooi zijn :)

Verwijderd

Goede kabel is bijv Hirschmann koka 799 die heeft een lage demping en ook goede (schroef)connectoren zijn belangrijk. Die kun je bijv bij de plaatselijke Handyman kopen (kabel is daar +/- 70 eurocent per meter)

Koop gewoon per meter, precies wat je nodig hebt, je neemt voor coax geen overlengte omdat je dan onnodig signaal verlies krijgt. Goed meten dus. ;)

Signaalverlies krijg je door lengte, onderbrekingen, connectoren.
Dat alles moet je zoveel mogelijk optimaliseren.
Dus zo kort mogelijke weg kiezen (en geen haakse knikken in kabels maken)
Kwalitatief goed aansluitmateriaal nemen.
Als het kan geen onderbrekingen in kabels.

Ik weet niet of dat aansluitpunt in die andere kamer naar de jouwe een korte weg oplevert. Maar het zou beter zijn de oude kabel uit de leiding te halen en dan één stuk door te leggen naar jouw kamer zonder onderbrekingen. Als de lengte te lang wordt of het aansluitmateriaal/kabel is van inferieure kwaliteit krijg je teveel demping en zul je een antenne versterker nodig hebben.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:54:
Goede kabel is bijv Hirschmann koka 799 die heeft een lage demping en ook goede (schroef)connectoren zijn belangrijk. Die kun je bijv bij de plaatselijke Handyman kopen (kabel is daar +/- 70 eurocent per meter)

Koop gewoon per meter, precies wat je nodig hebt, je neemt voor coax geen overlengte omdat je dan onnodig signaal verlies krijgt. Goed meten dus. ;)

Signaalverlies krijg je door lengte, onderbrekingen, connectoren.
Dat alles moet je zoveel mogelijk optimaliseren.
Dus zo kort mogelijke weg kiezen (en geen haakse knikken in kabels maken)
Kwalitatief goed aansluitmateriaal nemen.
Als het kan geen onderbrekingen in kabels.

Ik weet niet of dat aansluitpunt in die andere kamer naar de jouwe een korte weg oplevert. Maar het zou beter zijn de oude kabel uit de leiding te halen en dan één stuk door te leggen naar jouw kamer zonder onderbrekingen. Als de lengte te lang wordt of het aansluitmateriaal/kabel is van inferieure kwaliteit krijg je teveel demping en zul je een antenne versterker nodig hebben.
De huidige kabel:
Meterkast -> Omlaag naar kruip ruimte -> Via ruggengraad omhoog naar zolder -> 1 Verdieping omlaag -> Als stopcontact in de muur gebouwd.

Waarschijnlijk toekomstige kabel:
Meterkast -> Omlaag naar kruip ruimte -> Via ruggengraad omhoog naar zolder -> kleine afstand overbruggen op zolder -> 1 verdieping omlaag, en komt uit in mijn kamer.

Zo zien de plannen eruit.

Opzich maakt de kwaliteit nog niet erg veel uit.

Verwijderd

naar de kruipruimte zijn onnodige meters
eerst naar de bovenste verdieping en dan 1 verdieping terug ook

kun je niet vanuit de meterkast gewoon direct omhoog? dwars door de vloer boren ofzo?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:18:
naar de kruipruimte zijn onnodige meters
eerst naar de bovenste verdieping en dan 1 verdieping terug ook

kun je niet vanuit de meterkast gewoon direct omhoog? dwars door de vloer boren ofzo?
Nee dwars door de vloer is z.g.a. onmogelijk.
Door de kruipruimte valt wel mee hoor, klein stukje omlaag, en dan stijl omhoog. Stuk directer dan via alle plinten (en ziet er beter uit natuurlijk)

Zelfde reden als hierboven voor het naar de zolder gaan. Anders krijg ik allemaal kabels op de gang op de 1e verdieping. Heb ik liever niet.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met digitaal tv is het naar mijn gevoel tochal een stuk mindrr kritisch dus dat zal wel goed komen. Misschien eerst met de juiste lengte testen voor je de kruipruimte in gaat natuurlijk.

Verwijderd

Ik snap het probleem dat je geen kabels door de gang wilt, maar ik denk dat je creatiever moet zijn. Kabels hoef je niet over een plint te laten lopen, erachter kan bijv ook. In de praktijk zijn er vaak meer en betere mogelijkheden om kabels korter te laten lopen en onzichtbaar weg te werken dan mensen in eerste instantie zelf zien.

Even snel bekeken:
Je gaat de kruipruimte in en ook weer uit = minimaal 2 meter extra
Je gaat een verdieping te hoog en dan weer terug = minimaal 6 meter extra
totaal een omweg van tenminste 8 meter (waarschijnlijk nog wel meer) + de normale lengte die je nodig hebt

grofweg geschat zou je 10 meter nodig hebben maar je maakt er met die omweg zeker 18 van
Ik denk niet dat je dan zonder versterker kan. Net als de kabel en de connectoren moet ook de eventuele versterker van voldoende kwaliteit zijn en het signaal kunnen versterken tot de gewenste lengte. (minimaal vanaf 60 euro denk ik zo)

lees waar een goede versterker moet aan voldoen
http://www.antenneversterkers.nl/antenneversterker.php

Je kunt wel de lengte van een kabel testen of die het doet maar als je die kabel voorts langs allerlei storingsbronnen legt kan het wel weer anders uitpakken.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:32:
Ik snap het probleem dat je geen kabels door de gang wilt, maar ik denk dat je creatiever moet zijn. Kabels hoef je niet over een plint te laten lopen, erachter kan bijv ook. In de praktijk zijn er vaak meer en betere mogelijkheden om kabels korter te laten lopen en onzichtbaar weg te werken dan mensen in eerste instantie zelf zien.

Even snel bekeken:
Je gaat de kruipruimte in en ook weer uit = minimaal 2 meter extra
Je gaat een verdieping te hoog en dan weer terug = minimaal 6 meter extra
totaal een omweg van tenminste 8 meter (waarschijnlijk nog wel meer) + de normale lengte die je nodig hebt

grofweg geschat zou je 10 meter nodig hebben maar je maakt er met die omweg zeker 18 van
Ik denk niet dat je dan zonder versterker kan. Net als de kabel en de connectoren moet ook de eventuele versterker van voldoende kwaliteit zijn en het signaal kunnen versterken tot de gewenste lengte. (minimaal vanaf 60 euro denk ik zo)

lees waar een goede versterker moet aan voldoen
http://www.antenneversterkers.nl/antenneversterker.php

Je kunt wel de lengte van een kabel testen of die het doet maar als je die kabel voorts langs allerlei storingsbronnen legt kan het wel weer anders uitpakken.
Dat is de omweg hemelsbreed.
Als die langs (of achter)) alle plinten loopt, loopt die niet zoveel om vergeleken met het andere

• Shocked
  • Registratie: December 2010
Toevallig heb ik van het weekend een heel stuk van mijn huis bekabeld en ook een gedeelte boven.

Bij mij werkt alles prima en ook met CI+ kaart.

Net als Funkyfy al keurig aangaf met de link, is de beste manier :
1. antenne versterker (Hirschmann tweeweg of meer) beneden plaatsen : hier moet je versterken ! Plaats je de versterker bij je tv, dan heb je kans op extra ruis en kan je je tv "oversturen" met een te sterk signaal.

2. kabel trekken en met goede metalen pluggen voorzien

Ik heb bijvoorbeeld de Hirschmann GHV41MX gebruikt met verschillende versterker (dB's) uitgangen voor langere(30 meter) of minder lange kabels.
En ter voorbeeld : 1 kamer heeft 20 meter kabel nodig gehad en de tv werkt prima daar met een CI+ kaart.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 16:48

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Even een vraagje over de CI+ kaart van UPC.
Standaard werkt live pauzeren en programma's opnemen niet, want je hebt geen hdd.
Maar ik heb een Samsung tv, waar je een externe hdd op kan aansluiten. Werkt het pauzeren en opnemen dan wel?

Huub Huub Barbatruc!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
DNA_Saint schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:20:
Standaard werkt live pauzeren en programma's opnemen niet, want je hebt geen hdd.
Maar ik heb een Samsung tv, waar je een externe hdd op kan aansluiten. Werkt het pauzeren en opnemen dan wel?
Durf ik zo niet te zeggen, maar neem aan van wel.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als dat als specificatie wordt genoemd, zie handleiding of website.
Uit mijn hoofd is dat C6800, D6500 en hoger.

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 20:26
Ik heb de UPC module en het werkt idd toppie!
Enkele nadelen:
Iets trager
geen on demand en uitzending gemist

Voordelen zijn dan wel weer dat ik voor HD kanalen niet steeds alles handmatig op dolby digital moet zetten, dit gaat allemaal automatisch. Minder stroomverbruik. Mooier GUI dan die van UPC zelf.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afhankelijk van het Samsung model: ja.
MAAR alleen van de zender waar je naar kijkt... er zit immers maar 1 tuner in. :|

Mooie Plaatjes   

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
DonnieDoezoe schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:09:
Ik heb de UPC module en het werkt idd toppie!
Enkele nadelen:
Iets trager
geen on demand en uitzending gemist

Voordelen zijn dan wel weer dat ik voor HD kanalen niet steeds alles handmatig op dolby digital moet zetten, dit gaat allemaal automatisch. Minder stroomverbruik. Mooier GUI dan die van UPC zelf.
Mbt de nadelen, Trager bedoel je mee, dat de uitzending achterloopt.
Ik had on demand en uitzending gemist sowieso niet op 't oog.

Ook dat de uitzending achter loopt maakt me eigenlijk niet zoveel uit (tenzij 't meer dan 10minuten wordt haha)

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 20:26
Nee ik doelde eigenlijk meer op het zappen tussen de kanalen door, dat ligt niet aan mijn TV, maar echt aan de module. Maar op een gegeven moment ben je het gewoon gewend.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
De TV is aangeschaft. De kabel is gelegd (verlengt van andere kamer)

Alles werkt perfect, heb alleen nog geen Module aangeschaft, maar die gaat er nog wel komen.
Voor nu werkt het gewoon top.

Iedereeen bedankt voor het reageren/helpen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Je kan zonder module altijd nederland 1 zien. Dan weet je of het het waard is om over te gaan naar digitaal.
kanaal 1 is overigens de HD variant, 901 is de SD variant.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:08:
Je kan zonder module altijd nederland 1 zien. Dan weet je of het het waard is om over te gaan naar digitaal.
Interresant!
Hij vind bij mij geen enkele zender (digitaal) alleen de analoge.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-02 19:41
En als je tv even uit en weer aan zet, en/of de module weer even opnieuw erin doet en opnieuw laat zoeken?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
dcl! schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:54:
En als je tv even uit en weer aan zet, en/of de module weer even opnieuw erin doet en opnieuw laat zoeken?
Ik heb geen module! (Nog niet)

Maar Job had het erover dat ik Ned1 kon testen in digitaal om te kijken of 't waard was om over te gaan op Digitale TV
job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:08:

[ Voor 29% gewijzigd door ChillPascal op 25-01-2012 12:50 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
ChillPascal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:35:
[...]Ik heb geen module! (Nog niet)
Maar Job had het erover dat ik Ned1 kon testen in digitaal om te kijken of 't waard was om over te gaan op Digitale TV[...]
Dst is meestsal ook zo : De tv wel eerst zonder module naar zenders laten zoeken. Ehm, je tv moet wel over een dvb-c tuner beschikken...
Na het zoeken zou je analoge zenders moeten zien en digitale zenders (al dan niet gecodeerd). Meestal heb je dan Ned1 inderdaad als (enige) HD zender al beschikbaar. De rest van de HD-zenders heb je (nog) geen toegang tot en er verschijnt dan een melding. Dan heb je een smartcard nodig die afhankelijk van je abonnment, een aantal HD zenders vrij maakt.
Komt er op neer dat je Smartcard zenders "plukt" van de sortering van je tv.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Je moet bij het zoeken wel ingeven dat je digitale zenders zoekt en de juiste gegevens intypen die bij jouw specifieke postcodegebied horen anders werkt het niet.

Zie hoofdstuk 4. Frequenties en netwerknummers (blz 15)
https://static.ziggo.nl/i...-televisie_tcm14-1911.pdf

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
ChillPascal schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:50:
Beste Tweakers,

Ik heb enkele vragen m.b.t. de Digitale Televisie Module van Ziggo.
Zoek een rustig plekje, zet een bak koffie en ga dit topic eens doornemen:
\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat

Ik ben al 2 jaar tevreden gebruiker icm met mijn Samsung televisie.

• job

job

ChillPascal schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:07:
Interresant!
Hij vind bij mij geen enkele zender (digitaal) alleen de analoge.
Juiste gegevens ingevoerd?
Bij digitale zender moet je namelijk wel de juiste gegevens invoeren (netwerkcode, frequentie en symbolrate) om zenders te kunnen vinden.

En ja dat zoeken werkt ook zonder module.. die module heeft namelijk niets van doen met het zoeken van de zenders.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:03:
[...]

Juiste gegevens ingevoerd?
Bij digitale zender moet je namelijk wel de juiste gegevens invoeren (netwerkcode, frequentie en symbolrate) om zenders te kunnen vinden.

En ja dat zoeken werkt ook zonder module.. die module heeft namelijk niets van doen met het zoeken van de zenders.
Ja gedaan, ik wist niet welke Symbolfrequentie (of Symbolrate) ik moest gebruiken, dus heb deze laten staan.
Daarintegen wel de goede Netwerkcode en Frequentie gebruik uit de pdf pagina hierboven

• job

job

Symbolrate is 6875.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Daar stond die al op, wat is modulatie trouwens?
Deze heb ik met enkele verschillende geprobeerd, maar kwam telkens uit bij 't zelfde resultaat, in de 20 analoge zenders en 0 digitaal

• Henk007
heb je de frequentie juist ingevoerd dus 3690 ipv 369 ?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Modulatie is 64QAM, maar daar staat hij ook standaard op. Wat ook nog wel eens mis wil gaan is dat men niet doorheeft dat de frequentie in kHz moet worden ingevuld terwijl de tabel in MHz (met 2 cijfers achter de komma) is: bijvoorbeeld 514000 (Noord-Holland).

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Henk007 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:34:
heb je de frequentie juist ingevoerd dus 3690 ipv 369 ?
Ja gedaan
hcQd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:37:
Modulatie is 64QAM, maar daar staat hij ook standaard op. Wat ook nog wel eens mis wil gaan is dat men niet doorheeft dat de frequentie in kHz moet worden ingevuld terwijl de tabel in MHz (met 2 cijfers achter de komma) is: bijvoorbeeld 514000 (Noord-Holland).
Ok stond ook op 64QAM,
Mijn TV vraagd om kHz en in de tabel staat in mHz (396.00)
Dus ik heb 39600 en 396000 ingevuld, maar geen van beide vind wat.

• job

job

396 is wat anders dan 369. De eerste frequentie wordt niet gebruikt bij ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-01-2012 18:11 ]

• Henk007
Voordat je op dit forum om hulp vraagt, controleer dan eerst voor 100% of je geen fout hebt gemaakt...
Mijn TV vraagd om kHz en in de tabel staat in mHz (396.00)
Dus ik heb 39600 en 396000 ingevuld, maar geen van beide vind wat.
Daarintegen wel de goede Netwerkcode en Frequentie gebruik uit de pdf pagina hierboven
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:10:

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Henk007 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:20:
Voordat je op dit forum om hulp vraagt, controleer dan eerst voor 100% of je geen fout hebt gemaakt...
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:10:
Mijn excuses heren, ik had dat pfd bestand geopend en de getallen overgeschreven voor mijn adress, maar blijkbaar verkeerd.

Ik wil in iedergeval iedereen ontzettend bedanken die mij heeft geholpen.

Ps. het gaat dus sowieso wel Digitale TV worden, Ned1 analoog ziet er niet uit vergeleken met de digitale Ned1 HD. En voor die eenmalige 70 euro :)

• job

job

Vergeet niet dat de HD zenders in minderheid zijn. :)
Kijk dus ook eens goed naar ned1 SD (901) en de lokale regionale zender (is ook ongecodeerd).

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:56:
Vergeet niet dat de HD zenders in minderheid zijn. :)
Kijk dus ook eens goed naar ned1 SD (901) en de lokale regionale zender (is ook ongecodeerd).
Hmm ik zie het, Wij hebben geloof ik gewoon het standaard pakket van Ziggo, inclusief zenders als Discovery World en Discovery Science e.d.

Welke zenders hebben wij dan in HD, De normale 1 t/m 10 zenders (waaronder Ned´s, Rtls...)
Ook Discovery? NGC?

• job

job

Zie het zenderoverzicht: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/

Afhankelijk van het pakket wat je afneemt heb je 12 tot 22 zenders in HD. En dat aantal zal de komende jaren wel groeien.

Let op dat je als je standaard pakket digitaal wilt dat je dit wel moet aanvragen. Het standaard digitaal pakket kost je niets extra maar als je het binnen twee weken na ontvangst van de smartcard niet aanvraagt gaat de digitale zenders weer op zwart.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 25-01-2012 23:19 ]

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Aah top, heb alle zenders op Discovery Channel na op HD :)
Ik zie Discovery Channel HD er dan ook niet bij staan, alleen Discovery Channel HD Showcase

• job

job

Uh.. nee met het basispakket heb je 12 zenders op HD, je mist er dan 10. Of ik begrijp je verkeerd.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:25:
Uh.. nee met het basispakket heb je 12 zenders op HD, je mist er dan 10. Of ik begrijp je verkeerd.
Haha je begreep me niet helemaal.
Ik heb alle zenders die ik graag wil in HD (Ned's, Rtl's, Sbs NGC) behalve Discovery Channel.

Maar in de gehele lijst stond geen Discovery Channel HD, alleen die showcase, terwijl Discovery wel adverteerd voor de HD zender.

• Henk007
Opmerking hierbij is wel dat nog steeds veel materiaal op de HD zenders opgeschaald SD stuff is.
Lang niet alles is native HD.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
Henk007 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 06:51:
Opmerking hierbij is wel dat nog steeds veel materiaal op de HD zenders opgeschaald SD stuff is.
Lang niet alles is native HD.
Komt dit doordat programma's niet in HD gefilmt zijn?
Of is het één of andere truuk van de aanbieder?

PVoutput

• Henk007
knights16 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:11:
[...]

Komt dit doordat programma's niet in HD gefilmt zijn?
Of is het één of andere truuk van de aanbieder?
Inderdaad, het is niet in HD opgenomen.

• job

job

ChillPascal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:54:
Haha je begreep me niet helemaal.
Ik heb alle zenders die ik graag wil in HD (Ned's, Rtl's, Sbs NGC) behalve Discovery Channel.

Maar in de gehele lijst stond geen Discovery Channel HD, alleen die showcase, terwijl Discovery wel adverteerd voor de HD zender.
excuses :), ik begreep je inderdaad verkeerd.

Discovery Showcase HD is de enige HD discovery zender die je kan krijgen. Op de showcase zender zie je alleen programma's die in HD zijn opgenomen. http://www.yourdiscovery....de=NL&channel_code=HDEU-H
De uitzending wijkt dus af van de reguliere discovery channel, het is meer een verzameling van alle discovery zenders.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-01-2012 23:46 ]

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
job schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:48:
[...]

excuses :), ik begreep je inderdaad verkeerd.

Discovery Showcase HD is de enige HD discovery zender die je kan krijgen. Op de showcase zender zie je alleen programma's die in HD zijn opgenomen. http://www.yourdiscovery....de=NL&channel_code=HDEU-H
De uitzending wijkt dus af van de reguliere discovery channel, het is meer een verzameling van alle discovery zenders.
Haha geeft niks, Ja klopt.

Ik ben jullie allemaal ontzettend dankbaar voor alle hulp, misverstanden zijn ook niet te vermijden :)
Pagina: 1