Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een upgradesetje gekocht voor mijn PC. Betreft een deel van de BBG van januari regulier game systeem.
Dus ik heb
- amd phenom II 960t
-asrock 870 extreme 3
-corsair geheugen 8gb
En dan wat dingen overgebouwd, oude voeding, videokaartje en harde schijf. (western digital 320gb 16mb sata 2, wd3200aaks)
Ik dacht hem gewoon te kunnen overzetten en windows 7 te draaien?

Nou word de harde schijf wel herkend in bios en ik hoor hem ook zoemen. Maar als ik hem opstart krijg ik de melding ''reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''

Bovendien herkende hij eerst mijn cd-rom lezer nog in bios maar nu ook niet meer.
Ik heb nou al een paar uur gespendeerd om hem in windows te krijgen maar niks helpt.

Wie o wie verteld me wat ik verkeerd doe. :?

Groetjes melvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sowieso is het aan te raden om Windows opnieuw te installeren. Als je oude systeem ingesteld was als IDE en je draait nu in AHCI (of iets anders) dan gaat het niet lekker werken.

Als je optical niet meer herkent wordt, prik 'm dan eens op een andere poort, of zet in de bios de poorten eens in een andere modus (dus switch van IDE naar AHCI bijv) en kijk of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
Oke, nu werkt de optical weer en hij start de windows CD ook op. Nou moet ik eigenlijk nog wel wat bestanden van die schijf afhalen dus die zal ik eerst ergens anders aan moeten sluiten om bestanden te kopieren.
Maar is normaal niet het idee dat IDE gewoon hoort te werken bij een upgrade? En AHCI heeft de voorkeur boven IDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Nee, het hoort niet gewoon te werken bij een upgrade. Je hebt een ander systeem, dus daarbij ook een andere HAL. Win7 is hier nog vrij flexibel in, maar een reinstall werkt toch altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
ok thanks, ik ga even kijken of opnieuw installeren helpt. Ik laat je weten als het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Via een live CD kun je bestanden overzetten op een USB stick/ en of externe schijf.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Fractal Design Pop mini air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
Ik heb net geprobeerd de harde schijf in een andere pc te doen om via windows mijn bestanden over te zetten maar daar herkend hij de schijf helemaal niet. Ook niet in Bios. error in disc zegt hij bij opstarten. Helpt een live cd daar ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar heb je de hardeschijf proberen terug te vinden? Alleen in de Windows verkenner (Deze Computer) of ook onder schijf beheer? Overigens dergelijke probleem topic's zijn al vaker langs gekomen overigensVoordat je een topic aanmaakt verwachten wij dat je eerst gebruik hebt gemaakt van de GoT search. :)

Met een Live CD ben je gewoon geen tweede computer nodig, aangezien je de hardeschijf nu toch al in een ander systeem hebt hangen kun je dit systeem ook gewoon gebruiken om data van de hardeschijf te halen.

Vergeet ik het bijna; Welkom op GoT. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2012 14:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
Ik wist niet precies waar op te zoeken in de GoT search. Maar het is al gelukt, blijkbaar stonden in de andere pc de Sata aansluitingen uit. Dus die heb ik aangezet in bios en nu kon ik wel bij de schijf en mijn bestanden overzetten.

Dus nu windows opnieuw installeren met AHCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Melvinstr schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:26:

Dus nu windows opnieuw installeren met AHCI?
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
Harstikke bedankt allemaal! het is gelukt en hij draait soepel.
Pagina: 1