Toon posts:

KPN Experia Box wireless bridgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb een vraag, waar ik zelf nu tegenaan loop, en ik verwacht dat iemand van jullie deze snel kan beantwoorden:

Situatie:
KPN internet met Wireless experia box (H220N) in meterkast
In de woonkamer een mediacenter en wirreless router (nu nog sitecom)

Geen mogelijkheid om een kabel te trekken tussen de Experia box en Sitecom router, nu dacht ik aan wireless bridgen, zodat er aan de kant van de media center dus ook netwerk is (vanaf sitecom router kan wel bekabeling naar mediacenter)

Is dit mogelijk met de experia box? zo nee,
is het wel mogelijk om dat iets van een range extender of Repeater te werken?

Wireless bridgen is voor mij redelijk nieuw, vandaar de situatie schets.

Op de site van Informatique vind ik een TP link wireless N repeater (http://www.informatique.nl/524991/tp-link-tl-wa830re.html) maar weet dus niet of dit hetgeen is dat ik moet hebben.

Alvast bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Volgens mij zou theoretisch elke wireless bridge client kunnen connecten met (bv) een Experiabox. Vraag is eigenlijk of de Sitecom als client in te stellen is.

Heb je het al geprobeerd?

Ik zou persoonlijk nooit een repeater inzetten, veel AccessPoints kunnen als bridge client ingesteld worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
In de sitecom is het mogelijk om de wireless mode te veranderen van AP naar WDS. (op die experia box kan ik de mode niet wijzigen)
Echter heb ik zelf niet genoeg kennis om de rest van de configuratie te doen.
Diverse zoekopdrachten leverde naar mij idee niet het goede op.

Als het via de bestaande infrastructuur zou moeten werken is het natuurlijk mooi meegenomen.
Alleen zou ik dan willen weten welke instellingen is exact moet neerzetten in de beide apparaten.

Heb namelijk geprobeerd om de sitecom in te stellen met het volgende:
Mode op WDS,
Channel hetzelfde als Experia Box
MAC E-B als client in de sitecom

Wat mis ik? SSID gelijk maken aan elkaar? dhcp op sitecom uitschakelen? vast ip voor Sitecom toekennen in Experia box?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 12:00 ]

• t-force
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-01 00:16
WDS werkt alleen met 2 WDS devices.

Dus je hebt dan aan de kant van je mediacenter echt een Wireles Client nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond besloten om toch een Netgear WN2000RPT Repeater aan te schaffen, en moet zeggen, na de installatie hiervan had ik redelijk snel het internet aan de gang.

interne dhcp server moest op de repeater wel aangezet worden, dit is dus een hidden menu, en via wat zoekwerk daarachter gekomen, stond niet in de handleiding.

Om dit in te stellen moet je naar www.mywifiext.net/cgi-bin/hidden_dhcpd.html. en vink aan “Enable internal DHCP Server”

Speedtests niet uitgevoerd, was al blij dat het werkt! zal nog eens vragen om bestanden via de bridge te kopieren en te kijken wat de gehaalde snelheid is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 08:55 ]