[forum/bug] Raar probleem met euro tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik kan het niet reproduceren in een post van mezelf, maar ik kwam erachter toen ik iemand quotete met mijn eigen chrome plugin, die de XML view van een post gebruikt.

Zie hier:
http://gathering.tweakers.net/xml/view_message/37482382
In de XML staan duidelijk euro tekens in zijn post.

In de HTML view echter niet:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37482382

En ook in de thread zelf niet: Wietsee. in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"

Heel wazig :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Eh..., kwestie van character encoding op : western iso-8859-1 of Western Windows-1252 zetten

in de html zelf staat:
<html lang="nl"><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15"
Maar dat werkt niet voor dit karakter. Waarschijnlijk heeft de oorspronkelijke poster, zijn character encoding gefoceerd staan en is het karakter daarom verkeert in de database gekomen.

[ Voor 100% gewijzigd door djexplo op 12-01-2012 11:10 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Eh... dat is dus een bug in hoe t.net zijn content accepteert/serveert :). We kunnen in ieder geval de conclusie trekken dat de encoding van de XML view niet overeenkomt met de encoding van de HTML view, dus dat is sowieso incorrect. In hoeverre de browser van de poster in kwestie de encoding van t.net heeft gerespecteerd bij het posten is natuurlijk maar de vraag.

(Ik gebruik zoals gezegd Chrome, ik zie niet echt een optie om de encoding te forceren naar iets anders Ah nvm, found it)

[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2012 11:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

X-post van Korben in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2":
Het euroteken wordt waarschijnlijk correct geëncodeerd voor ISO-8859-1, maar de pagina-encoding is volgens de meta-informatie ISO-8859-15.
edit:
Spuit 11...

[ Voor 5% gewijzigd door Korben op 12-01-2012 11:16 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dit laat wel een bug zien in de XML-view. Tekst wordt daar behandeld als ISO-8859-1 voordat het geëscaped wordt. Maar dit soort cases komen zo weinig voor dat het eigenlijk niet de moeite is om er wat aan te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door CoolGamer op 12-01-2012 11:20 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Lijkt er op dat de poster een browser heeft gebruikt die zich niet aan de standaarden houdt, of onjuist requests doet in Windows-1252 (wellicht wanneer de pagina-encoding is geforceerd naar 'ISO-8859-1').

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
CoolGamer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:18:
Dit laat wel een bug zien in de XML-view. Tekst wordt daar behandeld als ISO-8859-1 Windows 1252 voordat het geëscaped wordt. Maar dit soort cases komen zo weinig voor dat het eigenlijk niet de moeite is om er wat aan te doen.
Inderdaad, de XML view output netjes een &#8364;. De HTML view laat de byte 128 gewoon zoals ie is (ongeldig in ISO-8859-15)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:12
Ik heb hiervoor gewoon Firefox 9.0.1 voor gebruikt, verder heb ik niks gewijzigd in m'n browser o.i.d...
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/s6hw0m.png
Quote anders deze post eens, zit namelijk ook een euroteken in.

Offtopic, tevens heeft .oisyn gelijk dat die €5,49 geldt voor Shazam Encore, niet voor Shazam zelf wat gewoon gratis is :).

[ Voor 58% gewijzigd door Wietsee. op 12-01-2012 20:15 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt handig je sessie-id te posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Het is niet echt handig je sessie-id te posten..
Heb op uw advies de afbeelding maar even vervangen, ik zie trouwens niet echt een risico wat je ermee kan (sessie ID en IP).
Tevens heb ik al m'n oude sessie's verwijderd en nieuwe vergrendeld aan m'n IP.

[ Voor 85% gewijzigd door Wietsee. op 12-01-2012 20:18 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zie Wikipedia: Session hijacking
Nadat je bent uitgelogd is het trouwens ongevaarlijk dus dat doorhalen hoefde niet per se (afgezien van tamelijk theoretische problemen aan de server-kant).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
pedorus schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:42:
Zie Wikipedia: Session hijacking
Nadat je bent uitgelogd is het trouwens ongevaarlijk dus dat doorhalen hoefde niet per se (afgezien van tamelijk theoretische problemen aan de server-kant).
Bedankt voor de informatie, duidelijk.
Ben op dit gebied namelijk niet helemaal op de hoogte ;).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Vreemd. Ik heb er in ieder geval even een ticketje voor aangemaakt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.