Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig uit te zoeken hoe DFS werkt. ik heb nu een testje staan in een VM-LAB en heb alles werkend gekregen.

Nu heb ik alleen een vraag hoe het in de praktijk zou werken.

Sitatieschets.

DFS NameServer in lokatie A

2 Fileservers op lokatie B

Op dit moment heb ik in de LAB de replicatie rol ook op lokatie A geinstalleerd.
Stel er zit een trage wan verbinding tussen lokatie A en B, verloopt de replicatie dan ook via A of zoeken de 2 fileservers het onderling uit met de replicatie?

Of moet ik de replicatie op de fileservers opzetten?

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
DFS namespace en DFS replicatie zijn twee 'verschillende' dingen. Ze worden veel samen gebruikt, maar zijn ook prima onafhankelijk van elkaar te gebruiken (wij gebruiken de namespaces altijd voor mappings naar shares, en replication alleen als we data migreren naar een andere fileserver).
Ik weet niet meer precies hoe de nieuwste versie van DFS (in W2k8 R2) omgaat met filelocks, maar dat was voor ons altijd het punt om het niet te gebruiken in productie. Als bij replicatie op server A een bestand wordt geopend, dan komt er geen filelock op hetzelfde bestand op server B

[ Voor 33% gewijzigd door reclamedoos op 12-01-2012 11:31 ]