• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 21:05
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Canon powershot SX 150 IS.
Hij werkt prima en dat is het probleem ook niet maar ik vraag me af of een bepaald geluid wel normaal is.

Ik heb het geluid opgenomen en het is te zien/horen via http://www.mydigitalworld.nl/tik.avi
Het gaat dan steeds om het 2de geluid.

Met foto's maken heb ik namelijk (als die weer terug gaat naar camera stand) dit geluid de ene keer wel en de andere keer niet.

Ik heb het wel steeds bij het wisselen van foto terug kijk stand naar camera stand.

Kunnen jullie dit zo beoordelen of moet ik ermee terug?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 13:51

JordyOnrust

Leef om te leven.

Is het niet een geluidje wat je aan en uit kunt zetten in het menu? Hier zit toch geen spiegel of iets dergelijks in, dus normaal hoor je niet dat er een foto wordt gemaakt. Dit is puur nagebootst vaak met een geluidje wat je aan en uit kunt zetten in het menu.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• knorde
Neej dat is het niet want dat is een ander geluidje (die je idd in het menu kan kiezen).

Het is ook als je geen foto maakt maar puur de hele tijd heen en weer switcht tussen camera stand en terugkijk stand.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 11:27
Dit lijkt mij gewoon het geluid van de sluiter te zijn. Camerastand: sluiter open, terugkijkstand: sluiter dicht.
JordyOnrust schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:27:
Is het niet een geluidje wat je aan en uit kunt zetten in het menu? Hier zit toch geen spiegel of iets dergelijks in, dus normaal hoor je niet dat er een foto wordt gemaakt. Dit is puur nagebootst vaak met een geluidje wat je aan en uit kunt zetten in het menu.
Ook compacts maken een klein beetje geluid vanwege de mechanische sluiter.

• knorde
Ik heb net (en eigenlijk had ik dat moeten doen voordat ik hier een topic opende) canon gebeld.
Die hebben daar de camera erbij gepakt en het zelf ook getest en daar maakt hij hetzelfde geluid.

Het is dus (gelukkig) normaal.

Sorry voor het aanmaken van dit topic, tweakers.net was eigenlijk het eerste wat in me opkwam :P

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 13:51

JordyOnrust

Leef om te leven.

Fijn dat het allemaal goed is, nog fijner dat je gelijk aan ons dacht O-)

[ Voor 3% gewijzigd door JordyOnrust op 12-01-2012 11:22 ]

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Pagina: 1