Win7 64Bit start niet meer door na install AMD drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zit met het volgende en hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord. Het is als volgt:

2dagen geleden start ik mijn pc op en krijg ik een melding van een virus (Een of andere wachtwoord dief) Met de virus scanner verwijderd en pc weer opnieuw opgestart. Boem weer melding zelfde virus. Win32/PWS/... nog wat erachter. Dit blijft zich keer op keer herhalen. Alle belangrijke info van mijn pc getrokken en op externe harddisk gezet en pc opnieuw geinstalleerd(Eerst alle patities verwijderd en opnieuw aangemaakt). So far so good!

MAAR als ik mijn drivers voor videokaart installeer start de pc op tot het bureaublad. Maar deze blijft leeg en start niet verder door. Als ik in veilige modus pc opstart werkt hij wel en krijg ik de melding dat catalyst control center niet werkt. In veiligemodus drivers weer verwijderd en dan start de pc weer gewoon op.

Voor dit KUT virus liep mijn pc als een zonnetje en had ik nergens last van nu ik hem opnieuw heb geinstalleerd werkt alles maar mijn 2 kaarten krijg ik niet aan de praat
In apparaat beheer herkent hij 2 kaarten maar bij 1 staat een geel driehoekje (denk ik ermee te maken dat er geen drivers zijn om de 2e kaart aan te sturen in cross fire)? Kaarten worden dus wel netjes herkent in Windows 7 64 Bit maar drivers installeeren ho maar.

Heb zowel de nieuwe als de oudere drivers geprobeerd maar niks werkt
Wat helemaal vervelend is, is dat ik midden in mijn scriptie zit en dit gezeik eigenlijk helemaal niet kan gebruiken! Ook installeerd hij trouwens de grafische chip die op het mobo zit niet...

Mobo asus P8Z68-V
I5 2500K
Windows 7 64 Bit
8 gig geheugen crossair low profile
Xfx HD6870 Black edition Dual Fan 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de Intel chipset driver geïnstalleerd (nieuwe van intel.com)? En natuurlijk en scan uitgevoerd op de bestanden op de externe schijf uit voorzorg. Welke driver was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Theregiment schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:46:

MAAR als ik mijn drivers voor videokaart installeer start de pc op tot het bureaublad. Maar deze blijft leeg en start niet verder door.
explorer.exe start niet op; probeer die op te starten via shift-control-esc (taakbeheer dus) new task
Wat helemaal vervelend is, is dat ik midden in mijn scriptie zit en dit gezeik eigenlijk helemaal niet kan gebruiken!
Nu niet teveel tijd aan besteden, één kaart eruit, en hij zal werken, je hebt toch geen tijd om te gamen. >:)
Ook installeerd hij trouwens de grafische chip die op het mobo zit niet...
Alle moederbord drivers geïnstalleerd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:53:
Heb je de Intel chipset driver geïnstalleerd (nieuwe van intel.com)? En natuurlijk en scan uitgevoerd op de bestanden op de externe schijf uit voorzorg. Welke driver was het?
Scan gedaan en op nieuwe install niks aangetroffen, op site van intell kan ik nog even kijken als ik nu maar een beetje fatsoenlijk beeld heb om aan mijn scriptie te werken gamen kan nu toch niet ;)

Driver 12.11a van AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Tens schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:58:
[...]

explorer.exe start niet op; probeer die op te starten via shift-control-esc (taakbeheer dus) new task

[...]

Nu niet teveel tijd aan besteden, één kaart eruit, en hij zal werken, je hebt toch geen tijd om te gamen. >:)

[...]

Alle moederbord drivers geïnstalleerd?
Moet ik dan iedere keer via deze manier opstarten? Want als ik de drivers eraf laat werkt explorer.exe gewoon.

nee zeker geen tijd om te gamen :) maar wrm zou het systeem wel werken op AMD drivers met 1 kaart?
Als ik drivers weglaat heb ik wel beeld alleen niet goede resolutie. Intel grafische chipset drivers geven een fout:S maar ik zal de nieuwe van de intel site als ik vanaaf thuis ben wel eens downloaden

Jep verder zijn alle drivers geinstalleerd ging alleen fout bij die van de grafischekaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Ik was de wanhoop nabij na alles maar dan ook alles te hebben geprobeerd. Kaarten erin, kaarten eruit, 1 kaart erin, 2e erbij Bam werkt weer niet. Na ik heb alle mogelijke manieren gedaan niks werkte.

Blijkt het de DVI naar HDMI van mijn tv te zijn die is denk ik kapot of wat dan ook :S haal die eruit en ja hoor alles werkt weer :S na daar zijn we dan 3 avonden x3/4uur mee bezig geweest. PC wel 20x opnieuw geinstalleerd tiental drivers geprobeerd niks werkte :S Was het gewoon een stomme kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Theregiment schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:48:
Ik was de wanhoop nabij na alles maar dan ook alles te hebben geprobeerd. Kaarten erin, kaarten eruit, 1 kaart erin, 2e erbij Bam werkt weer niet. Na ik heb alle mogelijke manieren gedaan niks werkte.

Blijkt het de DVI naar HDMI van mijn tv te zijn die is denk ik kapot of wat dan ook :S haal die eruit en ja hoor alles werkt weer :S na daar zijn we dan 3 avonden x3/4uur mee bezig geweest. PC wel 20x opnieuw geinstalleerd tiental drivers geprobeerd niks werkte :S Was het gewoon een stomme kabel...
DVI verloopje? bijzonder.
Die hing aan de kaart die niet goed door het systeem herkend werd? |:(

anyway, het werkt weer, succes met je scriptie!

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Tens schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:19:
[...]

DVI verloopje? bijzonder.
Die hing aan de kaart die niet goed door het systeem herkend werd? |:(

anyway, het werkt weer, succes met je scriptie!
Ik had gewoon alles van de PC afgegooit en alle kabels erin laten zitten. Na instal werkte hij niet. Toen 1kaart eruit, nog niks, 2 kaarten eruit en beeld aangesloten op de interne grafische kaart en dat werkte. Toen 1 kaart er weerin gedaan (zonder dvi naar hdmi) en hij werkte. Alles weer aangesloten dus ook de DVI naar HDMI + 2e kaart bij geprikt en tijdens opstarten herkende hij netjes de 2 kaarten maar de drivers deden het weer niet. Dacht gvd wat nu weer (dacht 2e GFX kaart kapot) Alles er weer uit etc etc. tot dat ik alle romslomp aan kabels weg liet en alleen het broodnodige eraan hing en toen 1 voor 1 kabels erbij pluggen en zo kwam ik erachter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Zette hij niet gewoon de desktop op je tv? ;) (op te lossen door een paar keer op Win+P te rammen)

[ Voor 37% gewijzigd door Ramon op 13-01-2012 10:39 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Ramon schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:39:
Zette hij niet gewoon de desktop op je tv? ;) (op te lossen door een paar keer op Win+P te rammen)
nee want de pc liep vast op het moment dat hij bij de desktop aankwam toen kon ik niks meer. En anders gaf hij (als de pc al opstarte) niet aan de de drivers om de kaarten aan te sturen niet was geinstalleerd terwijl dit wel degelijk het geval was :)
Pagina: 1