Door het multimedia bos de content bomen niet meer zien...

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Beetje cryptische titel. ;)

Situatie:

-Een AV receiver met heel veel audio en video koppelmogelijkheden. Compleet speakersysteem aangesloten (totaal 6 speakers, achter, voor, midden, bas). Compleet schakelcentrum met HDMI ARC mogelijkheden. Met eigen LAN/Internet aansluiting voor internet radio en andere zaken online

-Een BD speler met internet aansluiting voor youtube en online video content. Maar deze BD speler kan GEEN BD 3-D content afspelen. Hangt met HDMI aan de AV receiver. En bij menig BD die gekoppeld kan worden met content vanaf het net, krijg ik de melding dat 'ie te weinig geheugen heeft.

-Een full-HD 3-D LED Smart-TV. Hangt met HDMI aan de AV receiver. Voorzien van LAN/internet aansluiting. Gebruikt een CI+ card om HD TV content van de kabelboer te tonen. Heeft zelf een HDD als storage device voor PVR faciliteiten. Maar doordat deze TV slechts 1 tuner aan boord heeft, kun je alleen het kanaal opnemen waar je op dat moment naar kijkt, of de TV moet uit staan, dan kun je 1 kanaal geprogrammeerd opnemen.

De TV beschikt over AllShare/DLNA mogelijkheden zodat je vanaf geschikte devices er content naar toe kunt streamen.

-Een 'ouderwetsche' DVD HDD recorder, voorzien van een conventiele tuner. Zodat je ook dingen kunt opnemen, naast het kanaal waar je op dat moment naar zit te kijken (de tweede tuner zeg maar). Alleen die DVD recorder met z'n analoge kabeltuner kan alleen de niet-digitale kanalen vinden en kwalitatief valt dat erg tegen als je eenmaal HD gewend bent. Deze recorder hangt met Scart aan de TV en pikt via de coax kabel de analoge TV signalen op.

Nu wil ik eigenlijk EN minder kastjes EN meer funktionaliteit EN een tweede onafhankelijke tuner die HD content kan opnemen (buiten die van de TV).

M.a.w. ik kan de BD speler vervangen door een BD 3-D capable BluRay speler, maar dan is het weer een play-only device.

En nee, ik wil niet het PVR device van de kabel/TV aanbieder, want daar zitten ook weer allerlei restricties aan.

Is er nu een mogelijkheid om b.v. zoiets als een Popcorn Hour C300 te gebruiken, of een Dune Smart met BD uitbreidingsunit? (of een ander merk/type)
Zodanig dat ik de ouderwetse DVD HDD recorder en de losse BD speler niet meer nodig heb? Ik zoek een device dat een eigen tuner heeft waarin een (tweede) CI+ card zit die HD TV kan oppikken (net zoals de TV dat zelf ook kan) en de ingebouwde BluRay speler ook 3-D content met content koppeling naar het internet kan afspelen? Uiteraard met full dolby geluid.
Alles met HDMI gekoppeld aan de AV-receiver. En uiteraard zonder die 'funny' geluid/beeld synchronisatie problemen...

Oh ja, en als ik over enige tijd IPTV (via glas) zou krijgen, dan moet het nieuwe device uiteraard rechtstreeks de IPTV streams kunnen oppakken.

Any thoughts?

Mooie Plaatjes   

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 14:02

rg-mohwa

Phoe Hé

ben toch bang dat dit nog niet allemaal in een systeem zit (tenzij je zelf een htpc bouwt)
maar anders zou je moeten kiezen voor een Blu-ray + hdd opneem systeem zoals bijvoorbeeld de Samsung BD-D8500 of de Samsung BD-D8900 en dan een los mediaspelertje voor je overige bestanden. (durf alleen niet helemaal te zeggen op ik met het opnemen goed zit...)

[ Voor 3% gewijzigd door rg-mohwa op 12-01-2012 08:21 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke mogelijkheden heb je zelf al kunnen vinden?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Nou... niet :S

De mediaplayers die ik tot nu toe bekeken heb, missen altijd wel iets. Of ze kunnen geen BD 3-D afspelen of je kunt ze niet voorzien van een tuner waar een CI+ card in kan.
En IPTV op een kant en klaar device schijnt helemaal niet te kunnen (ik bedoel dus zonder het voorgeschreven PVR bakkie van een provider).
Ik heb b.v. het Lijbrandt topic doorgespit waarbij mensen hun amino niet (meer) willen gebruiken en je dus de IPTV streams in je eigen gekozen device wilt oppakken. Nog afgezien van het feit dat het niet met iedere provider werkt (afhankelijk van de encryptie) wordt je daar ook niet blij van. Hoe toekomstzeker is dat?

ff offtopic: maar waarom wordt het toch allemaal zo moeilijk gemaakt, dat gepruts met DRM, encryptie, enz, enz. 7(8)7

B.v. de uitgebreide Samsung BD spelers missen een IPTV/HD 'tuner'. En mediaspelers zoals Popcorn Hour of de Dune serie hebben ook weer niet alles.
Of zie ik iets over het hoofd?

En wil juist niet MEER kastjes, maar juist minder kastjes... :+
Vandaar dat ik naar suggesties zocht; heeft iemand zoiets? kan zoiets? Of moet je zelf alles met heel veel moeite met een eigenbouw HTPC gaan samenstellen?

Aan de andere kant lijkt me mijn vraag in de huidige wereld van multi-media 3-D HD interactief game smart (en welke kreten er nog meer zijn ;) ) gebeuren toch niet zo vreemd? Toch?

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 12-01-2012 13:17 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Heb ik mijn vraagstelling verkeerd geformuleerd of niet in het juiste subforum geplaatst? Want er komen nauwelijks reacties...

Iedereen weet altijd heel goed hoe je alleen maar meer devices, meer kastjes, e.d. moet koppelen. Maar niet hoe MEER functionaliteit met MINDER 'dingen' voor mekaar moet krijgen. Een teken aan de wand? :S

Waarom ben ik hier nou mee bezig?

Ik heb nu b.v. HD TV via UPC (die douwen je eerst een PVR mediabox door je strot). Die PVR gebruik ik niet, heb een CI+ card in de TV gestopt en krijg gewoon uitstekende HD TV binnen, rechtstreeks, zonder tussenkastjes.

Nu gaat in de loop van het jaar de schep voor glasvezel de grond in (www.lelystadwilglasvezel.nl) en dan komen de glasproviders weer met hun eigen kastjes voor IPTV toepassingen. Maar ik WIL helemaal geen extra kastjes. Ik wil geen EN BD speler, EN PVR recorder, EN IPTV decoder, EN storage, allemaal als losse 'zooi'. Ik wil het juist integrated hebben. En dan nog het liefst ook zo dat het niet continu ON hoeft te staan (om te voorkomen dat je de codering/authenticatie verliest).

Toch raar dat in deze wereld van high-tech, dit zo moeilijk voor elkaar te krijgen is?

Mooie Plaatjes   

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-02 22:33
Ik moet bekennen dat door je termenbos je verwachtings-bomen niet meer kan zien...

Wellicht is het handig om een korte lijst op te stellen waarin staat wat je wilt, waarna je zelf kan aangeven wat je gevonden hebt om te groeperen, zodat mensen hierop kunnen reageren met apparaten die meer dan dat groeperen. Zelf denk ik dat je er niet onderuitkomt om dit met meerdere apparaten op te lossen, maar uiteraard moet het mogelijk zijn om dit met zo min mogelijk apparaten te doen.
@ moderators: sorry

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb zelfde probleem gehad maar ik heb gekozen voor less is more - hoewel. Ik ben opgehouden met surround, ik heb 2 zeer goede speakers en geen subwoofer. Deze speakers zijn actief maar wel analoog (line in). Ik heb een cisco hd recorder voor de digitale tv en mijn duizend CD's, honderd DVD's én mijn bescheiden Blu ray collectie is geripped. Ik heb geen schijfjes meer in de woonkamer maar 1 media pc met een cpu uit mijn oude game pc. De schijfjes liggen in een doos op zolder. Mijn woonkamer heeft geen versterkers meer, geen cd speler, geen radio.
Ik heb dus 1 afspeel station, de media pc, en maar 1 afstandsbediening. De HD recorder plus TV en de pc haar audio signaal is aangesloten op een mini mengtafel die op de media pc ligt in de woonkamer. De speakers van de tv zijn aangesloten op de mengtafel.
Mijn media staat op mijn zelfbouw server (een oude amd pc uit 2006) en vanuit mijn computerkamer heb ik ook toegang.

Ik heb de aux 1 (pre fader) out van de mengtafel naar de keuken en daar kleine actieve speakers op de kast zodat ik muziek/internet radio kan horen terwijl anderen naar de tv luisteren of film in de woonkamer.
Met voetval activeer ik beide zodat je bij het koffie zetten hoort wat je mist.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zou niet aan een HTPC beginnen. De meeste mensen hier zweren bij zo'n ding maar zo te lezen ben je niet echt een 100% tweaker, dan kan ik nu al voorspellen dat je helemaal gek wordt van een HTPC. Altijd gekloot met codecs, synchronisatie, ondertiteling etc, daanaast ook geen afstandsbediening die er bij hoort en er dus voor gemaakt is (ja ik heb ook van die universele geprobeerd inclusief 1 met windowsknop, maar het werkt simpelweg nooit zoals een mediaspeler).Ik vrees dat er geen apparaat bestaat zoals jij hem graag wil en als er een dergelijke apparaat was dan zou deze snel weer op 1 van de fronten veroudert raken aangezien de ontwikkelingen zo snel gaan.

IPTV zou ik niet aan beginnen zolang je verplicht bent een Amino te nemen. Na een half jaar ergenis weer mijn Humax 5200c uit de kast getrokken, wat een verademing. Deze heeft 2 tuners en je kan er op opnemen. Tuurlijk is deze ook niet perfect (zie topic) maar wel 1 der betere tuners. Daarnaast heb ik een Dune D1, deze is aangesloten op een server en werkt perfect voor alle media. Ook nog een playstation voor het gamen en BD's. Uiteraard is dit alles aangesloten op de AV receiver die het doorstuurt naar de TV. Dit leverde wel een probleem op met het aantal afstandbedieningen maar deze heb ik allemaal vervangen voor een logitech harmony. Nu werkt alles eindelijk perfect, alleen geen 3d maar dat zal wel kunnen met een nieuwer type Dune.

Succes met je keuze.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Over deze onderwerpen is toch echt wel wat te vinden.

Uiteindelijk zal TS (vermoedelijk) bij een zelfbouwsysteem uitkomen. Wat hij hierin moet stoppen, zal hij zelf moeten beslissen n.a.v. eigen onderzoek naar de betreffende onderdelen.

Het simpelweg vragen "wat moet erin" is niet gebruikelijk op GoT en levert daarom ook vanzelfsprekend weinig reacties op.

Ik gooi `m daarom ook dicht. Mocht je het opnieuw willen proberen, zorg dan voor wat beter vooronderzoek, post je bevindingen, etc. "Ja ik heb gewoon niets" kun je op school ook niet mee aankomen, dus waaromz ou het hier dan wel zo werken. ;)

Zie ook de Quickstart in Het algemeen beleid

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.