Toon posts:

HD5670 op M2A-MVP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

heb sinds gisteren een nieuwe videokaart.
het gaat op een Sapphire HD5670.
Deze heb ik op het moederbord geinstalleerd, maar geeft geen beeld.
in een andere pc werkt hij gewoon.
ik heb de bios al geupdate.

iemand enig idee wat het probleem kan zijn, of ondersteund het moederbord de kaart niet meer?

gr robin

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Zou je je probleem iets nauwkeuriger kunnen beschrijven?
Boot je PC wel door de BIOS heen, of blijft ie gewoon een opstartcyclus herhalen?
Zitten al je kabels aangesloten?
Werkt je oude videokaart nog wel? (Just to be sure dat je PC niet stuk is)
Levert je voeding genoeg power op de 12V-lijn (even opzoeken op de voeding zelf of de specs even posten)
Enz, enz, enz.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ik gok dat het te maken heeft met pci-express-standaarden. Je moederbord is verouderd (ATI 480X chipset als ik het goed heb opgezocht) en heeft waarschijnlijk pci-e 1.0, waar je videokaart minimaal pci-e 1.1 vereist (of je hebt 1.1 waar je nieuwe videokaart 2.0 nodig heeft, maar ergens in die richting zou het kunnen zitten). Ik zou dus even uitzoeken hoe dat zit met standaarden en backwards compatibility van die standaarden. :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de videokaart in het pci-express slot steek, en zet de pc aan, dan gaan alle koelers in de pc draaien, maar hoor geen piep, zoals de pc normaal doet, als ik hij het opstarten is.
Er is dus geen activiteit.. Windows start niet op en krijg geen scherm te zien.
Het scherm blijft zwart, en er gebeurd werkelijk niets.

Verwijderd

welke specificaties heeft je pc? proc, mb, voeding, etc

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
processor: AMD x2 5600+
Moederbord: Asus M2A-MVP
Voeding: 350W

Verwijderd

Welk merk voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Staat geen merk op..

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Dus een 350W generic voeding. Daar zit waarschijnlijk je probleem. Een 5670 vraagt niet veel vermogen, aangezien er geen 6-pin pci-e connector is, maar je voeding moet wel genoeg leveren op de 12V lijn. AMD zelf vraagt 400W als minimum.
PiweD schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 07:31:
Ik gok dat het te maken heeft met pci-express-standaarden. Je moederbord is verouderd (ATI 480X chipset als ik het goed heb opgezocht) en heeft waarschijnlijk pci-e 1.0, waar je videokaart minimaal pci-e 1.1 vereist (of je hebt 1.1 waar je nieuwe videokaart 2.0 nodig heeft, maar ergens in die richting zou het kunnen zitten). Ik zou dus even uitzoeken hoe dat zit met standaarden en backwards compatibility van die standaarden. :)
Ongein. PCI-E 2.1 kaarten zijn nog gewoon backwards compatible met 1.0. Het enige verschil is dat de oudere versies minder bandbreedte leveren door de PCI-E bus, waardoor echte High-End kaarten in de problemen komen. Echter, in de praktijk, merk je niks van dat verschil. Een HD6970 kan je gewoon in een PCI-E 1.0 slot draaien zonder problemen. Zelfs een 7970.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

nelizmastr schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:48:
Ongein. PCI-E 2.1 kaarten zijn nog gewoon backwards compatible met 1.0. Het enige verschil is dat de oudere versies minder bandbreedte leveren door de PCI-E bus, waardoor echte High-End kaarten in de problemen komen. Echter, in de praktijk, merk je niks van dat verschil. Een HD6970 kan je gewoon in een PCI-E 1.0 slot draaien zonder problemen. Zelfs een 7970.
Eeeeh... niet helemaal waar. Er zijn oudere bordjes, vooral met VIA en SIS chipsets, met PCIe 1.x en die zijn NIET compatible met PCIe 2.x, hoe het zit met een AMD 480X chipset, geen idee, google leverde niks geks op.

Heb je hiervoor een NIvidia kaart gehad? Zo ja, download driver sweeper, verwijder alle nvidia leftovers, reboot en installeer AMD drivers.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Pagina: 1