10.7.2 blijft vragen naar wachtwoord na nieuw logicboard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Mijn iMac deed een tijd geleden raar–constant uitvallen ed–dus toen heb ik hem weggebracht en hebben ze er een nieuw logicboard in gezet.

Allemaal heel fijn, maar nu wordt er constant gevraagd naar mij wachtwoord. Dit gebeurt als ik bijvoorbeeld een bestand wil verwijderen of hernoemen. Het lijkt iets met rechten te maken te hebben.

Ik kan geen permission repair doen in Disk Utility op mijn home-map. Deze heb ik namelijk op een aparte partitie staan. Ook via de inspector de rechten aanpassen heeft geen positieve gevolgen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit:

Wat ik geprobeerd heb:
- Via eigen account en root permissies zetten op mijn homefolder
- Via resetpassword de permissies van mijn homefolder resetten
- Username via advanced options in Accounts & Groups veranderen en terug veranderen
- Alle preferences verwijderen en dan een reboot
- Repair permissions via Disk Utility in Mac OS X zelf en via cmd+r tijdens opstarten

Edit 2:
Als ik een andere gebruiker eigenaar maak van een map en mezelf Read & Write privilege geef dan vraagt hij niet om een wachtwoord. Als ik dan vervolgens mezelf weer eigenaar maak wel :/

[ Voor 36% gewijzigd door MoietyMe op 12-01-2012 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:59
Heel af en toe heb ik dit ook wel eens.... dat als ik een bestand wil verwijderen dat opeens om een wachtwoord wordt gevraagd. Kan niet echt achterhalen waarom dit zo is en wat er aan te doen.
Mijn mac pro is al jaren hetzelfde dus ik denk niet dat het aan het feit ligt dat je moederbord is vervangen....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Daarvoor had ik het nooit. Dus lijkt mij toch dat er tijdens die reparatie iets fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 11:25
Misschien een mogelijkheid om OS X opnieuw te installeren en dan een TimeMachine back-up terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
opnieuw installeren en timemachine backup terugzetten lijkt mij niet de oplossing , krijg je exact dezelfde omgeving weer terug.

Leeg je keychain eens , misschien zit daar iets corrupts in

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Ik heb het op de niet tweaker manier gedaan. Mijn eigen gebruiker weggegooid, alle permissies op de homefolder verwijderen en alleen een Everyone Read & Write neer gezet. OS X opnieuw er op. Gebruiker aanmaken en die weer toevoegen aan de permissies. Werkt tot nu toe prima. Via MAS applicaties weer installeren en klaar. Instellingen/Data van applicaties staan nog op de aparte partitie. Eventueel ook nog een Time Machine back-up staan :)
Pagina: 1