Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 15:10
Hallo,
Ik heb sinds kort een HP ProLiant N36L met de volgende mods/toevoegingen:
  • 2x250GB (ZFS
  • 2x160GB
  • 1X 4 GB Corsair CMX4GX3M1A1333C9
  • 1X Gt520 1 GB Lowprofile
Ik wil hier het volgende mee doen:
  • Fileserver
  • Ps3 Media Server
  • Mediaplayer (XMBC-achtig, in een later stadium)
  • FTP Server
Nu heb ik hier op het moment FreeNAS 0.8.3 Op draaien.
Alleen ik denk niet dat ik hiermee uit de voeten kom.
Wat voor OS kan hier het beste voor gebruiken.
Hij moet wel vanaf een USB te draaien zijn.
Ik heb zelf iets gelezen over Virtualisatie dmv vmware ESXI 5.0?
Is er iemand die mij daar meer over kan uit leggen?

Ik zat er bijna over na te denken om er windows 7 op te gooien en hem zo te gebruiken, maar dat is geen ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Qua Freenas is het wel mogelijk alles wat je wilt zul je alleen terug moeten gaan naar versie 0.7.x Dit aangezien een aantal plugins voor 0.8 nog niet beschikbaar zijn en of ze zullen komen is nog maar de vraag. Eventueel zou je een *nix OS erop kunnen zetten en deze configureren zoals je deze zou willen hebben. Dit kost wel iets meer werk maar dan kun je hem wel inrichten zoals je hem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
Welke moet ik dan hebben?
http://sourceforge.net/projects/freenas/files/
Wat is bijv de FreeNAS-7-nightly
Wat ik dus ook wil is dus een xmbc omgeving als ik hem via de HDMI uitgang op de videokaart aansluit.
Is dat dan ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Eén van de oorspronkelijke ontwikkelaars van Freenas is na de verkoop van Freenas begonnen met een 'eigen' projectje met ongeveer hetzelfde doel. Deze keer op basis van Debian Linux.

OpenMediaVault.org

Het grote voordeel is dat Debian ook de basis is geweest van Ubuntu. De packages kunnen uitgewisseld worden en er zijn kant en klare guides om XBMC te installeren op een commandline omgeving.

Het gebruik van MDADM voor de raidset vind ik een mooi voordeel: het werkt met vrijwel elke linux boot cd.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
je wil dus geen XMBC "server" maar de "client" op die machine gok ik?

Mocht dat zo zijn dan is dat helaas niet mogelijk met Freenas voor zover ik weet kan er verders ook niet wat over vinden. Dan zou ik je toch aanraden om een *nix variant te kiezen bijv. Ubuntu 11.10 kun je xbmc in het software centre ophalen. Hier kun je al het bovenstaande doen wat je wilt.

PS3 Media Server
XBMC
FTP Server

Hier een aantal links om zo een server naar je wensen op te zetten.
hans_lenze schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:07:
Eén van de oorspronkelijke ontwikkelaars van Freenas is na de verkoop van Freenas begonnen met een 'eigen' projectje met ongeveer hetzelfde doel. Deze keer op basis van Debian Linux.

OpenMediaVault.org

Het grote voordeel is dat Debian ook de basis is geweest van Ubuntu. De packages kunnen uitgewisseld worden en er zijn kant en klare guides om XBMC te installeren op een commandline omgeving.

Het gebruik van MDADM voor de raidset vind ik een mooi voordeel: het werkt met vrijwel elke linux boot cd.
Klopt wat je zegt allleen OpenMediaVault is helaas nog niet zo betrouwbaar en stabiel als Freenas helaas al zal dit in de toekomst wel verbeteren. Dus op zich is dit ook wel een alternatief alleen durf ik niet te zeggen of XMBC hier goed op werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door bobsquad op 12-01-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
hans_lenze schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:07:

OpenMediaVault.org

Dus het is eigenlijk Freenas met Linux mogelijkheden tot het instaleren van packages.
bobsqaud schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:09:
je wil dus geen XMBC "server" maar de "client" op die machine gok ik?

Mocht dat zo zijn dan is dat helaas niet mogelijk met Freenas voor zover ik weet kan er verders ook niet wat over vinden. Dan zou ik je toch aanraden om een *nix variant te kiezen bijv. Ubuntu 11.10 kun je xbmc in het software centre ophalen. Hier kun je al het bovenstaande doen wat je wilt.

PS3 Media Server
XBMC
FTP Server

Hier een aantal links om zo een server naar je wensen op te zetten.
Wat bedoel je met: "je wil dus geen XMBC "server" maar de "client" op die machine gok ik?"
Ik zal het even beter proberen uit te leggen.
Ik wil dus dat de server fungeert als NAS met de hierboven gestelde eisen.
Maar als ik hem op een scherm/tv aan sluit dat ik dan gewoon de interface van XMBC te zien krijg, en geen (geniale) screensaver van FreeNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
donnie1992 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:15:
[...]
Dus het is eigenlijk Freenas met Linux mogelijkheden tot het instaleren van packages.
Nee, het is Linux met de mogelijkheden van Freenas :P
[...]
Wat bedoel je met: "je wil dus geen XMBC "server" maar de "client" op die machine gok ik?"
Ik zal het even beter proberen uit te leggen.
Ik wil dus dat de server fungeert als NAS met de hierboven gestelde eisen.
Maar als ik hem op een scherm/tv aan sluit dat ik dan gewoon de interface van XMBC te zien krijg, en geen (geniale) screensaver van FreeNAS.
XBMC heeft de mogelijkheid om te werken op basis van een server-client model. Zo kun je een media server in de meterkast duwen met alle films er op en bij elke tv/stereo in huis een klein pc'tje (nettop ofzo) neerzetten die de media van je mediaserver af speelt. Voordeel is een enkele centrale media bibliotheek voor al je afspeel apparaten.

Als je geen idee hebt wat dit inhoudt wil je een client.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1