Toon posts:

NI Audio 6 met Rotel versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Misschien een simpele vraag:

Ik wil graag mijn Native Instruments Audio 6 usb geluidskaart aansluiten op mijn Rotel RA04SE versterker.
De Audio 6 staat aangesloten op een iMac omdat deze een betere kwaliteit levert dan de ingebouwde.

Omdat ik het uitgangsniveau van de audio 6 niet kan regelen via de iMac vroeg ik me af of dit problemen op kan leveren voor de Rotel.

Kan de output van de Audio 6 te hoog worden zodat de ingangscircuits worden vernield?

------
Van de NI website:
Full Scale Output Level +9.6 dBu, 2.35 Vrms
Dynamic Range 101.8 dB (A)

------
Van de Rotel website:

Input Sensitivity / Impedance:
Phono Input: 2.8mV / 47kOhms
Line Level Inputs: 170mV / 24kOhms

Input Overload:
Phono Input: 180mV
Line Level Inputs: 5V

Ik ben niet echt een audio technicus dus ik heb geen idee waar ik naar moet kijken.

Alvast bedankt.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

De geluidskaart levert max 2.35V, dat is een normaal bereik dat je ook in CD-spelers ziet.

Sowieso heb je gewoon standaarden die zorgen dat je alles zonder problemen kunt aansluiten dus maak je daar geen zorgen over. Zorg wel dat je hem niet per ongeluk op de Phono ingang aansluit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:59
In de specs op de Rotel site staat ook een Line-in overload. Die is 5V bij Rotel.
De 2.35V van de NI Audio 6 moet dus absoluut geen probleem opleveren.

Zoals hierboven ook al aangegeven wordt, Line-level is een standaard, dus moet compatible zijn.

Hou wel rekening mee dat er professional line level en consumer line level bestaan, maar daarvan zijn de aansluitingen ook anders. Pro wordt met XLR geballanceerd aangesloten, consumer met Cinch.
Aangezien er cinch op de geluidskaart zit, kan je ervan uitgaan dat het goed komt.