Ik heb al weken zitten zoeken naar een goed manier om mijn thuis netwerk zo goed mogelijk te maken.
Wellicht heb ik niet zo'n moeilijke kwestie maar toch...
Wat ik heb:
begaande grond :
1 apple tv 2gen
PS3
Laptop ( win7 )
meterkast komt mijn ADSL2+ Modem ( telfort ) zyxel 2602HW (wifi compatible)
2e verdieping:
1 vaste pc ( op dit moment via een powerline adapter 85mbps ) WIN7
1 media speler ( WD TV LIVE )
Wat ik wil is dat beneden mijn modem eventueel via powerline adapter verb. maakt naar alle stopcontacten
Mijn apple tv verb krijgt ( eventueel aiport? of ook powerline )
Mijn PS3 wifi
Laptop ook WIfi ( stream ik bestanden voor apple tv )
2e verdieping :
vaste pc via powerline ( stream ik bestanden voor apple tv )
WD LIVE via powerline
Lijkt erop dus wellicht 4 powerline adapters ( welke zijn aan te raden voor goeie stream/en stabiele verb )
Is het beste om ook een andere modem te nemen ( krachtiger , aangezien de wifi brak is van zyxel ), of een extra router erachter..?
binnenkort ik ook een NAS nemen om alle bestanden te kunnen benaderen via laptop/pc/apple tv die komt als goed is beneden ... wat ik bij veel mensen ook zie..
iemand een suggestie , als dit hier niet thuis hoort dan verwijder ik deze bericht.
Wellicht heb ik niet zo'n moeilijke kwestie maar toch...
Wat ik heb:
begaande grond :
1 apple tv 2gen
PS3
Laptop ( win7 )
meterkast komt mijn ADSL2+ Modem ( telfort ) zyxel 2602HW (wifi compatible)
2e verdieping:
1 vaste pc ( op dit moment via een powerline adapter 85mbps ) WIN7
1 media speler ( WD TV LIVE )
Wat ik wil is dat beneden mijn modem eventueel via powerline adapter verb. maakt naar alle stopcontacten
Mijn apple tv verb krijgt ( eventueel aiport? of ook powerline )
Mijn PS3 wifi
Laptop ook WIfi ( stream ik bestanden voor apple tv )
2e verdieping :
vaste pc via powerline ( stream ik bestanden voor apple tv )
WD LIVE via powerline
Lijkt erop dus wellicht 4 powerline adapters ( welke zijn aan te raden voor goeie stream/en stabiele verb )
Is het beste om ook een andere modem te nemen ( krachtiger , aangezien de wifi brak is van zyxel ), of een extra router erachter..?
binnenkort ik ook een NAS nemen om alle bestanden te kunnen benaderen via laptop/pc/apple tv die komt als goed is beneden ... wat ik bij veel mensen ook zie..
iemand een suggestie , als dit hier niet thuis hoort dan verwijder ik deze bericht.