Hulp bij thuisnetwerk - kom er niet uit..

Pagina: 1
Acties:

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb al weken zitten zoeken naar een goed manier om mijn thuis netwerk zo goed mogelijk te maken.
Wellicht heb ik niet zo'n moeilijke kwestie maar toch...

Wat ik heb:

begaande grond :
1 apple tv 2gen
PS3
Laptop ( win7 )

meterkast komt mijn ADSL2+ Modem ( telfort ) zyxel 2602HW (wifi compatible)

2e verdieping:

1 vaste pc ( op dit moment via een powerline adapter 85mbps ) WIN7
1 media speler ( WD TV LIVE )

Wat ik wil is dat beneden mijn modem eventueel via powerline adapter verb. maakt naar alle stopcontacten
Mijn apple tv verb krijgt ( eventueel aiport? of ook powerline )
Mijn PS3 wifi
Laptop ook WIfi ( stream ik bestanden voor apple tv )

2e verdieping :

vaste pc via powerline ( stream ik bestanden voor apple tv )
WD LIVE via powerline

Lijkt erop dus wellicht 4 powerline adapters ( welke zijn aan te raden voor goeie stream/en stabiele verb )

Is het beste om ook een andere modem te nemen ( krachtiger , aangezien de wifi brak is van zyxel ), of een extra router erachter..?

binnenkort ik ook een NAS nemen om alle bestanden te kunnen benaderen via laptop/pc/apple tv die komt als goed is beneden ... wat ik bij veel mensen ook zie..

iemand een suggestie , als dit hier niet thuis hoort dan verwijder ik deze bericht.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je hebt het over een NAS, ik neem aan dat je HD-video wilt gaan streamen? Ik denk niet dat dat lukt als andere apparaten ook tegelijk via powerline willen werken. Is er geen optie een ethernet-kabel te trekken? Dat is sowieso het makkelijkst. Je kan anders ook een midrange-router kopen, voor wifi op je computer (Downloaden zal je via je NAS doen en gamen op je PS3, hij zal dus niet zo veel netwerk-intensieve taken hoeven te verichten).

Ik neem aan dat je apple-tv en je PS3 dicht bij elkaar staan? Kan je daar geen kabel heen trekken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zyxel eruit; die heb ik 3x moeten vervangen, daarna een goede DLink gekocht en nooit meer gedoe gehad. Mogelijk een extra gigabit-switch ergens neerhangen om in ieder geval 1 verdieping te consolideren.

Dan inderdaad kabels trekken of (eerst testen met leen-apparatuur) een sterk WiFi-netwerk aanleggen met tenminste 5MB/s continu doorvoer en/of 10MB/s piek-doorvoer. Afhankelijk van wat je wil streamen, vereisen bluray-images tot wel 8MB/s doorvoer.

Powerline speelgoed is misschien leuk/handig maar wat ik op GoT lees is voornamelijk sub-standard doorvoer en/of gedoe met de groepen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DonDee
Beatboxx schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:48:
Je hebt het over een NAS, ik neem aan dat je HD-video wilt gaan streamen? Ik denk niet dat dat lukt als andere apparaten ook tegelijk via powerline willen werken. Is er geen optie een ethernet-kabel te trekken? Dat is sowieso het makkelijkst. Je kan anders ook een midrange-router kopen, voor wifi op je computer (Downloaden zal je via je NAS doen en gamen op je PS3, hij zal dus niet zo veel netwerk-intensieve taken hoeven te verichten).

Ik neem aan dat je apple-tv en je PS3 dicht bij elkaar staan? Kan je daar geen kabel heen trekken?
Hoi,

ja ik zou een NAS willen waarop ik me bestanden ( meer muziek en mp4 videoclips ) plaats, en alles zal niet tegelijk aanstaan, PS3 idd vlak bij apple tv .

helaas heb ik tijdens de verbouwing er niet aan gedacht , want heb nu laminaat liggen en niet alle muren zijn van steen/beton .. dus zit wel met een dilemma ..

• DonDee
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:52:
Zyxel eruit; die heb ik 3x moeten vervangen, daarna een goede DLink gekocht en nooit meer gedoe gehad. Mogelijk een extra gigabit-switch ergens neerhangen om in ieder geval 1 verdieping te consolideren.

Dan inderdaad kabels trekken of (eerst testen met leen-apparatuur) een sterk WiFi-netwerk aanleggen met tenminste 5MB/s continu doorvoer en/of 10MB/s piek-doorvoer. Afhankelijk van wat je wil streamen, vereisen bluray-images tot wel 8MB/s doorvoer.

Powerline speelgoed is misschien leuk/handig maar wat ik op GoT lees is voornamelijk sub-standard doorvoer en/of gedoe met de groepen.
Ja welke zou je aanraden voor DLink? en de switch zou ik dan boven moeten aansluiten? want bedraad zou het lastig worden vanuit de DLink..

BR images zou wellicht in de toekomst vanuit een NAS gestreamd kunnen worden..

Verwijderd

Kun je ook geen kabel trekken naar de eerste verdieping? Dan ben je tenminste van dat probleem af :).

• DonDee
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:25:
Kun je ook geen kabel trekken naar de eerste verdieping? Dan ben je tenminste van dat probleem af :).
mmh zou heel moeilijk gaan, ik heb op dit moment powerline adapter in 1 slaap kamer ( werkt prima) maar wie heeft er ervaring met powerline adapters van sitecom?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb verschillende van die krengen onder handen gehad, maar zodra er een te grote afstand tussen zat, of er ging een magnetron/oven/stofzuiger/ander huishoudelijk apparaat aan, viel de verbinding weg. Weggegooid en een TP-Link AP/router neergezet: klaar.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-02 14:37
Zoals meerdere al aangeven probeer die Power adapter te vermijden, je netwerk word er niet stabieler op.
Sommige aparaten die je wilt gebruiken vereisen toch een stabiele verbinding, zovlug je films wilt streamen en de verbinding is instabiel dan krijg je iritante hickups.

Voor surfen/e-mail/youtube/chat is draadloos prima. (wifi)
Wil je films streamen of games spelen (ping) dan heb je stabiliteit nodig. (bekabeld)
Wil je downloaden dan is stabiliteit minder van belang, maar wel de snelheid. (powerline/bekabeld)

Wanneer je maar 1 powerline to powerline gebruikt is het meestal wel stabiel, maar met meerdere adapters krijg je problemen. Kabeltje trekken is wellicht meer werk, maar heeft als belangrijkste voordeel betrouwbaarheid/stabiliteit en bijkomend het is goedkoop.

Wil je het goed doen pak een andere router + bekabelde verbindingen. Waar echt geen bekabeling mogelijk is kun je draadloos gaan indien mogelijk proberen te vermijden.

• DonDee
bedankt voor de goeie tips ,

wat ik van plan ben is in meterkast :

modem ( Telfort modem zyxel of eventueel een andere halen )
1 pwerline adapter van modem naar stopcontact , waardoor ik boven ook 1 adapter in stopcontact doe voor een extra wifi router ( wat wel werkt via powerline , getest met een linksys wifi router die ik wil vervangen)

via de wifi router wil ik draadloos naar printer , PS3 beneden en wellicht Apple tv2 .

Mijn laatste vraag dan is :

ik wil streamen vanuit mijn pc / laptop ( MP3 - XVID - MP4 - DVD TS en eventueel HD bestanden ) naar Appletv ( pc is bekabeld en laptop draadloos )

dus welke wifi router is beste ? voor het streamen en goeie dekking is huis en liefst met gigabit aansluiting .

vond deze 2 :

http://www.routershop.nl/...less-n-gigabit-router.htm

http://www.informatique.nl/521668/sitecom-wlr-4000.html

of andere suggesties?

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:14
Zoals ik het begrijp is je ZyXEL een modem/router combo, en dan heb je geen router nodig, maar een access point. Al hebben sommige routers 'bridge' functionaliteit, waardoor ze essentieel ook een access point zijn.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• DonDee
jamy015 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:18:
Zoals ik het begrijp is je ZyXEL een modem/router combo, en dan heb je geen router nodig, maar een access point. Al hebben sommige routers 'bridge' functionaliteit, waardoor ze essentieel ook een access point zijn.
hallo,

ja zyxel is een modem/router, gebruik hem echter alleen voor i-net. geen wifi.

dus zit te kijken of ik hele nieuwe modem/router moet halen en dan een switch/acces point.

of alleen nieuwe wifi router en of switch,

zijn er mensen bekend met een sitecom x5 of x6 ? of lieverd een d-link ..?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Probeer zo veel mogelijk bedraad aan te sluiten, desnoods even een flinke boormachine lenen of de gaten door iemand laten doen die daar erg handig in is. Bespaard je echt vele kopzorgen.
Als het echt niet anders kan (of je bent gewoon lui :o ), grijp dan pas naar een enkele powerline-adapter, wifi is idd prima voor licht gebruik (smartphone/tablet/laptop) maar niet geschikt om echt stabiel te 'streamen'.

Of je een andere router (en access-point) nodig hebt en dan de Zyxel-modem/router (in 'bridge-modus') alleen als modem te laten werken, zal je zelf even een tekening (Topologie) kunnen maken van je gewenste Thuisnetwerk. Dan kun je duidelijk zien hoe en waar alles dient aangesloten te worden.
Nogmaals, probeer zoveel mogelijk te 'bedraden' voor maximale stabiliteit.

Zoiets kan je wat inzicht verschaffen, al is het niet jouw situatie, alhoewel een Zyxel Zywall 5 als pure Router op marktplaats voor weinig te koop is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=78631&FotoID=7276

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 02-02-2012 23:15 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• DonDee
bitshape schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:12:
Probeer zo veel mogelijk bedraad aan te sluiten, desnoods even een flinke boormachine lenen of de gaten door iemand laten doen die daar erg handig in is. Bespaard je echt vele kopzorgen.
Als het echt niet anders kan (of je bent gewoon lui :o ), grijp dan pas naar een enkele powerline-adapter, wifi is idd prima voor licht gebruik (smartphone/tablet/laptop) maar niet geschikt om echt stabiel te 'streamen'.

Of je een andere router (en access-point) nodig hebt en dan de Zyxel-modem/router (in 'bridge-modus') alleen als modem te laten werken, zal je zelf even een tekening (Topologie) kunnen maken van je gewenste Thuisnetwerk. Dan kun je duidelijk zien hoe en waar alles dient aangesloten te worden.
Nogmaals, probeer zoveel mogelijk te 'bedraden' voor maximale stabiliteit.

Zoiets kan je wat inzicht verschaffen, al is het niet jouw situatie, alhoewel een Zyxel Zywall 5 als pure Router op marktplaats voor weinig te koop is:
Bedankt , ik heb dit even snel gemaakt om te kijken wat beste optie is .

zit te denken of ik me nieuwe router/switch boven zet of beneden, dan moet pc + printer beide wifi . alleen zit ik met de mp3 , die ik heb op me pc voor apple tv die ik wil streamen.

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/4130/netwerrk.png
Pagina: 1