Apple's educatieve evenement in New York, 19 Januari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11612892/Big%20Apple.png

Apple kondigt 19 Januari in New York iets aan.

Er zijn de afgelopen weken al geruchten geweest over Apple en boeken in de educatieve sector - iBooks-uitbreidingen om dit te faciliteren zoals hier (AllThingsD, 3 Jan), beter uitgelegd door MacRumors:
- This event will focus on iTunes University and Apple in education
- I learned of the event back in September when it was originally scheduled for late Fall in New York but it was eventually postponed.
- The event will be in New York rather than in the Silicon Valley because New York is more centrally located for textbook and publishing.
- This initiative has been in the making for years.
- The announcement will be small in size but large in scope: a big announcement in a demure space.
- I expect at least two large project announcements as they relate to Apple in education.
- Steve Jobs was intinimately [sic] involved with this project before his passing. He gave a hat tip to the textbook side of this project in the Isaacson biography.
- This will not be a hardware-related announcement.

And based on information from our own sources, we believe the announcement could likely involve support for the EPUB 3 standard, which enables a wider variety of multimedia and interaction features. [...]

Incidentally, one source who has worked with Apple to integrate technology in education recently suggested that Apple may have important changes coming to its iBooks platform directed specifically toward the academic set. Digital textbooks represent another nascent market that Apple could potentially upend as it did with music and mobile apps.
Bron: http://www.macrumors.com/2012/01/03/apples-january-media-event-to-involve-digital-textbooks-and-education/

[ Voor 100% gewijzigd door coptician op 11-01-2012 18:48 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:32
Het krijtbord lijkt mij duidelijk naar educatie te wijzen. Zal wel een Amerikaanse deal zijn met uitgevers van schoolboeken. Hopelijk krijgt het ook een internationale uitrol, daar ben ik erg benieuwd naar. Zit zelf in het onderwijs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
me_mrtn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:47:
Het krijtbord lijkt mij duidelijk naar educatie te wijzen. Zal wel een Amerikaanse deal zijn met uitgevers van schoolboeken. Hopelijk krijgt het ook een internationale uitrol, daar ben ik erg benieuwd naar. Zit zelf in het onderwijs namelijk.
Het is goed mogelijk dat dit uitsluitend om een US-only boekendeal gaat. Ik betrap mijzelf er echter al weer op dat ik hoop op allerlei andere zaken - een low-end education-only Macbook bijvoorbeeld, of een iPad voor schoolbanken, of iets wat spannender is dan iets wat al lang kan met iBooks, Kindle, of andere apps op de iPad.

Ik denk dat ik echter weer veel te veel verwacht, en ik denk dat de hypemachine die rond Apple draait wederom een te grote verwachting op zal bouwen.

Laten we hopen dat we onszelf niet te veel teleurstellen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Het krijtbord lijkt mij duidelijk naar educatie te wijzen. Zal wel een Amerikaanse deal zijn met uitgevers van schoolboeken.
Laten we hopen dat we onszelf niet te veel teleurstellen.
Dit. :)

De boekenmarkt is nog steeds niet echt 'gerevolutioneerd' zoals Apple dat bijvoorbeeld gedaan heeft met de muziekindustrie. Ik gok op een grote (US-only) deal met een uitgeverij waardoor boeken a) goedkoper worden en b) in grote getalen aangeboden kunnen worden.

Dit in combinatie met de iPad is natuurlijk een killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Ik begrijp zowiezo nooit waarom mensen nog zo ongelooflijk "excited" worden. Natuurlijk is iedere aankondiging interessant, maar in veel commentaar lees je altijd alsof de meest fantastische zaken zullen worden aangekondigd, nogal wiedes dat je dan teleurgesteld bent (net als voor de iPad 3 met al die 7", super belichte LCD schermen etc onzin). Dit terwijl, wanneer je gewoon nuchter blijft, ziet dat de announcements altijd ontzettend voorspelbaar zijn. Dit ook, het is simpelweg een boeken-deal o.i.d. en dat was het dan, fijn, leuk, mooi maar waarschijnlijk inderdaad US-only en verder nu ook weer niet zoooo mind-blowing. Het is goed te zien dat de iPad hierdoor weer een extraatje erbij krijgt, magazines en boeken zijn wat mij betreft echt waar de iPad in kan gaan groeien.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 11-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:08

PBP

- The announcement will be small in size but large in scope: a big announcement in a demure space.
- This will not be a hardware-related announcement.
Zoals in het AllthingsD artikel al staat, waarschijnlijk iets van een schoolboekendeal en eventueel een nieuwe iWork. Misschien voor studenten ook korting op de iPad en een subscriptionmodel voor schoolboeken.
iPad3 moet nog even wachten :>

[ Voor 12% gewijzigd door PBP op 11-01-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Laatste geruchten zijn dat Apple de nieuwe ePub 3-standaard gaat ondersteunen. Daarnaast zou Apple ook bezig zijn met een programma waarmee het maken van e-boeken en content makkelijker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vooral het maken van boeken/lesmateriaal wat interactief kan worden gemaakt op een iPadje zou best handig zijn. Dan wordt het leuk om materiaal te schrijven, de iPads in de klas uit te delen en de resultaten weer in je mailbakje terug te vinden.

Nu zeul je als docent (ik ben docent in wording) met stapels papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
sypie schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:48:
Vooral het maken van boeken/lesmateriaal wat interactief kan worden gemaakt op een iPadje zou best handig zijn. Dan wordt het leuk om materiaal te schrijven, de iPads in de klas uit te delen en de resultaten weer in je mailbakje terug te vinden.

Nu zeul je als docent (ik ben docent in wording) met stapels papier.
Dat heb ik dus ook. Momenteel hebben wij maar één iPad per klas, dus dat werkt niet echt lekker. De school wil wel kijken naar investeringen op dit gebied, maar momenteel is het aanbod nog niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Nog 40min voordat het begint..

Apple watcher Jason O’Grady from ZDNet:

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2012/01/screen-shot-2012-01-19-at-8-25-08-am.png

We zullen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:08
Pages '12 zou leuk zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Alleen is het 'vreemd' dat alleen Pages genoemd word en niet heel iWork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PBP schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:33:
[...]

Alleen is het 'vreemd' dat alleen Pages genoemd word en niet heel iWork?
Daar heb je inderdaad gelijk in. Alleen pages '12 lijkt inderdaad onwaarschijnlijk. Eerder of iWork '12 of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

In ieder geval software voor de Mac zo te zien :P
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2012/1/19/50847b6b-8257-4f0f-95fb-19b8e95947f9.jpg

Liveblog the Verge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik ga het hier volgen:
http://www.macworld.com/a...y_19_education_event.html

Waar volgens jullie het?

Die liveblog van TheVerge werkt ook goed.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 19-01-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik volg het hier, net zoals bij al die andere Everts van Apple:
http://www.engadget.com/2...m-apples-education-event/

Uiteraard, omdat het Apple is, moet je het wel volgen vanaf je iPad. :Y

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nieuwe iPad!?
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/01/apple-education-liveblog2569.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

iBooks 2, hmm misschien dat dat uitgelekte lijstje toch klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik hoop op iBooks 2, waarin je lekker kunt strepen, arceren en notities maken. Niet alleen voor educational use handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Vraag me dan zeker af wat ze met affordable bedoelen, dat zal dan 200euro moeten zijn ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Het is ook mogelijk dat ze straks de iPad2 naast de iPad3 houden voor een iets lagere prijs. Beetje zoals de witte MacBook toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Mektheb schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:09:
[...]

Vraag me dan zeker af wat ze met affordable bedoelen, dat zal dan 200euro moeten zijn ofzo :P
Ze hebben het daar over het bestaande fenomeen van de iPad. Vinden ze dus blijkbaar affordable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Jo-re-mi schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:10:
[...]

Ze hebben het daar over het bestaande fenomeen van de iPad. Vinden ze dus blijkbaar affordable.
Ah dat verklaard gelijk een hoop, ben ik er dan weet niet mee eens maar goed :P.
Imho x40.

Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sometimes, of course, you just want to focus on reading the text.
Volgens mij slaat Apple de plank hiermee een beetje mis en overschatten ze de efficientie en mogelijkheden van interactieve studieboeken drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik vrees dat dit verhaal over educatie en iBooks voorlopig vooral een English-only verhaal blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En dat wij straks zeggen: 'Er zijn te weinig mogelijkheden'
Want vertel mij eens, wanneer gaat een school hier in Nederland iPad's aanschaffen?
Digitale boeken aanschaffen, om vervolgens te zeggen: 'Dit is niks'. Want: hoe willen ze de boeken op de iPad zetten? Al die iPad's van die 600 kinderen via iTunes aansluiten?

Maar omdat het Apple is vertrouw ik wel op hun gebruiksgemak, hoop ik*

Edit: IBooks Author :D!

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 19-01-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Jo-re-mi schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:09:
Ik hoop op iBooks 2, waarin je lekker kunt strepen, arceren en notities maken. Niet alleen voor educational use handig...
To highlight, just swipe. You can change the color, add a note, and up pops the keyboard.
Da's al 1.
You have a section called "My Notes" that pulls them all together and, with a tap, you can make study cards. It pulls out all your highlights and makes virtual 3 x 5 cards out of them
Da's 1,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Luit schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Volgens mij slaat Apple de plank hiermee een beetje mis en overschatten ze de efficientie en mogelijkheden van interactieve studieboeken drastisch.
Vooral voor het focussen op het scherm vind ik zo'n digitaal boek nog steeds vreselijk... Zelfs op zo'n iPad :+

NRC-next lees ik ook nog steeds liever op papier dan op de iPad. iPad gebruik ik alleen als ik de krant al heb weggegooid :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Touch, niet wanneer ze met een Retina iPad komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HardCoreGamer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:22:
@Touch, niet wanneer ze met een Retina iPad komen! :D
Ben benieuwd of dat de flaws in de bediening kan oplossen :+ en het gebruiksgemak :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Als ik het goed begrijp kan iedereen nu met iBook author een interactief boek maken en in de iBook store uploaden. En helemaal gratis? Zou wel handig zijn als anderen mensen gewoon tutorials voor dingen schrijven die je via de iBook store op die manier kunt lezen/bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HardCoreGamer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:19:
En dat wij straks zeggen: 'Er zijn te weinig mogelijkheden'
Want vertel mij eens, wanneer gaat een school hier in Nederland iPad's aanschaffen?
Digitale boeken aanschaffen, om vervolgens te zeggen: 'Dit is niks'. Want: hoe willen ze de boeken op de iPad zetten? Al die iPad's van die 600 kinderen via iTunes aansluiten?
Waarom zou de school de iPads moeten kopen en ze moeten beheren? Ouders kopen iPad voor kind en krijgen een lijst van de boeken die ze moeten kopen via de Bookstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

iBooks Author = Free , das wel netjes :D

[ Voor 34% gewijzigd door PBP op 19-01-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
15 dollar voor een boek is super goedkoop?! Als ik mijn boekenlijst bekijk dan ben ik zo'n 700 tot 800 euro kwijt voor een jaar.. Dat zijn misschien iets van 10 boeken.

edit:
Nice, McGraw Hill and pearson boeken heb ik nu ook. Die dingen kosten 80 EUR per boek.

[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 19-01-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Femme schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:30:
[...]

Waarom zou de school de iPads moeten kopen en ze moeten beheren? Ouders kopen iPad voor kind en krijgen een lijst van de boeken die ze moeten kopen via de Bookstore.
Hoe zou dat worden opgelost als de lesboeken niet het geschikte lesmateriaal bevatten? Of de docent wil iets extra's doen wat niet in het digitale boek staat. Is dat dan makkelijk aan te vullen of niet? Dat laatste zou wel ideaal zijn voor dit soort dingen maar dan moet wel het beheer dus bij de school zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Update ibooks staat al in de appstore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
kan iBooks author nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Touchdomex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:35:
[...]

Hoe zou dat worden opgelost als de lesboeken niet het geschikte lesmateriaal bevatten? Of de docent wil iets extra's doen wat niet in het digitale boek staat. Is dat dan makkelijk aan te vullen of niet? Dat laatste zou wel ideaal zijn voor dit soort dingen maar dan moet wel het beheer dus bij de school zijn.
Zoals met hardcopy boeken: een losse reader/handboek maken, in dit geval met iBooks Author. Denk niet dat je als school of docent bestaande boeken kunt editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Daar komt aankondiging #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jo-re-mi schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:44:
[...]

Zoals met hardcopy boeken: een losse reader/handboek maken, in dit geval met iBooks Author. Denk niet dat je als school of docent bestaande boeken kunt editten.
Zou makkelijker zijn als dat onderdeel word van het boek zelf. Eventjes snel naar je notes/extra's in je app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Uitbreiding iTunes U. Is dat in Nederland ooit iets geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ben mijn eerste iBooks 2 boek aan het downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ah nice. Een plaatsvervanger voor 'BlackBoard'. Zo irritant daar altijd via de browser op iPhone/iPad/macbook in te moeten loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:21
Leuk om te zien dat de TU Delft er ook bij staat, hopen dat ze snel op V2 overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Wow! TU Delft doet mee met iTunes U:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/01/apple-education-liveblog2784.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

"iTunes U -- making it free and simple for anyone to take courses anywhere."
Dus ik kan straks vakken aan Harvard en Yale volgen?! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dit was het!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
iBooks autor: http://itunes.apple.com/n...-author/id490152466?mt=12
@onder, idd ook iTunes U: http://itunes.apple.com/nl/app/itunes-u/id490217893?mt=8

[ Voor 45% gewijzigd door itsme op 19-01-2012 17:01 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

iTunes U -- making it free and simple for anyone to take courses anywhere.

iBooks Author -- making it free and simple to create interactive books.

iBooks (2, red) -- reinventing the textbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

iTunes U app is ook te downloaden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PBP schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:59:
iTunes U app is ook te downloaden nu
http://itunes.apple.com/nl/app/itunes-u/id490217893?mt=8

[ Voor 46% gewijzigd door SquareOne op 19-01-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

in de appstore zoeken naar iTunes. met de U erachter vind hij niks.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PBP schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Zoeken naar iTunes U in de iTunes appstore :P
Got it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gaaf. Een van de weinige aankondigingen van Apple waar ik enthousiast over ben. Nu is het voor mij, als Nederlander en afgestudeerde, nutteloos, maar hier had ik in mijn studietijd wel wat aan gehad. Boeken van 15 dollar, ipv talloze bakstenen van 80 euro meeslepen, geweldig. Ik zou hier speciaal een iPad voor hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

iTunes U crasht hier (iPad 1 laatste iOS versie niet gejailbreakt) wel regelmatig. :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik hoop dat dit inderdaad gaat werken. Bedrijven als Wolters Kluwer hebben de markt nu in hun greep, waarbij updates (soms echt letterlijk 2 pagina's extra) ertoe leiden dat je het totale nieuwe boek moet aanschaffen. Door de creatie en verspreiding te democratiseren en de "middle man" uit te schakelen, kun je die markt een beetje opschudden. Gaaf initiatief en hopelijk succesvol.

Ik hoopte stiekem, net als iedereen, dat er toch nog een iPad 3 announcement in zou zitten. Can't have it all. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmm, ik heb iBooks 2 gedownload voor mijn iPad 2.
Zelfs hier vind ik af en toe haperingen op. bij het boek: Life on Earth
Tevens vind ik het ook niet jé van hét. Het boek, Life on Earth, is zeer mooi gemaakt. Maar in praktijk niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 16:19
Let wel: het gaat hier om High School niveau textbooks welke voor $15 worden aangeboden.

Dit tegenover de situatie waar een hoop boeken in bulk door de school worden aangekocht en een aantal jaar door leerlingen worden gebruikt. Doordat in dit geval de boeklicentie persoonlijk is zal er jaarlijks een hoger volume worden verkocht waardoor de iBooks prijs relatief laag ligt.

De Pearsons e.d. welke op HBO of WO opleidingen benodigd zijn zullen denk ik voor een hogere prijs worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind dit een zeer gave ontwikkeling. Zojuist wat gespeeld met ibook 2 en ibooks author en ik moet zeggen dat het zeer eenvoudig is om een eigen boek in elkaar te knutselen. Ben erg benieuwd wat de echte creativelingen kunnen fabriceren.

Net als met Keynote vs. Powerpoint hangt het af van de auteur hoe leesbaar iets is. Maar de mogelijkheden die Apple weer biedt zijn legio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Zoeken naar iTunes-U werkte wel direct. De iTunes U app is een leuke uitbreiding van een bestaand systeem. Maar vernieuwend is het niet. Het enige nieuwe aan de app is dat je nu op je iPad en iPhone colleges kan downloaden etc. Via iTunes U in iTunes op je pc/mac kon je dezelfde content al naar je device syncen.

De content op iTunes U is wel een beetje tegenvallend in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kun je filmpjes uit cursussen uit de iTunes U app ook op je mac afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
Hmm, the page you’re looking for can’t be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Op de gewone homepage staat een linkje naar de video.

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Maar itunes U was er toch al? IK heb er al verschillende gratis dingen van gedownload. Dan is de app het enige verschil, of zie ik dat verkeerd?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En ondertussen draait iBooks Author al onder 10.6.8. (zelf gefixed). Onder Lion, in VMware kreeg ik niks anders dan een witte pagina.
Afbeeldingslocatie: http://www.mac4dummies.nl/img/report/ibooksauthor.png

[ Voor 2% gewijzigd door sypie op 20-01-2012 10:37 . Reden: .nl vergeten ]

Pagina: 1