Toon posts:

UDMA wil niet aan!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had altijd een 440BX mobo met de optie UDMA aan werkte altijd prima. Nu omdat mijn 440BX dood is moest ik het doen met een Apollo 133a chipset. Maar daarbij kan ik in WIN ME de optie UDMA niet aanzetten en das KUT!! Wie weet de oplossing?

PII 450 @ 515
128MB sd-ram
Maxtor 10,2 GB 5400rpm

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet even in je BIOS kijken hoe je settings voor UDMA staan.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Apollo als in "Via"?
Via 4 in 1 drivers al geïnstalleerd?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Je bedoelt de optie 'DMA'. Om je harddisks op UDMA te laten lopen zul je dat moeten instellen in de BIOS. Het vinkje in Windows wil niet aan omdat Windows 'denkt' dat de harddisk of controller het niet ondersteunt, beetje klooien met drivers dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik die 4 in 1 drivers geinstalleerd maar dat ding blijft zeiken dat ik DMA niet kan activeren, bull shit! Dus nu heb ik hem weer op een "standard dubble pci ide-controller" gezet. Maar ook nu werkt de dma optie maar heel even, ik start opnieuw op en dan begint het weer opnieuw hij wil m'n register terug zetten, no way! Nu maar zonder dma, en als dma het wel doet dan start trouwens zeer traag op.
I hate windows, I hate via.... :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Bij mij doet ie dat ook, en dat is heel erg normaal tegenwoordig bij non-intel controllers (ben het echter niet tegengekomen op VIA KT133(a))

gewoon als volgt:
- DMA aanklikken
- waarschuwing wegklikken
- niet uitschakelen
- nog eens bovenstaande
- herstarten
Pagina: 1