• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Het valt me op dat er eigenlijk heel weinig over SOPA op Tweakers is te vinden, terwijl het wel iets is wat niet alleen in de USA maar ook internationaal een erg belangrijke precedent kan zetten en veel invloed kan hebben op het 'vrije internet', ook hier in Europa.

Reddit staat er bijvoorbeeld vol mee, en ook grootmachten als Google voeren er actief campagne tegen. Dus waarom niks op Tweakers? (of heb ik er overheen gelezen ergens)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

Als je nou eerst eens netjes zou uitleggen waar SOPA voor staat... Ik denk dat 95 procent van de Tweakers dat niet weet zonder het te Googelen. Het 'vrije internet' is overigens al een tijdje dood. Zie o.a. de rechtzaken tegen Ziggo en The Pirate Bay.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Protect IP - Het einde van het vrije internet

Zoek maar eens op SOPA en je vind echt wel topics.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35

AxzZzeL

maakt oogsnoep

JiriB heeft geen toegang tot de subfora hierzo Stuffis Generalis en NSTM volgens mij :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het helpt ook niet dat we elk jaar iets krijgen dat het einde van het vrije internet betekend, je raakt eraan gewend. Als je het belangrijk vindt moet je stemmen op een politieke partij die er tegen is, en stemmen met je portemonee. Zoals genoeg hier weten ben ik meestal wel te vinden voor een leuke discussie, maar op dit gebied is de handel zo verschrikkelijk gepolariseerd dat ik me erbuiten houd, je hebt eigenlijk een groep die vindt dat alles moet kunnen online (zeg maar, groot gedeelte van de tweakers), en eentje die vindt dat alles compleet gereguleerd moet zijn door de overheid (republikeinen die weinig overheidsbemoeienis willen, behalve een communistisch internet), en weinig ertussen in.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

furby-killer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:22:
(republikeinen die weinig overheidsbemoeienis willen, behalve een communistisch internet)
Niet communistisch maar kapitalistisch. :P
Die SOPA en protect-IP zijn dacht ik fantasieën die voortkomen uit een innerlijke drang naar veel te strenge auteurswetten. Ook artiesten zelf zouden op dit soort regelingen tegen kunnen zijn omdat artiesten elementen pakken uit het werk van andere artiesten, oftewel: artiesten kopiëren zelf ook. Te strenge auteursrechten hebben dus tot gevolg dat de innovatie en creativiteit wordt geremd omdat artiesten dan zo weinig kunnen pakken uit andermans werk.

En een van de problemen met die strenge regelingen is dacht ik dat rechthebbenden zomaar sites op zwart kunnen zetten als ze daar de behoefte toe voelen. De onderbouwing die ze daarvoor gebruiken zal wel o.a. iets zijn van dat de rechthebbenden er recht op hebben omdat ze ervoor werken, oftewel een lulverhaal over de vrijheid van het individu.

[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 12-01-2012 01:04 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:22:
republikeinen die weinig overheidsbemoeienis willen, behalve een communistisch internet), en weinig ertussen in.
Een hele mooie omschrijving ;)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niet voor WL

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.