Ik ben al bijna een jaar bezig met stelselmatig de snelheid op mijn thuisnetwerk te optimaliseren. Het initiele doel was de bestandsoverdracht verbeteren tussen mijn NAS en mijn desktop.
Eerst en vooral een overzicht van de hardware:
NAS: DS410 Synology > connected on 1000 mbps router LAN port
Router: TP-LINK TL-WR1043ND > met 300 mbps WLAN en gigabit LAN
Adapter: TP-LINK TL-WN822N > 300 mbps WLAN usb dongle
bestandoverdracht van desktop naar NAS zou theoretisch dus 37 MBps moeten halen, indien er 2 channels beschikbaar zijn.
De maximum behaalt is echter 7 MBps en stabiliseerd meestal tussen de 2 en 3 MBps.
Via de kabel heb ik met mijn laptop maximum 15 tot 10 MBps behaalt, de NAS kan dus zeker sneller aan, heb trouwens op de synology fora al gelezen dat er mensen 40MBps halen met een DS410.
Ik heb al een aantal instellingen proberen wijzigen in de router zoals bv "use WiFi N only" maar zonder echt resultaat.
Met inSSIDer tool heb ik kunnen bevestigen dat de connectie over 2 channels verloopt, en de router de minst bevolkte channels kiest.
graag zou ik naar de 20 - 25 MBps gaan, iemand tips om hieraan te komen?
Eerst en vooral een overzicht van de hardware:
NAS: DS410 Synology > connected on 1000 mbps router LAN port
Router: TP-LINK TL-WR1043ND > met 300 mbps WLAN en gigabit LAN
Adapter: TP-LINK TL-WN822N > 300 mbps WLAN usb dongle
bestandoverdracht van desktop naar NAS zou theoretisch dus 37 MBps moeten halen, indien er 2 channels beschikbaar zijn.
De maximum behaalt is echter 7 MBps en stabiliseerd meestal tussen de 2 en 3 MBps.
Via de kabel heb ik met mijn laptop maximum 15 tot 10 MBps behaalt, de NAS kan dus zeker sneller aan, heb trouwens op de synology fora al gelezen dat er mensen 40MBps halen met een DS410.
Ik heb al een aantal instellingen proberen wijzigen in de router zoals bv "use WiFi N only" maar zonder echt resultaat.
Met inSSIDer tool heb ik kunnen bevestigen dat de connectie over 2 channels verloopt, en de router de minst bevolkte channels kiest.
graag zou ik naar de 20 - 25 MBps gaan, iemand tips om hieraan te komen?
Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect