Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 18:31

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik ben al bijna een jaar bezig met stelselmatig de snelheid op mijn thuisnetwerk te optimaliseren. Het initiele doel was de bestandsoverdracht verbeteren tussen mijn NAS en mijn desktop.

Eerst en vooral een overzicht van de hardware:
NAS: DS410 Synology > connected on 1000 mbps router LAN port
Router: TP-LINK TL-WR1043ND > met 300 mbps WLAN en gigabit LAN
Adapter: TP-LINK TL-WN822N > 300 mbps WLAN usb dongle

bestandoverdracht van desktop naar NAS zou theoretisch dus 37 MBps moeten halen, indien er 2 channels beschikbaar zijn.
De maximum behaalt is echter 7 MBps en stabiliseerd meestal tussen de 2 en 3 MBps.
Via de kabel heb ik met mijn laptop maximum 15 tot 10 MBps behaalt, de NAS kan dus zeker sneller aan, heb trouwens op de synology fora al gelezen dat er mensen 40MBps halen met een DS410.

Ik heb al een aantal instellingen proberen wijzigen in de router zoals bv "use WiFi N only" maar zonder echt resultaat.
Met inSSIDer tool heb ik kunnen bevestigen dat de connectie over 2 channels verloopt, en de router de minst bevolkte channels kiest.

graag zou ik naar de 20 - 25 MBps gaan, iemand tips om hieraan te komen?

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe dan ook geen 37MB/s, aangezien de 300Mb 2x half duplex bij elkaar opgeteld is, 17MB/s is realistischer.
Heb je de mogelijkheid om te testen over iets anders dan een USB dongle ?

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 11-01-2012 17:07 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
met 15 - 17 zou ik momenteel al heel blij zijn :)

Zoals gezegd heb ik ~15 MBps behaalt met kabel aan laptop. de desktop zelf kan niet aan de kabel...

edit: Misschien even bijvermelden: desktop is windows 7 met shared drives naar NAS, laptop test was op linux met SCP commando...

[ Voor 30% gewijzigd door Mythix op 11-01-2012 17:14 ]

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

300Mbps ga je inderdaad nooit halen. Volgens de tests bij Smallnetbuilder mag je al blij zijn met 70 Mbps via een 5Ghz 3 stream 40Mhz opstelling. En die heb jij niet.

http://www.smallnetbuilde...rts/bar/87-5-ghz-dn-40-3s

Sterker nog, al die tests toppen bij +- 70Mbps. Dus dat is +- 8MBps.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
8 MB is nog steeds 4x zoveel van wat ik nu haal... en de adapter ligt net niet in line of sight van de router op een meter of 20...

Ik blijf het toch wel weinig vinden... windows geef ook een "excelent" bij connectie status, en in task manager staat 300Mbps "bij link" speed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dat klopt ook allemaal wel, maar het is eigenlijk ook een hoop marketing waar je mee te maken hebt...

Hetzelfde is aan de hand met Solid Sate Disks. Daar wordt ook leuk geadverteerd dat ze 6Gbps snelheid leveren, maar dat is de snelheid van de interface tussen de SSD en je moederbord. Dat wil niet zeggen dat andere componenten (de geheugen chips voor opslag en de controller voor de aansturing van de SSD) de data op minimaal 6Gbps daadwerkelijk aan kunnen voeren richting je PC...

[ Voor 10% gewijzigd door webfreakz.nl op 11-01-2012 19:34 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41

lordsnow

I know nothing

Dit ligt toch wel in de lijn der verwachting...

Ik heb vorig jaar eens enkele routers gestest hier. Zie mijn post (en verder in datzelfde topic):
lordsnow in "802.11n niet zo snel als verwacht"

Daar zag ik dat de overdracht schommelt tussen de 4.5 en 10.5 MBps, afhankelijk van hoevere je de draadloze verbinding optimaliseert ("TCP Window" instelling wijzigen, en meerdere threads gebruiken).

De beste gehaalde snelheid is dus maar een fractie van de 37MBps die men mischien zou verwachten als er wordt uitgegaan van de 300Mbps waar mee geadverteerd wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door lordsnow op 11-01-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb een lancom 322 AP, met mijn 6300 intel kaart haal ik op de 2,4 met 40MHz als de 5GHz af en toe net de 14MB/s op een afstand van minder dan 10 meter. Ik denk dat alles boven de 15MB/s alleen in optimale condities realistisch is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Los van het draadloze gedeelte is 10 á 15 MBps via gigabit en een DS410 verre van goed :? M'n DS110j, wat een kleine opdonder is vergeleken met die van jouw in alle opzichten, haalt 35 MBps write en 60-80 MBps read met grotere bestanden. Mits ie geen andere dingen te doen heeft, weet niet hoe druk jouw NAS het heeft.

Verder ben je op zoek naar een stabiele oplossing, wellicht een goede powerline? Als je geluk hebt haalt die 7 MBps las ik zojuist in een kleine review hier op Tweakers.

Als er echt geen kabeltje kan worden getrokken (hoe ver om ook, desnoods buitenom het huis, het is nog altijd beter), zou je ook nog naar standaard oplossingen kunnen zoeken met straalzenders die beide gewoon een ethernet poort hebben. Powerline maar dan wel echt draadloos. Afhankelijk van het budget kun je daar heel "ver" (veel bandbreedte op korte afstand) mee komen. Wifi is gewoon een beetje drama om data overheen te pompen ;w

pepernooot

Pagina: 1