Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420997

Topicstarter
beste mede-tweakers,

sinds gisteren wil de pc van mijn broer niet meer booten, dit nadat hij deze de vorige avond netjes had uitgezet.

als je op de powerknop drukt, flitst het powerledje op de kast kort, en ook het ledje bij de cpu flitst, de cpu cooler wil gaan draaien, maar stopt ook direct weer. ik heb al geprobeert ander ram er in te doen, werkt niet, ook een andere gpu werkt niet.

wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en ga testen. Je geeft uberhaupt geen enkele informatie, maar zelfs met helderziendheid kom je toch gewoon uit op: ga testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:33

Perkouw

Moderator General Chat
gambieter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:34:
Zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en ga testen. Je geeft uberhaupt geen enkele informatie, maar zelfs met helderziendheid kom je toch gewoon uit op: ga testen.
+ lees de algemene regels voortaan even door voordat je een topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ perkouw waaraan voldoe ik niet dan?
@ gambieter, er staat in die troubleshooter toch echt dat als je deze doorlopen hebt, en er nog niet achter ben je een topic mag openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:33

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:40:
@ perkouw waaraan voldoe ik niet dan?
@ gambieter, er staat in die troubleshooter toch echt dat als je deze doorlopen hebt, en er nog niet achter ben je een topic mag openen?
Een topic openen

Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

Probeer het eerst zelf op te lossen.

Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Geef de inhoud van een topic aandacht.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.
Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.
Plaats het topic in het juiste forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

gokje: voeding vervangen. Magere topicstart; daarom houd ik het ook maar kort en krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:40:
De troubleshooter is er niet om door te lezen, maar om te gaan testen aan de hand van die troubleshooter, en als je er dan niet uit bent, ook de resultaten van de testen geeft. Je hebt echter bijna niets getest (voeding vervangen, componenten uitwisselen, componenten niet gebruiken, etc), je geeft geen informatie over de hardware, software, enzovoort.

Wat je nu doet is "hijdoetutniet", maar verder bijna niets. En dan kunnen helderzienden misschien helpen, maar uiteindelijk moet je jezelf helpen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Je hebt echter bijna niets getest (voeding vervangen, componenten uitwisselen, componenten niet gebruiken, etc), je geeft geen informatie over de hardware, software, enzovoort.

Wat je nu doet is "hijdoetutniet", maar verder bijna niets. En dan kunnen helderzienden misschien helpen, maar uiteindelijk moet je jezelf helpen :) .
Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:31:
beste mede-tweakers,

. ik heb al geprobeert ander ram er in te doen, werkt niet, ook een andere gpu werkt niet.

wat zou dit kunnen zijn?
edit: dat dit wat mager is, oke ik had wat haast, maar een klein beetje lezen van jou kant?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 420997 op 11-01-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:27:
edit: dat dit wat mager is, oke ik had wat haast, maar een klein beetje lezen van jou kant?
Nee, ik zeg toch ook "bijna niets getest"? De troubleshooter gaat veel verder. Haast hebben is zinloos, gewoon aan het testen gaan.

En ipv klagelijk doen zoals hierboven: je hebt ondanks verschillende opmerkingen nog niet eens gezegd wat voor hardware je hebt. Onthoud dat dit geen helpdesk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:31:
[...]

Nee, ik zeg toch ook "bijna niets getest"? De troubleshooter gaat veel verder. Haast hebben is zinloos, gewoon aan het testen gaan.

En ipv klagelijk doen zoals hierboven: je hebt ondanks verschillende opmerkingen nog niet eens gezegd wat voor hardware je hebt. Onthoud dat dit geen helpdesk is :)
( bijna) alle onderdelen zijn gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:32:
Tja, als je niet van plan bent om advies op te volgen, dan heb je pech gehad. Als je op dezelfde manier test als je hier in dit topic post, dan zal je het probleem niet snel oplossen. Fragmentarisch, ongeorganiseerd, en incompleet.

Begin nu eens overnieuw. Vertel precies wat voor hardware er in de PC zit, wat je gedaan hebt, en waarom je andere testen (zoals de voeding) niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
Geef eerst eens uitgebreid weer welke onderdelen jou broer's pc bevat.

Welk besturingssysteem gebruikt hij?
Heb je een mogelijkheid om onderdelen te testen dmv andere onderdelen?

etc...

Edit/

Trek eventuele usb-sticks/HDD's/cd-dvd's uit stations.
Start de pc op met het minste aan randapparaten.

[ Voor 23% gewijzigd door Nicklazzz op 11-01-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:41

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:32:
[...]

Even terugkomend op de opmerkingen hierboven; je geeft alleen one-liners en zonder resultaat en dan moeten wij raden of je het goed hebt getest?

De Troubleshooter die al enkele malen is aangehaald, levert je rustig werk op om ongeveer 12 uur continu met je handen in die PC te zitten en dan pas weer hier te posten met alle resultaten die je van de tests hebt gekregen. Lijkt me dus sterk dat je in minder dan 2 uur sinds je startpost alles hebt doorlopen en afzonderlijk/tegelijk hebt getest met de correcte tools.
Anoniem: 420997 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:27:
[...]

Doe je toch ook niet bij andere zaken? Aangifte doen bij de politie door op te bellen "er is ingebroken" en dan ophangen? Je auto een garage binnen rijden "soms brandt een lampje" of bij de snackbar binnenlopen "eten".

Hoe meer info, hoe meer de andere kant met je informatie kan.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2012 18:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1