Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een hp Pavilion g7-1210sd gekocht, hier zit nog een open slot in voor een 4gb RAM kaartje en ik heb toevallig nog van mijn oude laptop een 2gb kaartje liggen, ze zijn allebei ddr 3. Ik vroeg mij dus af of het mogelijk was om dat 2 gb kaartje naast die 4gb in mijn laptop te zetten.

Bij voorbaat dank,
Koen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Ja dit kan.

Beter als dit kan ik het niet verwoorden 8)7

Let er echter wel op dat de SODIMM's dezelfde voltages gebruiken (Als hier bij DDR3 SODIMM's al verschil in zit dan).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n kaartje heet een DIMM, en voor een notebook is het een SO-DIMM.

Kijk in de QVL van je notebook, daar staat wat er wordt gesupport. Als je notebook meer dan 4GB aan kan dan kun je 2 + 4 naast elkaar draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie reacties, dan ga ik die SO-DIMM erin zetten.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kunt het sowieso altijd gewoon proberen. Ik zou alleen wel kijken of de bussnelheid van de 2 modules gelijk is. Stel dat jou hele systeem nu op DDR III 1600mhz loopt. En de 2GB SODIMM loopt op 1333. Betekent dat, dat als je ze bij elkaar in zet het gehele systeem op 1333mhz gaat lopen ipv 1600. Hierdoor word het systeem dus iets trager! En dat lijkt me toch niet de bedoeling. Zeker als je geen gekke dingen doet met de laptop en de 4GB al niet maximaal word benut heeft deze uitbreiding weinig zin.