Windows installeren op PCI-e SSD

Pagina: 1
Acties:

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-01 11:16
Beste tweakers,

Is het mogelijk om een windows versie op een SSD te zetten die ik in een PCI express slot prik?

Mijn idee was namelijk dat ik dan een PCI-express SSD koop van 60GB, om programma's en veelgebruikte bestanden op te zetten, en natuurlijk het OS. Wat ik hiermee wil bereiken is simpelweg, dat 't allemaal wat vlotter loopt.

Is dit mogelijk, en zoja, zullen de prestaties van mijn laptop daardoor verbeteren?

(Het is een HP pavilion dm1-3200, 1,6ghz amd dual core, 4gb RAM met een 500GB HDD)

Bij voorbaat dank voor de reacties!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij heeft een laptop niet eens een PCI-e slot dus vraag me af waar je het over hebt.

Misschien dat je even Het algemeen beleid wil lezen en een uitgebreidere beschrijving van je vraag en het mogelijk aan te schaffen produkt wil posten?

[ Voor 48% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2012 15:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

@ hierboven
Ik neem aan dat hij hem wilt gaan aansluiten middels mSATA / Mini PCI Express.
In hedendaagse laptops zijn de Mini PCI-Express pinouts soms verbouwd en ongebruikte pinnen gebruikt, dus dat ze SATA communicatie lijnen hebben in combinatie met 1X PCI-Express...

Dus eigenlijk heb je geen PCI-Express SSD, maar nog steeds SATA, alleen dan via een Mini PCI-Express stekker.

@ TS
Je zou dus goed in je specificaties moeten opzoeken, of op internet of HP mailen, om te kijken of de plug mSATA ready is of niet... Want anders zou je aankoop nutteloos zijn...
Want die "PCI-Express" SSD's voor in laptop, zijn meestal mSATA plug...

Verder, het is gewoon SATA protocol dan, dus zou moeten werken...

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 11-01-2012 16:09 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

voodooless

Sound is no voodoo!

Je doelt op ExpressCard denk ik? Daar moet je mee uitkijken, ExpressCard beval namelijk ook een USB interface, en die wordt vaak gebruikt voor dergelijke SSD's. Je wil er dan dus een vinden die NIET de USB bus gebruikt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Expresscard is een externe aansluiting, namelijk de opvolger van de PC card... SSD's in die klasse zijn zeldzaam...

Dit zijn de SSD's die over het algemeen worden gebruikt en die zijn mSATA / Mini PCI-Express
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1321454203.jpeg

[ Voor 81% gewijzigd door Swordlord op 11-01-2012 17:44 ]