Ip Camera - Supported OS : linux?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Ip Camera als beveiliging.

Hij moet voldoen aan :

- Outside gebruik
- Wifi
- Nightvision (IR)
- Motion Detect Alarm
- Niet te groot
- Niet te duur
- Supported Operating Systems: Linux. (ubuntu, CentOS)

Ik heb al een aantal camera's bekeken op http://www.chinavasion.com.
Zoals : http://www.chinavasion.co...on-detection-alarm-black/
Alleen bij elke camera staat : - Supported Operating Systems: Windows 2000/2003/XP/Vista/Windows 7

Heeft iemand ervaring met zoiets op een linux systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je er precies mee doen dan?
Veel van die cams gooien gewoon een videostream uit, dat kun je onder ieder OS wel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12
meestal zijn die dingen browser gestuurd, dus elk OS zou moeten werken imho.

aanvulling: eventuele opname software is dan wel windows natuurlijk, maar er is vast wel een programma voor linux te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Tens op 11-01-2012 15:09 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Alleen hebben sommigen daar een ActiveX component voor nodig afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem gebruiken als beveiliging, aangezien er al een tijdje een inbraak golf aan de gang is. (en natuurlijk een leuk speeltje)
Opname software zal ik eens naar kijken.

Niemand die er ervaring mee heeft?
Ik zal hem wel gewoon bestellen, en dan kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb zat beveiligingscamera's gebruikt, alleen sturen gewoon een videostream uit. Dus vandaar dat ik je OS eis niet helemaal snap. Maar zonder dat je vertelt wat je ermee gaat doen is er weinig zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit van zo een camera lijkt me te slecht om mensen te kunnen identificeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:22:
De kwaliteit van zo een camera lijkt me te slecht om mensen te kunnen identificeren....
Ligt eraan wat voor een camera je pakt natuurlijk. Ik heb thuis een camera liggen die 2560*1920 doet, geloof me, als je daar naar kijkt kun je echt wel mensen herkennen hoor. Ding kost ook wel een paar stuivers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axis ipv dat goedkope DX prul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Foscam goeie ervaringen mee. Streaming via Motion JPEG dus Linux friendly.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm naja ik wordt niet wild enthousiast van de kwaliteit. YouTube: FOSCAM camera test FI8905W vs FI8904W.
Ik ben benieuwd hoe goed de motion detect werkt. Als je bijvoorbeeld zou instellen dat de camera alleen de gedeeltes opneemt waar er zeg maar motion plaats vind en je plaatst dat ding buiten misschien vindt hij dan wel continue motion.

Ik weet niet hoor maar het lijkt me dat er wel applicaties te vinden zijn die voor alle camera's motion detect doen of gewoon alles via een webserver naar buiten gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nope, het is een Arecont Vision AV5105DN met bijbehorende lens om precies te zijn. Maar dat mag zich meten met de betere merken, dus niet goedkoop dxspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55
Misschien is het handig als de ts een budget vermeldt. Als ik op die links in de ts klik zie ik bedragen van 36 euro. Vervolgens komen mensen met camera's als axis e.d.

Ik gebruik zelf ook een foscam, maar dan in de babykamer. Helaas geen superkwaliteit, mn zoontje is amper te herkennen.
Maar wel werkend op ipad iphone en android (via een app) Ook prima in elke browser. Ook ondersteuning voor synology.
Ik heb zelf ook gezocht naar een hogere resolutie, maar dan kom je al snel boven de 200 euro uit. Als het niet meer is.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 12-01-2012 20:44 ]

Pagina: 1