Ik had de vraag ook al via stackoverflow gesteld maar gezien het nogal dringend is (deadline..) wilde ik de vraag ook nog even hier stellen voor de (hopelijk) aanwezige RoR experts:
Ik ben net begonnen met iets in Ruby on Rails en probeer het zo te maken dat ik een object ('reflection') heb, deze heeft een aantal attributen (naam, content, etc), maar moet ook afbeeldingen ('img') aan zich gelinkt krijgen (one to many). Ik heb juist gekozen voor Rails vanwege de manieren waarop het dit soort links en de validaties juist uit handen kan nemen.
Nu heb ik eerst het volgende geprobeerd, en vervolgend dit. Het probleem zoals beschreven in de 2e link (no route) is opgelost door de antwoorden daar op te volgen, echter loop ik daar daarna tegen exact hetzelfde probleem aan als wat er fout gaat bij het voorbeeld uit de guides:
Of bij het voorbeeld van de guide:
Ik heb het idee dat er ergens iets zo stoms is wat ik fout doe en telkens overheen lees, als ik de tutorial al niet aan de praat krijg...
Ik ben net begonnen met iets in Ruby on Rails en probeer het zo te maken dat ik een object ('reflection') heb, deze heeft een aantal attributen (naam, content, etc), maar moet ook afbeeldingen ('img') aan zich gelinkt krijgen (one to many). Ik heb juist gekozen voor Rails vanwege de manieren waarop het dit soort links en de validaties juist uit handen kan nemen.
Nu heb ik eerst het volgende geprobeerd, en vervolgend dit. Het probleem zoals beschreven in de 2e link (no route) is opgelost door de antwoorden daar op te volgen, echter loop ik daar daarna tegen exact hetzelfde probleem aan als wat er fout gaat bij het voorbeeld uit de guides:
code:
1
2
| undefined method `imgs' for #<Reflection:0x007fd1b9740c10> app/controllers/imgs_controller.rb:28:in `new' |
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| def new @reflection = Reflection.find(params[:reflection_id]) @img = @reflection.imgs.build #dit is de regel waar het fout gaat respond_to do |format| format.html # new.html.erb format.json { render json: @img } end end |
Of bij het voorbeeld van de guide:
Ruby:
1
2
3
| <h2>Add a comment:</h2> <%= form_for([@post, @post.comments.build]) do |f| %> #.comments. gaat dan fout <div class="field"> |
Ik heb het idee dat er ergens iets zo stoms is wat ik fout doe en telkens overheen lees, als ik de tutorial al niet aan de praat krijg...
[ Voor 4% gewijzigd door Dipsausje op 11-01-2012 14:47 ]