Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 16:23

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
In jullie bericht staat:
Bovendien mag Brein de providers nieuwe ip-adressen en domeinnamen aanleveren die naar The Pirate Bay zouden leiden. Ziggo en Xs4all moeten die vervolgens binnen 24 uur blokkeren.
maar volgens mij staat in de uitspraak ( http://zoeken.rechtspraak...x?ljn=BV0549&u_ljn=BV0549 ) toch:
5.4. beveelt Ziggo en XS4ALL, voor het geval dat (de website van) The Pirate Bay via andere/aanvullende IP-adressen en/of domeinnamen/(sub)domeinen dan die onder 5.3) genoemd zou gaan opereren, de toegang van hun klanten tot deze andere/aanvullende IP adressen en/of domeinnamen/(sub)domeinen te blokkeren en geblokkeerd te houden, binnen tien werkdagen na aanlevering door Brein, zowel per fax als per aangetekende brief, aan Ziggo en XS4ALL van de juiste IP-adressen en/of domeinnamen/(sub)domeinen;
Dat is 10 werkdagen, niet 24 uur.

Brein _vordert_ (wil, zie 3.1) wel 24 uur, maar de uitspraak is volgens mij dus 10 dagen

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 11-01-2012 13:15 ]

*insert signature here

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

De eis was oorspronkelijk 24 uur. De veroordeling heeft het over 10 werkdagen:
4.57. De rechtbank zal aan het uitvoeren van de gevorderde blokkering een termijn verbinden van tien werkdagen. Die termijn geldt zowel voor de blokkering van de thans opgesomde IP-adressen/domeinnamen/(sub)domeinen als voor eventuele latere aanvullingen aan deze lijst die zowel per fax als per aangetekende brief aan Ziggo en XS4ALL dienen te worden aangeleverd.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Je hebt gelijk, scherp. Aangepast!

Ik ben helemaal geen stagiair

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 22:07

Franko P.

Hit it.

Nog even een kleine aanvulling op het oorspronkelijke nieuwsbericht.

Als ik op het blog van xs4all kijk dan staat er in de laatste alinea dat ze wel degelijk in hoger beroep gaan.
Hier: https://blog.xs4all.nl/20...n-xs4all-in-hoger-beroep/

In het oorspronkelijke bericht op t.net staat dit:
Of de isp's in hoger beroep gaan, is onduidelijk.
(wist niet zeker of ik hier een nieuw topic voor moest openen zodoende heb ik deze gepakt omdat dit onderwerp actueel is)

[ Voor 11% gewijzigd door Franko P. op 11-01-2012 18:02 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 15:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Franko P. schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:01:
Nog even een kleine aanvulling op het oorspronkelijke nieuwsbericht.

Als ik op het blog van xs4all kijk dan staat er in de laatste alinea dat ze wel degelijk in hoger beroep gaan.
Hier: https://blog.xs4all.nl/20...n-xs4all-in-hoger-beroep/

In het oorspronkelijke bericht op t.net staat dit:

[...]

(wist niet zeker of ik hier een nieuw topic voor moest openen zodoende heb ik deze gepakt omdat dit onderwerp actueel is)
Het nieuws is vannochtend geschreven, toen was niet duidelijk of ze in hoger beroep gingen, dat is pas sinds 17:00 bekend.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Welk topic word nu aangehouden er zijn er nu 3 geloof ik over hetzelfde onderwerp ...

[ Voor 67% gewijzigd door JT888 op 12-01-2012 11:12 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens mij wordt TPB in Duitsland ook geblokkeerd.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 00:22
Hier
http://www.telegraaf.nl/d...isatie__.html?sn=digitaal
staat nu dit:
"Zowel Ziggo als Xs4All hebben laten weten in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak."

• Joost
Woordvoerder Ziggo weet nog van niks, dus wat De Telegraaf schrijft is niet waar.

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 23:07

tim.scheffer

Diablofreak

• Joost
Klopt, persbericht hebben we al gehad. Komt zo op de fp :)

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-11 14:43

Armada

-Wat wil je weten?-

Klopt nou het stukje tekst:
Opmerkelijk genoeg stelt de rechter in zijn vonnis dat daarmee bewezen is dat 30 procent van de Ziggo-klanten en 4,5 procent van de klanten van Xs4all auteursrechtelijk beschermd materiaal uploaden.
? Op basis van de extrapolatie die gemaakt kan worden uit de vermelde informatie in het artikel kan alleen geëxtrapoleerd wordt dat:
van alle klanten uit Nederland die films downloaden 30% van Ziggo afkomstig is en 4,5% van XS4all afkomstig is, niet:
dat 30% van het totaal van de Ziggo-klanten en 4,5% van het totaal van XS4all-klanten films daar downloaden (want dan zouden ze over het klantenbestand van deze twee bedrijven moeten beschikken en daar een extrapolatie over moeten maken).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het omzeilen van de blokkade kan een stuk eenvoudiger, met dank aan Google. Door middel van site:thepiratebay.org kun je gewoon nog steeds binnen The Pirate Bay zoeken (voorbeeld). Klik op Vertaal deze pagina naast één van de resultaten en de gewenste pagina wordt via de servers van Google opgehaald en getoond. Als je vervolgens de Magnet link gebruikt om de Torrent te downloaden, zou je nooit verbinding hoeven te maken met The Pirate Bay en dus geen last hebben van de blokkade.

• Joost
Armada schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:09:
Klopt nou het stukje tekst:

[...]

? Op basis van de extrapolatie die gemaakt kan worden uit de vermelde informatie in het artikel kan alleen geëxtrapoleerd wordt dat:
van alle klanten uit Nederland die films downloaden 30% van Ziggo afkomstig is en 4,5% van XS4all afkomstig is, niet:
dat 30% van het totaal van de Ziggo-klanten en 4,5% van het totaal van XS4all-klanten films daar downloaden (want dan zouden ze over het klantenbestand van deze twee bedrijven moeten beschikken en daar een extrapolatie over moeten maken).
Het stukje tekst klopt inderdaad, maar de extrapolatie is inderdaad vreemd.

Pagina: 1