Toon posts:

VPN opzetten voor aanmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben al enkele dagen bezig met het opzetten van een VPN verbinding die zichzelf moet opstarten nog voordat de Windows het loginscherm weergeeft. Heeft iemand hier ervaring mee?

Maar.....Ik krijg het niet aan de praat:
Ik gebruik Rasdial via AutoExnt volgens dit artikel: http://htipe.wordpress.co...re-logging-in-to-windows/ om de VPN in dit vroege staduim te starten.

Nu heb ik het probleem dat ik het Rasdial gedeelte maar beperkt aan de praat krijg. Als ik in cmd Rasdial uitvoer dan maakt de vpn verbinding netjes verbinding mits ik de verbinding zo heb geconfigureerd dat de gebruikersnaam en het wachtwoord in de verbinding zijn opgeslagen.
Echter heb ik de wens om de login en het wachtwoord in de commandline van rasdial mee te geven (voor late beheer doeleinden). Als ik de commandline: Rasdial "VPN" [user [pass]] gebruik dan krijg ik Ras-fout 691.

Is er iemand die deze oplossing, of een soort gelijke oplossing, werkend heeft?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten,
Jeroen

Specs:
Ik werk met Windows 7 32bit Enterprise NL (nu nog) zonder firewall

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Wat zijn de specs van je VPN server? Wat voor VPN gebruik je? SSTP? L2TP? PPTP? OpenVPN?

Denk dat voornamelijk ook deze gegevens van belang zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet je niet iets als RunAs ofzo meegeven in je autoexnt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik neem aan dat de service onder system account gaat draaien voor zover ik zo snel kan zien. De VPN verbinding moet available for all users zijn zodat ie niet alleen in het userprofiel zit en hij moet de credentials onthouden, volgens mij gaat ras dial dan die verbinding aanslingeren.

Zag dit overigens nog op een forum voor Windows 7, weet niet welk OS je hebt maar netsh zit ook in XP.. Dit geeft ff wat logs om meer te zien wat er precies mis gaat:
1. Run “netsh ras set tr * en” (without quotes). This enables logging.
2. Recreate the issue.
3. Run “netsh trace stop” (without quotes).
3. Run “netsh ras set tr * di” (without quotes). This disables logging.

Please share the files, %systemdrive%\users\%USERNAME%\AppData\Local\Temp\nettraces\nettrace.etl, nettrace.cab and %systemdrive%\windows\tracing\* with us.

[ Voor 51% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-01-2012 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken!

Als VPN gebruik ik als settings: L2TP/IPSec, Require Encryption, CHAP, MS-CHAP en een preshared key naar een externe Cisco firewall.
De autoexnt is een service en is geinstalleerd met admin rechten.