iTunes remote afspelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 15:15
Beste,

Ik wil graag een media pc'tje bouwen, met wat simpele hardware (core i3 etc.)
Deze pc moet:

-verbonden worden met mijn stereo (3.5 mm jack)
-met itunes match (wanneer dit uitkomt) mijn muziek syncen met mijn macbook pro en windows pc
-ps3 media server draaien en al mijn films / fotos naar mijn ps3 streamen
-fotos streamen met photostream (iCloud)

nu weet ik het merendeel wel te realiseren, maar ik zit met een denkbaar probleem waarover ik nog niet uit ben.

ik wil met mijn macbook pro de muziek kunnen besturen op mijn media pc, het liefst zo simpel mogelijk (aka remote voor iphone, welke ik ook ga gebruiken maar daarnaast wil ik dus ook dat mijn mac de muziek op de media pc "op afstand kan bedienen")

ik ben van plan teamviewer op deze pc te installeren, maar ik vind het geen probleem om er extra software bij te gaan draaien..

weet iemand een simpele oplossing welke het op afstand afspelen (wel binnen hetzelfde netwerk) op een andere computer met itunes mogelijk maakt?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Teamviewer is prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
Maar met teamviewer zou ik wanneer ik muziek wil starten / stoppen of het volume wil bepalen steeds in moeten loggen op mijn teamviewer account op mijn macbook of andere windows PC, waarna ik weer moet scrollen naar itunes en daar dan de controls moet doen. Ik ben eigenlijk opzoek naar iets simpelers, net zoiets als de remote voor iphone enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkllrpim schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:35:
Maar met teamviewer zou ik wanneer ik muziek wil starten / stoppen of het volume wil bepalen steeds in moeten loggen op mijn teamviewer account op mijn macbook of andere windows PC, waarna ik weer moet scrollen naar itunes en daar dan de controls moet doen. Ik ben eigenlijk opzoek naar iets simpelers, net zoiets als de remote voor iphone enzo.
Als je een media server bouwt, waarom deze dan niet laten streamen naar je TV ipv de PS3? (XBMC oid)
Deze 'server' kan dan alles hosten en gelijk afspelen en syncen...lijkt mij niet zo'n probleem.

Lijkt mij overigens wel de verkeerde categorie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:46:
[...]

Als je een media server bouwt, waarom deze dan niet laten streamen naar je TV ipv de PS3? (XBMC oid)
Deze 'server' kan dan alles hosten en gelijk afspelen en syncen...lijkt mij niet zo'n probleem.

Lijkt mij overigens wel de verkeerde categorie....
Sorry als het in de verkeerde categorie staat, was er niet zeker van :P

omdat ik geen TV aan mijn ps3 heb hangen maar een flinke computermonitor (wel full HD), en mijn stereo en ps3 aan verschillende kanten van de kamer staan. Mijn pc wil ik graag aan de stereo hebben, en ik heb goede ervaringen met de ps3 media server, alleen moet ik nu nog elke x appart mijn windows pc inschakelen om films te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
iTunes Match gebruiken? Kost wel 25€ per jaar. Maar ik heb nu altijd mijn 100+GB muziek library mee van thuis op mijn laptop omdat alles in de cloud staat. Speelt mooi af via het internet.

Als je dan nog een iOS device hebt, kan je ineens je library ook meenemen.

In het andere geval is het gewoon thuisdeling aanzetten en dan kan je spelen via je iTunes , vervolgens laten streamen naar een Airport Express.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
Maar kun je met jou oplossing dan ook al je muziek op je laptop beluisteren in de trein (of met je iphone/ipod) wanneer je géén internet hebt? En synchroniseert je muziek ook wanneer je op je ene computer liedjes toevoegt? dat is wat ik er mee wil bereiken.

Liedje toevoegen op macbook => liedje automatisch toegevoegd aan itunes op server en windows pc (liedjes komen overigens van andere bron als itunes zelf, cd rips enzo... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > MS

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
Is een Apple TV 2 geen optie? Veel goedkoper. Je kunt alleen geen PS3 media server draaien maar daar zijn alternatieven als XBMC en PLEX voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
mkllrpim schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:55:
Maar kun je met jou oplossing dan ook al je muziek op je laptop beluisteren in de trein (of met je iphone/ipod) wanneer je géén internet hebt? En synchroniseert je muziek ook wanneer je op je ene computer liedjes toevoegt? dat is wat ik er mee wil bereiken.

Liedje toevoegen op macbook => liedje automatisch toegevoegd aan itunes op server en windows pc (liedjes komen overigens van andere bron als itunes zelf, cd rips enzo... )
Met iTunes match komt alles in de cloud. Je ziet dan de gehele library op je pc's staan, ongeacht je nu genoeg storage hebt of niet. Dan kan je kiezen op iOS devices om een playlist te spelen, of nummers te download of playlists te downloaden. Dat doe je dan bv op een WiFi connectie.

Voeg je muziek bij op je laptop, zal hij die matchen op het internet en beschibaar maken op je server als een kopie in de cloud. Daar kan je dan weer kiezen om deze te streamen of te downloaden.

Voordeel is ook, als je bijvoorbeeld muziek kwijt bent ( laptop crash ) , je deze allemaal opnieuw kan downloaden en voila, je hebt een backup.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Is dit niet iets? Remote voor iTunes (net als de iOS app), maar dan voor desktop:
Was tijdje terug iemand ook naar op zoek. Is een topic over geloof ik.

http://www.macupdate.com/app/mac/38392/icontroltunes // http://www.vanommen.net/itunesremote.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:59
Kijk is naar airfoil, heb ik op mn imac staan en op mn macbook. Die streamt t geluid waar airfoil op geïnstalleerd is. Je kan dan vervolgens naar t volgende nummer zappen, pauzeren, volume regelen. Echter krijg je geen lijst waaruit je een nummer kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
Apple TV heb ik ook over nagedacht, maar ik wil juist al mijn bestanden centraal maken met de "server" a.h.w. de apple TV is enkel een media speler welke geen media gaat hosten..

@kaassouffle, ik ga er naar kijken, BEDANKT! :D

@Mdehoog, leuk programmatje, maar ik ben zelf van plan de muziek op de media server te zetten en deze zelfde machine aan de stereo te hangen. er valt dus niks te streamen naar deze pc. Echter wil ik de controle over deze windows machine (en daarmee itunes) wel graag vanaf een andere computer hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Zelf gebruik ik op dit moment een Hackintosh als mediacenter, direct aan de TV. Tevens ook als mediastreamer voor heel het huis + iPhones (ook via 3G).

Werkt erg goed en in OS X werkt alles 100% (en dat op een i3 PC met een GT220). Al mijn films staan op een 2TB en een 1TB schijf die gedeeld zijn in het netwerk, maar worden ook via Plex Media Server gedeeld. Via elke PC / Mac met Plex kan ik dus makkelijk bij al mijn films :).

De PC is simpel via de Finder > Deel scherm over te nemen, gewoon via de standaard screen sharing dus. Ook kan ik de Plex interface besturen met een app of met een remote via IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
iMick, heb jij ook een thuisdeling (automatisch, sync) met itunes of iig je muziek library? Heb er geen problemen mee om me pc ipv win7 osx te laten draaien.. ff kijken of t mogelijk is ( heb nu nog een q6600 op een p5e mobo draaien... )

verder kan ik daar nog steeds ps3 media server op draaien en ook utorrent ed...

edit:
ik heb ff naar jou opstelling gekeken en het lijkt me een puik plan!
ga eerst mijn huidige systeem (q6600-p5e x38 4g ram) proberen om te bouwen tot deze server. Heb al wat leuke handleidingen gevonden voor een hackintosh installatie en met mijn reeds gekochte lion dmg (voor mn macbook) moet het lukken..

ook plex lijkt me een leuke extra. Dit schijnt muziek video en fotos te kunnen sharen? Heb jij ook de iphone app gekocht? en kan plex op afstand bediend worden om muziek op de host af te spelen? als er dan ook nog een mogelijkheid is muziek te sharen (in sync houden van bibliotheek op hoofdzakelijk server en mbp) dan ben ik een gelukkig mens ;)

bedankt voor het advies, ik ga er morgen avond eens induiken.. eerst eens kijken of ik osx aan de gang krijg ;p

[ Voor 55% gewijzigd door mkllrpim op 17-01-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Ik heb op mijn iMac muziek staan die via thuisdeling gedeeld is. Deze kan ik via het mediacenter makkelijk afspelen.

Plex gebruik ik voor het streaken van TV series + Films vanaf mijn mediacenter naar mijn iMac, andere PC en mijn iPhone (via die app inderdaad). Tevens deel ik met een vriend mijn TV series zodat hij via zijn computer mijn series kan kijken en ik die van hem. (via internet gedeeld, dus poort moet openstaan).

Muziek sharen doe ik niet echt met Plex, maar moet mogelijk zijn. Wat betreft je muziek wensen kan ik je denk ik niet helpen, geen ervaring mee.

Heb alleen het infrarood dingetje gesloopt in mijn mediacenter, volgensmij, dus daar zal ik even een nieuwe voor moeten kopen / solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
Heb hackintosh draaien op mijn q6600 nu. Bedankt voor de tip, had er zelf nog niet aan gedacht osx te draaien.
Heb ook plex gedownload inc. apps en t werkt inderdaad echt geweldig.

Zag dat je ook actief was in hackintosh fora? Zoja heb ik nog een klein (offtopic) vraagje (A)
Heb alles goed werkend, netwerk vga e.d. alleen heb ik gister, om te proberen, geprobeerd het systeem in slaapstand te zetten. Dit was geen succes :P
Hierna wou hij niet meer booten, dit heb ik vanmorgen opgelost door te booten met -x (in verbose liep hij vast op een instructie fsch_hfs met een versie)
Nu sluit hij echter niet meer correct af. Hardeschijf en dergelijken worden wel uitgeschakeld, voeding blijft echter actief en hij stuurt nog een wit scherm uit. Enig idee waar dit aan kan liggen, in welke richting ik moet zoeken bijvoorbeeld? (Mobo, vga..... )

PC:
Q6600
Asus P5E mobo
4 gig ram
Ati HD5450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pagina: 1