SQL host gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (klein) bedrijfje met 2 anderen en ik wil een data-base opzetten zodat we de details van onze projecten kunnen bekijken en bewerken (ik schrijf muziek).

Nu heb ik een database in access gemaakt en wil ik de back-end delen via internet.
De database zal niet zo groot zijn (nu ongeveer 0,5mb qua back-end met 4 opdrachten en 8 deeltaken en wat klanten)
Het kan dus voorkomen dat we met 2 of 3 mensen tegelijk met de database bezig zijn

Nu zoek ik (het liefst gratis ;-) een sql-host die mijn back-end kan draaien.
Ik had al freemysql.net gevonden maar om de een of andere reden kan ik daar niet registreren?

En een hoop web-hosts (zoals mijndomein.nl waar ik een site heb lopen) zetten poort 3306 dicht zodat je niet bij je database van buiten de site kunt komen. :(

Ik zou liever niet een front-end programmeren in PHP/ASP of iets dergelijks (omdat ik dat (nog?) niet kan ;-)

Zelf een server draaien lijkt me ook geen goede optie omdat we dan een machine nodig hebben die 24/7 aan staat/firewalls/configuratie.

Samenvatting: ik zoek een gratis host waar ik mijn backend op kan zetten en vanuit access (2010) kan bewerken/raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Komop, je wilt als bedrijf je database toch niet op een gratis SQL hosting bedrijfje? Zoek gewoon een degelijk bedrijf of huur ergens een VPS servertje waarop je de database kan laten staan :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We bestaan pas 2 maanden en we zijn muzikanten....
Ik weet niet eens of we over een jaar nog bestaan ;)

Plus 25 euro in de maand voor een database van amper 1 mb?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 13:10
Ik neem aan dat je de ambitie hebt om te groeien.. Plus zijn vps'jes helemaal niet zo duur meer, bij bijvoorbeeld www.tilaa.nl, www.quickservers.nl, www.transip.nl zijn de vps'jes geen 25 euro.

Nevertheless hoop ik dat iemand hier zo vrijgevig is om je database'je te horen.. heb er zelf helaas geen mogelijkheid voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Kun je niet gewoon een google-docje sharen? Als het echt zo klein is moet dat toch ook te doen zijn? Om hier nu een complete DB voor op te zetten lijkt me wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Zoals Redshark zegt :-) Eneuhm, Google Docs ondersteund ook formulieren t.b.v. de invoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Redshark schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:02:
Kun je niet gewoon een google-docje sharen? Als het echt zo klein is moet dat toch ook te doen zijn? Om hier nu een complete DB voor op te zetten lijkt me wat overkill.
Lijkt mij ook de beste oplossing. Bovendien begrijpt iedereen hoe het werkt, dat is bij een "echte" database nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Een VPS kost maar een tientje. Dat valt toch wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:08:
Een VPS kost maar een tientje. Dat valt toch wel mee?
Voor de een wel, voor de ander niet. Komt nog eens bij dat een VPS natuurlijk geconfigureerd moet worden en moet worden onderhouden. Terwijl Google Docs bijvoorbeeld gratis is en geen onderhoudt vereist (van de gebruikers kant). Waarom € 10,- betalen als 't gratis kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een google doc is natuurlijk geen goede oplossing.
Daar kan ik geen queries op doen zoals alle liedjes die nog niet af zijn laten zien, of een overzichtje van de nog niet betaalde. En je moet iedere keer alle klant gegevens kopieren per liedje (om bijvoorbeeld de bezetting te zien)

Overzichtje van mijn database:

Klanten
(klant gegevens NAW bezetting niveau e.d.)
Opdrachten
(details voor de opdracht zoals moet het via PDF of per post geleverd worden deadline en KlantID)
Orders (losse liedjes)
(titels componist voorbeeld toonsoort lengte enz. status (hoe ver af is ie) OpdrachtID)

En bij een google doc als ik de bezetting bij 1 order wijzig (de klant verandert het) moet ik dus eerst alle liedjes afgaan of ie bij die klant hoort.

En natuurlijk een VPS configureren doe ik ook niet zo 123

vandaar mijn idee van een sql server te gebruiken

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:11:
Een google doc is natuurlijk geen goede oplossing.
Daar kan ik geen queries op doen zoals alle liedjes die nog niet af zijn laten zien,
Wellus :o
En je moet iedere keer alle klant gegevens kopieren per liedje (om bijvoorbeeld de bezetting te zien)
Dat kan je natuurlijk gewoon afvangen met slim gebruik van spreadsheetformules.

[ Voor 23% gewijzigd door GateKeaper op 11-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Je gebruikt Access als Database en je zoekt een host ervoor? Access is gewoon een bestand, waarom zet je het niet gewoon op bv. Dropbox en deel je je account, en zo afhalen, verwijderen en heruploaden?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan kan ik er niet met 2 of 3 mensen tegelijk aan werken (je krijgt dan meer versies van het access bestand) als ik de ene klant bewerk en de ander bewerkt een liedje krijg je 2 databases in dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GateKeaper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:20:

[...]

Dat kan je natuurlijk gewoon afvangen met slim gebruik van spreadsheetformules.
Dus dan probeer ik een spreadsheet te "foppen" dat het een database is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Je kan ook eens kijken naar "SQL HTTP tunnels":
http://stackoverflow.com/...sal-php-mysql-http-tunnel

Hiervoor bestaan kant en klare php scripts in combinatie met een locale applicatie die je SQL commando's via HTTP versturen, dus geen port 3306 meer nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door djexplo op 11-01-2012 11:35 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:29:
[...]
Dus dan probeer ik een spreadsheet te "foppen" dat het een database is?
Foppen wil ik het niet noemen, je maakt dan gewoon gebruik van de mogelijkheden die het programma bied, ipv excel gebruiken voor het maken van tabelletjes (zoals de gemiddelde gebruiker doet).

Maar ga ook eens spelen met de query functie van Google Docs. Die kan echt een hoop mooie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:02
Ik snap ook niet wat je met een Access DB wil om gezamelijk op te werken, probeer dat sowieso maar eens als je op een server (of computer) in gedeelde map access plaatst en met zijn 3-en wijzigingen gaat doorvoeren. Als dat ondersteund wordt door Access zelf, dan zou ik gewoon een Dropbox gebruiken en rechtstreeks in het bestand werken.
Ondersteund Access het niet, dan zul je er niet aan ontkomen om iets anders te zoeken dan een Access host, en een andere database gebruiken dan Access en dus ook een andere frontend gebruiken.

En Excel (of de tegenhanger op Google docs) kan heel veel en is handiger dan je denkt. Je moet er alleen mee leren werken.

Btw.. Windesheim student? (gezien je nickname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt in Access met zn 3en aan een file werken in een lan. De back-end staat dan op 1 lokatie.
Dropbox werkt niet zo. Dropbox download de file naar je computer en upload die weer naar de server. dus als je dan met zn 3en klaar bent met werken bent upload ie 3 verschillende files...

ex fontys conservatorium ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
MySQL (poort 3306?) is toch heel iets anders dan access?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:51:
MySQL (poort 3306?) is toch heel iets anders dan access?
Je kunt access laten samenwerken met een MySQL server via ODBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Je kunt access laten samenwerken met een MySQL server via ODBC
Duidelijk :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:02
Google op deze termen, dan kom je best wat tegen:
free mysql hosting with remote acces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 16:16
Natuurlijk gast, stuur even een pm met gebruiker/ww dan zet ik even een accountje op voor mysql op een van mijn dedi's.

[ Voor 7% gewijzigd door eth0stack op 11-01-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

slayerduck schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:44:
Natuurlijk gast, stuur even een pm met gebruiker/ww dan zet ik even een accountje op voor mysql op een van mijn dedi's.
Lol, kan dat niet beter andersom dan? Jij stuurt hem een pm met ip + gebruiker + pass voor een databaseje op één van je dedi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Lol, kan dat niet beter andersom dan? Jij stuurt hem een pm met ip + gebruiker + pass voor een databaseje op één van je dedi's.
De TS heeft DM niet aanstaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent een held! Ik stuur je vrijdag een pm (ik ben vandaag en morgen aan het touren in Duitsland) en alleen een iPhone bij me :-)

Edit: o oeps iPhone staat op ander account ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 23:14 ]

Pagina: 1