Groene vegen op display ipad na val van de trap

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Afgelopen zondag is mijn vriendin van de trap gevallen en zij had op dat moment de ipad in haar handen. Nu is de trap bij ons een redelijk stijle en ze heeft dus ook een aardige smak gemaakt.

De ipad heeft het wonderwel beter overleefd, tenminste er is geen barst in het scherm. Wel viel mij gisteren op dat wanneer het scherm wat donkerder wordt er een aantal horizontale en verticale groene vegen op het scherm zijn te zien. Het lijkt een beetje op het effect als je met je vinger op een laptop scherm veegt.
Het is niet heel erg storend en je ziet het alleen als het scherm donker wordt. Ik vermoed dus dat er intern wat verschoven is door de val en dat er nu van binnenuit druk wordt uitgeoefend op het scherm.

Wat zou de kans zijn dat dit erger wordt, mogelijk kan ik nu nog een en ander voorkomen. Daarnaast vroeg ik mijzelf af of ik dit onder de inboedel verzekering kan declareren, feitelijk is de ipad niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
Je kan zoiets claimen op je vriendin haar WA verzekering. Gezien het jouw iPad is (of in elk geval, dat denk ik) heeft ze jouw iPad laten vallen, daar is ze aansprakelijk voor en kan ze heel makkelijk claimen :). De kans dat dit erger wordt is zeker aanwezig. Die waas komt vaak door het loslaten van de lijmlaag in je scherm, dit kan erger worden. De groene strepen weet ik niet of zoiets blijft of erger word, maar ik ga er in elk geval van uit dat hij er zeker niet beter van word :). Even een offerte laten maken bij een AASP (Apple Authorized Service Provider) en dat claimen bij haar verzekering :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

SanderPS3 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:53:
Je kan zoiets claimen op je vriendin haar WA verzekering. Gezien het jouw iPad is (of in elk geval, dat denk ik) heeft ze jouw iPad laten vallen, daar is ze aansprakelijk voor en kan ze heel makkelijk claimen :).
Tenzij jullie samenwonen, dan is het namelijk jullie WA verzekering, en kun je niet elkaar aansprakelijk stellen. Zo wel makkelijk zijn ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Dan zou je het ook nog kunnen proberen bij je inboedelverzekering.
Wanneer ik mijn mobiel thuis kapotgooi krijg ik dat vergoed.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:59:
Wanneer ik mijn mobiel thuis kapotgooi krijg ik dat vergoed.
Doe mijn zijn polis :?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Thanks, Ik ga van het weekend eens langs de apple store om een dergelijke offerte te laten maken.
Ben benieuwd wat voor prijsje hier aan gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dit topic hoort niet in Macs & Software uiteraard, maar in Shopping Forum

Dus: MS -> SF :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je het willen claimen dan moet je er wel tijdig melding van maken. Vaak is dat binnen 3 dagen na gebeurtenis (oid). Lees even goed je polis door en zorg ervoor dat je voldoet aan de voorwaarden.

In dit geval is er overigens wel degelijk sprake van een defect; die strepen zijn geen feature!

Veel belangrijker: hoe is het met je vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ja met mijn vriendin gaat het inmiddels iets beter. Maar ze ligt nog sinds het ongeluk plat op bed. Een flinke smak, maar gelukkig niks gebroken.
Ik zal inderdaad snel contact opnemen met de verzekering om het iig aan te geven. Van het weekend eens gaan vragen naar een offerte van de verwachte kosten. Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel een gepeperde rekening zijn (oud model / volledig vervangen display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eerst even goed in je polis. Je bent wellicht al te laat met bellen (zondag->woensdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:08:
Kijk eerst even goed in je polis. Je bent wellicht al te laat met bellen (zondag->woensdag).
Ja natuurlijk want op je iPad komt er melding te staan dat die gevallen is. 8)7

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:59:
Ik heb dat bewust niet meeverzekerd in mijn inboedelverzekering (Unive): het scheelde aanzienlijk in premie, en 100 euro eigen risico maakte het de moeite niet waard.

Als het niet verzekerd is en de iPad het nog doet zou ik het er gewoon bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:12:

Ja natuurlijk want op je iPad komt er melding te staan dat die gevallen is. 8)7
Fijne smiley he? :N

Verzekering gaat vragen wanneer het gebeurd is. Als je moet melden binnen 3 dagen dan is het een grensgeval.. Morgen is zeker te laat als het drie dagen is. Dat zal niet op die iPad staan, maar je moet je schade wel direct melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
En het maakt iemand uit of het zondag of dinsdag gebeurd is?

Je bent wel een heel erg netjes als je maar geen melding noemt als je een dag te laat bent. Elk normaal denkend mens zal zeggen dat het maandag is gebeurd. Denk je dat ze bij je thuis langskomen om de verwondingen te beoordelen wanneer het is gebeurd?

Het is niet alsof je schade probeert te verhalen die niet bestaat ofzo. Je wilt je schade vergoed waarvoor je premie betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:21
ja maar er is dan ook een grotere kans dat het kan komen door een latere gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Tja mijn aandacht was in de eerste dagen meer gericht naar het welzijn van mijn vriendin dan de iPad die op het eerste zicht niks mankeerde.
Latere inspectie brachten de groene vegen aan het licht. Ik heb gisteren avond een melding gemaakt bij mijn verzekering. Het zal mij benieuwen wat er van gaat komen.
Pagina: 1