Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
- Zeror
- Registratie: September 2003
- Laatst online: 23:43
:strip_icc():strip_exif()/u/92368/crop67f122a4021bc.jpg?f=community)
Okay dit is erg plat gesteld, en aangezien dit tweakers is ga ik ongetwijfeld om de oren geslagen worden door allerlei mensen die veeeeeeel beter in compressie zijn en het tot op bit nivo gaan uitleggen.
Zwart is $000000 (rgb) en dat comprimeert best goed terug tot één $0 met een pointer om dit 8 keer te herhalen.
Een 'mooie' kleur is $0cafe0 en dat is nauwelijks te comprimeren, tenminste als deze in een groot vlak staat kun je dat terug brengen tot 50 x $0cafe0 om het vlak weer te vullen.
Dus hoe meer RGB waardes een kleur bevat, hoe minder goed deze comprimeert.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Maar neem dan eens deze twee plaatjes:kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:23:
Zwart is $000000 (rgb) en dat comprimeert best goed terug tot één $0 met een pointer om dit 8 keer te herhalen.
Een 'mooie' kleur is $0cafe0 en dat is nauwelijks te comprimeren, tenminste als deze in een groot vlak staat kun je dat terug brengen tot 50 x $0cafe0 om het vlak weer te vullen.

Zwart - 846 bytes

Wit - 1.486 bytes
Het ontgaat me even waarom #000000 beter te comprimeren is dan #ffffff.
(Dit zou ook aan Photoshop kunnen liggen trouwens, ik heb het niet met andere software geprobeerd)
[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 11-01-2012 11:46 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Als je precies wilt weten waardoor het komt zal je het bestand moeten bekijken met een HEX-editor. Het bestandsformaat staat op Wikipedia.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
#ffffff zou niet beter moeten compressen dan #000000 op vage bugs in bepaalde implementaties na (vermoed ik; ik ken de echte internals niet helemaal). PNG gebruikt DEFLATE welke weer bouwt op Huffman (achtige) technieken.
Nope.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:23:
* RobIII slaat kwaakvaak_v2 om de orenkwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:23:
aangezien dit tweakers is ga ik ongetwijfeld om de oren geslagen worden door allerlei mensen die veeeeeeel beter in compressie zijn en het tot op bit nivo gaan uitleggen
Ook jij moet bovenstaande linkjes eens doornemen
[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 11-01-2012 12:26 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

Er miste een stukje in "Dus hoe meer RGB waardes een kleur bevat, hoe minder goed deze comprimeert." na de ,
Het had moeten zijn :
Dus hoe meer RGB waardes een kleur bevat. en hoe meer verschillende kleuren een afbeelding bevat,hoe minder goed deze comprimeert.
Maar goed, je mag slaan hoor
En adobe comprimeert een PNG alleen bij save for web, niet bij een normale save. Waarom ze dat nog steeds niet op een hoop hebben geveegd is mij ook een raadsel. Zelfde geld ook voor JPG trouwens.
FYI, bovenstaande plaatjes komen uit de save for web functie.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:25:
En adobe comprimeert een PNG alleen bij save for web, niet bij een normale save. Waarom ze dat nog steeds niet op een hoop hebben geveegd is mij ook een raadsel. Zelfde geld ook voor JPG trouwens.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+