bewaking via webcam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik mijn laptop vaak op school
nu zou ik graag ergens een tool vinden die automatish opneemt als hij beweging ziet
zodat wanneer ik op school even pauze neem
en iemand intusse mijn laptop open doen om in mijn bestanden te prutsen of bijvoorbeeld dingen op mijn facebook te posten
ik 's avonds mooi kan bekijken wie er zich mee heeft bezig gehouden
bij mijn medion laptop had ik een programmatje zitten ( standaart in de webcam software)
nu vraag ik mij af of ik ergens een tool kan vinden

MVG Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Webcam monitor kan dat, maar waarom zou je niet gewoon je laptop locken?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:24:
Webcam monitor kan dat, maar waarom zou je niet gewoon je laptop locken?
omdat het niet lang duurt eer ze achter dat wachtwoord zijn aangezien ik nogal vaak iemand anders laat werken met mijn laptop en geen zin heb om iedere keer da wachtwoord in te moeten typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:09:
[...]

omdat het niet lang duurt eer ze achter dat wachtwoord zijn aangezien ik nogal vaak iemand anders laat werken met mijn laptop en geen zin heb om iedere keer da wachtwoord in te moeten typen
Je kan gewoon een extra gebruikersaccount aanmaken voor die andere mensen, het schakelen daartussen hoeft helemaal niet lange te duren, al je programma's kunnen gewoon open blijven staan.

Het "bewaken" via de ingebouwde webcam is geen oplossing omdat jiemand die toegang heeft tot je laptop dus ook de webcam kan uitzetten, of er gewoon iets voor plakken, zodra men weet dat je dit doet.

Daarnaast ga je er vanuit dat dit oftewel afschrikkend werkt, of dat je de dader verantwoordelijk kan stellen, maar feit is dat de schade die men kan aanrichten onherstelbaar kan zijn. Als je Facebook-account opeens helemaal leeg is en al je wachtworoden veranderd heb je er niet zoveel aan om te weten wie het was, want je ervaart nog steeds hetzelfde ongemak.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:09:
Beveiliging vraagt nu eenmaal offers, je kunt kiezen tussen veilig en gemakkelijk, kies een van de twee... Maak gewoon een extra account aan met beperkte rechten, of laat anderen niet op je laptop. Een webcam lost het probleem niet op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Denk dat het de TS vooral gaat om het weten wie iets gedaan heeft, en het feit dat iemand iets uitspookt niet zozeer het probleem is.Gaat dus niet om het voorkomen, maar om het weten wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Yawcam (http://www.yawcam.com/) is een gratis en populair programma met bewegingsdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Zijn ook alternatieve voor een wachtwoord trouwens:
http://thecustomizewindow...ock-and-unlock-windows-7/ (Usb stick/SD kaartje etc.)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:49:
Denk dat het de TS vooral gaat om het weten wie iets gedaan heeft, en het feit dat iemand iets uitspookt niet zozeer het probleem is.Gaat dus niet om het voorkomen, maar om het weten wie.
juist , het maakt mij niet zo fel uit dat ze eens voor de grap iets gedaan hebben , maar ik wil weten wie zodat ik ze kan terug pakken
Pagina: 1