Toon posts:

Beeld doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc in elkaar gezet.
Alles ging goed en had nergens problemen mee.
Windows geïnstalleerd daarna alle driver en ben toen een spel gaan spelen.
Hij deed het anderhalf uur lang helemaal prima totdat hij ineens ging trippen
mijn beeld stond niet maar goed en was naar rechts geschoven waardoor ik dus als ik met de
muis helemaal naar rechts ging weer links een stukje terug in het beeld kwam. Daarna
werd mijn beeld grijs en moest ik mijn pc opnieuw opstarten. Eerst dacht ik dat er iets
fout was gegaan met het switchen van de VGA met dat z68 moederboord.
Ik had in de bios mijn pci-express x16 als hoofdbeeld ingesteld en dacht dat ik het gefikst had.
Maar daarna ging hij zelf op bureaublad al flippen.
Ik heb toen windows nog maar een keer opnieuw geïnstalleerd maar ook dit hielp niet.
Ik krijg nu geen grijzen beelden meer maar hij blijft nog wel steeds schuiven met het beeld.

Dit is mijn configuratie
Club 3d 6950 2gb coolstream edition
Intel i5 2500k
gigabyte z68 ud3h-b3
corsair vengeance 8gb low profile
corsair cx600w v2

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groeten

Martijn

Verwijderd

Andere monitor en kabels geprobeerd?

Verwijderd

resolutie voor de monitor wel goed staan?
Heb je ook zwarte balken naast het beeld, of is het hele scherm gevuld?

Problemen met het beeld, maar bij de specs staat geen type monitor vermeld.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Dat verschoven beeld is een te hoge VRAM clock. Underclock je VRAM en kijk of dat het oplost.

Een unlockte GPU kan die problemen ook geven aangezien een unlockte BIOS strakkere VRAM timings heeft.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
En hoe moet ik dat doen in de bios of in de catalyst driver?

Verwijderd

Topicstarter
In catalyst driver staat memory clock op 1250 mhz en is het laagste wat ik kan instellen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn pc aan mijn tv gekoppeld en bij de eerste keer opstarten werd het beeld blauw daarna nog een keer opnieuw en deed hij het even. Maar toen ik weer het spel wilde starten ging hij weer schuiven met het beeld

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu heel anders aan het flippen.
Ik krijg nu 5 seconde beeld dan valt het even weg dan weer 5 sec beeld valt het weer weg.
Kan het misschien aan de videokaart liggen? Of aan het moederbord? Want als ik
mijn onboard vga gebruik doet hij het ook

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e: Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop van je laatste bericht als je iets nieuws te vermelden hebt. Zo bump je je topic onnodig, en hierboven heb je zelfs een quadpost gemaakt 8)7.

Ten 2e: Hoe zijn de temperaturen van je videokaart, en heb je de nieuwste drivers (Van AMD's website dus!) gedownload en geinstalleerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Misschien mogelijk om je videokaart eens in de andere pci-e slot te testen.
Ik weet dat normaal gesproken je een single videokaart altijd in pci-e slot nummer 1 moet plaatsen. Maar probeer je andere pci-e slot even als een test.

Tip: zoek ook even andere forum topics af die met het zelfde type moederbord te maken hebben. Misschien staat daar al een oplossing in voor je. Zie link hier onder:
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Edit: Heb je wel alle voedingskabels aangesloten op je moederbord en je videokaart? Op je mobo zit namelijk ook een 2e voedingsaansluiting.
Heb je jou geheugen modules wel in de juiste slots geplaatst?

Dit probleem wordt misschien niet door het meest voor de hand liggende(videokaart) veroorzaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door SpitfireNL op 11-01-2012 14:02 ]

- Mijn PC -

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-02 13:17
Ik heb zelfde probleem gehad met een Sapphire HD6950 en dual monitor. Met 2 monitoren zelfde 2 problemen als dat TS beschrijft. Met 1 monitor of lagere resolutie was het probleem weg.

Hier heb ik het opgelost door 1 monitor via displayport aan te sluiten en andere gewoon DVI ipv beide op DVI.

Wat nou de echte oorzaak van het probleem is weet ik niet.

EDIT:
Ook ik heb een IGP van de 2600k en Z68 chipset

[ Voor 6% gewijzigd door RemCom87 op 11-01-2012 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
-Temperatuur ligt rond de 42 graden en heb ook nieuwste driver geïnstalleerd.

-Heb net VGA in 8x slot gedaan en doet nog steeds hetzelfde probleem geven. Kuren zijn wel weer
wat veranderd hij gaat nu niet meer knipperen maar bepaalde pixels hebben andere kleuren.

Edit:

Ja heb alles goed aangesloten. Ook geheugen in de goede sloten gedaan volgens de manual.

Heb net nog maar een keer Windows opnieuw geïnstalleerd en pixel probleem is nu ook weg. Heb hem nu nog wel in het 8x slot zitten.

Bij het opstarten na installeren driver gaf hij wel ineens aan dat mijn 6900 serie geinstalleerd was en gereed voor gebruik. Dit had ik niet toen hij nog in het x16 slot zat. Ik ga nu nog maar even alles drivers installeren en kijken of hij het nu wel goed blijft doen

Dubbele Edit:

Stel dat hij het nu wel gaat doen in het 8x slot en het 16x slot inderdaad kapot lijkt te zijn. Zouden jullie hem dan terug sturen of maakt dit niet heel veel uit? Lijdt ik hier veel prestatie verlies mee?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 14:36 ]

• SpitfireNL
Ik heb namelijk recentelijk al vaker het verhaal voorbij zien komen dat gigabyte problemen heeft met zijn intel chipsets... weet alleen niet meer precies op welk chipset dat precies was en welk gebied dat was, video of memory of proc

Edit: in het laatste nieuws staat dat het X79 chipset is
nieuws: Gigabyte roept X79-moederborden terug wegens oververhitting
Maar gigabyte heeft ook problemen met memory bij X58 chipsets (mijn huidige systeem)

[ Voor 42% gewijzigd door SpitfireNL op 11-01-2012 14:22 ]

- Mijn PC -

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft allemaal niet mogen baten.
Hij is weer terug bij het knipperen.
Probleem is ook dat ik niemand in de buurt waarbij ik kan testen of het de videokaart is of dat het moederboord kapot is. Ik neig zelf meer naar moederboord omdat ook onboard vga raar aan het doen was toen ik die gebruikte

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Als zowel de IGP als de Videokaart dezelfde mankementen vertonen verdenk ik ook het Moederbord. Echter zul je dit niet kunnen uitsluiten zonder de hardware in een ander systeem te testen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het probleem gevonden.
Het x16 slot blijkt inderdaad kapot te zijn. Ik had windows nog maar een keer
opnieuw geinstalleerd toen kwam ik er achter dat de kabel er niet goed in het beeldscherm zat
en dat hij daarom die pixels gaf. Nadat ik hem toen weer terug naar x16 had gezet spel gestart en 1 min na starten ging het beeld weer verschuiven. Nog maar weer een keer in x8 gezet omdat die rare pixels nu weg waren en ja hij doet het. Nog maar een ander spel geprobeerd en geen problemen.

Wat moet ik nu doen moederboord terugsturen en zeggen dat de x16 slot kapot is of gewoon in x8 houden? Ik weet niet of het veel verschil maakt?

EDIT: het was toch weer te mooi om waard te zijn. Eerste 10 minuten ging het vlekkeloos en ineens schoot het beeld weer naar links :'(

Nog even resolutie lager gezet en hij loopt nu wel weer goed afwachten maar

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 17:46 ]

Verwijderd

Het maakt niet zo heel veel verschil maar ik vind dat je toch een RMA moet aanvragen. Het product dient in perfecte staat afgeleverd te worden, daar heb je recht op. Verder zou het best eens zo kunnen zijn dat dit niet het enige (sluimerende) defect is.

• SpitfireNL
inderdaad.. gewoon RMA doen, en eigenlijk de videokaart ook RMA doen of omruilen voor een ander type voor de zekerheid zolang je nog binnen 7 dagen vanaf de aankoop zit. Kan nog steeds een combinatie/compatibiliteit probleem zijn van videokaart en moederbord.

PCI-E slot nummer 2 (8x) is er eigenlijk niet voor bedoeld om single videokaarten te draaien. Je kan er later misschien insluimerende problemen mee gaan krijgen met intensief gebruik.

- Mijn PC -

Pagina: 1