Na behoorlijk wat gegoogled te hebben kom ik, tot frustratie aan toe, niet tot een oplossing van het volgende probleem:
Ik ben een menu in elkaar aan het zetten in html & css die een variabele breedte heeft waarbij het "display:block;" element erbij hoort. Daarnaast zitten er op de knoppen een "sliding door" effect. Nu wil ik dit menu dus centreren zonder een vaste breedte te geven, voor het geval dat wanneer de layout naar een CMS word geconverteerd en de links breder moeten worden.
Heb al behoorlijk wat lopen kloten met inline-blocks, floats en watniet, maar ik kom dus niet tot de oplossing die ik zoek; het menu centreren zonder een vaste breedte eraan te geven!
Kunnen jullie me misschien verder helpen? Dit is de html:
En hier de CSS:
Ik ben een menu in elkaar aan het zetten in html & css die een variabele breedte heeft waarbij het "display:block;" element erbij hoort. Daarnaast zitten er op de knoppen een "sliding door" effect. Nu wil ik dit menu dus centreren zonder een vaste breedte te geven, voor het geval dat wanneer de layout naar een CMS word geconverteerd en de links breder moeten worden.
Heb al behoorlijk wat lopen kloten met inline-blocks, floats en watniet, maar ik kom dus niet tot de oplossing die ik zoek; het menu centreren zonder een vaste breedte eraan te geven!
Kunnen jullie me misschien verder helpen? Dit is de html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <body> <div id="page-wrap"> <nav> <ul> <li><a class="menu-slidedoor" href="#"><span>Home</span></a></li> <li><a class="menu-slidedoor" href="#"><span>Over Mij</span></a></li> <li><a class="menu-slidedoor" href="#"><span>Portfolio</span></a></li> <li><a class="menu-slidedoor" href="#"><span>Producten</span></a></li> <li><a class="menu-slidedoor" href="#"><span>Contact</span></a></li> </ul> </nav> </div> </body> |
En hier de CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| * { margin:0; padding:0; } body { } article, aside, figure, footer, header, nav, section {display: block;} #page-wrap { margin:0 auto; width:900px; height:200px; background:#999; } nav ul { list-style-type:none; } a.menu-slidedoor span { background:url(../images/buttonbg-L.png) no-repeat 0 0; display:block; line-height:32px; /* 22px - iets met de tekst hoogte */ padding:14px 0 13px 7px; /* 7px 0 5px 18px - 0px 0px 0px 0px[ruimte van rand links] */ color:#000; } a.menu-slidedoor { background:url(../images/buttonbg-R.png) no-repeat top right; display:block; float:left; height:59px; /* 34px - ?totale hoogte button? */ margin-right:49px; /* 6px - ruimte tussen de buttons */ padding-right:6px; /* 20px - breedte image rechts */ text-decoration:none; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold; } a.menu-slidedoor:hover span { background-position:0 -59px; /* 0 -34px */ color: #fff; } a.menu-slidedoor:hover { background-position:right -59px; /* right -34px */ } |