Een jaar geleden heb ik een nieuwe harde schijf aangeschaft voor mijn laptop. De hardeschijf is een hybride van 500 gb rom met 4 gb solid state. Hiermee werkte mijn laptop in het begin zéér snel, maar van de een op andere dag had ik last van kleine lags. Windows broncontrole geeft aan dat tijdens de lags de harde schijf-I/O met een verticale lijn op de grafiek op 0 slaat.
Hardware:
Seagate Momentus XL st95005620as (specs)
HP Elitebook 8530w (uit juli 2009) (specs)
Omschrijving
Het probleem dat ik ervaar is dat sporadisch mijn scherm bevriest en even later alles hervat. Zelfs met scrollen of typen blijft alles even hangen en even later verschijnt de getypte tekst toch in beeld. Ook films kijken, games spelen levert hetzelde probleem op. Windows media speler is hier wel vatbaar voor, maar met een grotere buffer via VLC bijvoorbeeld ervaar ik minder/geen problemen. Audio software zoals ableton kan geen eens een mp3 zonder 10 seconden normaal afspelen. enz...
Zonder resultaat heb ik het volgende geprobeerd:
Als ik HD Tune Benchmark doe presteert mijn laptop opeens zonder enige hapering waar het anders onmogelijk was normaal te werken. Is de benchmark klaar dan gaat het weer mis.
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem op te lossen. Alvast bedankt!!!
HD-Tune Benchmark
Hardware:
Seagate Momentus XL st95005620as (specs)
HP Elitebook 8530w (uit juli 2009) (specs)
Omschrijving
Het probleem dat ik ervaar is dat sporadisch mijn scherm bevriest en even later alles hervat. Zelfs met scrollen of typen blijft alles even hangen en even later verschijnt de getypte tekst toch in beeld. Ook films kijken, games spelen levert hetzelde probleem op. Windows media speler is hier wel vatbaar voor, maar met een grotere buffer via VLC bijvoorbeeld ervaar ik minder/geen problemen. Audio software zoals ableton kan geen eens een mp3 zonder 10 seconden normaal afspelen. enz...
Zonder resultaat heb ik het volgende geprobeerd:
- volledig formatteren
- draaien op Win7 x32
- draaien op Win7 x64
- alle drivers via drivergenius
- alles drivers via hp en windows
- windows checks voor geheugen, cache, hardeschijf
- HD Tune error scan
Als ik HD Tune Benchmark doe presteert mijn laptop opeens zonder enige hapering waar het anders onmogelijk was normaal te werken. Is de benchmark klaar dan gaat het weer mis.
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem op te lossen. Alvast bedankt!!!
HD-Tune Benchmark

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 01:07 ]