Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
Hier mijn situatie: Heb gister eindelijk mijn gloedjenieuwe Macbook Pro binnengekregen, ik wilde sowieso een SSD schijf erin, dus heb voor de 128gb SSD gekozen. Ik wist uiteraard dat dit te weinig zou zijn, maar nu ben ik op zoek naar de beste oplossing. Ik heb nu een aantal opties overwogen maar heb geen idee wat het beste, goedkoopste of snelste optie zou zijn. Is het slim om een externe harde schijf te gebruiken, of kan ik misschien beter wachten tot SSD's iets goedkoper worden en hem vervangen door een grotere SSD. Is een Time Capsule een waardige overweging? Een USB 3.0 schijf met een usb 3.0 adapter, werkt dat een beetje fijn?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het algemeen beleid

Ik mis een beetje wat je wil opslaan, met welke snelheden je het wil kunnen benaderen etc.

Zou bijna zeggen: koop tijdelijk een 500GB USB3.0 schijfje maar zonder aanvullende info zou je ook een 8-bay NAS kunnen neerzetten met 24TB in RAID0.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-08 18:39
Waarom niet de superdrive eruit, en een optibay erin met x-GB normale harddisk? Doe ik hier al jaren bij al mijn MacBooks, werkt perfect.

SSD voor het OS en Apps, harddisk voor alles wat traag mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:23:
Het algemeen beleid

Ik mis een beetje wat je wil opslaan, met welke snelheden je het wil kunnen benaderen etc.

Zou bijna zeggen: koop tijdelijk een 500GB USB3.0 schijfje maar zonder aanvullende info zou je ook een 8-bay NAS kunnen neerzetten met 24TB in RAID0.
Precies zoals hierna al wordt beschreven, de SSD heb ik eigenlijk puur voor snelheid van OS en Apps. Heb verder hooguit 1TB nodig voor opslag van films, muziek en ander prut.
thaan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:26:
Waarom niet de superdrive eruit, en een optibay erin met x-GB normale harddisk? Doe ik hier al jaren bij al mijn MacBooks, werkt perfect.

SSD voor het OS en Apps, harddisk voor alles wat traag mag zijn.
Maar op die manier verlies je toch juist de snelheid van een SSD voor OS en het draaien van apps?

[ Voor 26% gewijzigd door Bamiballen op 10-01-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-08 18:39
Bamiballen schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:47:

Maar op die manier verlies je toch juist de snelheid van een SSD voor OS en het draaien van apps?
Hoezo? Je OS en apps staan nog steeds op de SSD hoor. Extra data die langzaam mag zijn (denk aan je downloads folder, films etc.) zet je op de harddisk.
Hoe precies verlies je de snelheid van een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 19:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij bevat dit forum genoeg informatie om te zien wat de mogelijkheden zijn op het gebied van dataopslag. Bekijk eerst eens wat je exact wilt en ga je er eens een beetje in verdiepen. Je bent nu wel karig in jouw informatie, op GoT verwachten we toch wat meer eigen inzet, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.