DD-WRT en ubuntu webserver

Pagina: 1
Acties:

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb thuis een Ubuntu server draaien waaraan mijn domeinnaam zit gekoppeld. Nu heb op mijn TP Link 1043ND DD-WRT geinstalleerd. Nadat ik een NAT regel aan heb gemaakt voor mijn site werkt het van buitenaf wel maar vanaf binnen mijn netwerk kom ik niet op mijn site. Remote beheer heb ik uitgezet in de router voor http. Weet iemand of dit mogelijk is vanaf intern te regelen? Dat ik met mijn domeinnaam (WAN IP) op mijn webserver kom? Met de orginele firmware van TP Link gaf dit geen problemen.

Hopelijk weet iemand of dit opgelost kan worden :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een host-file op je lokale PC aanpassen?

mijnwebserver.com 192.168.1.15

ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Een mogelijke oorzaak en oplossingen staan gewoon in de faq genoemd: Equator in "NT FAQ"

Heb je hier iets aan?

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:09:
Even een host-file op je lokale PC aanpassen?

mijnwebserver.com 192.168.1.15

ofzo?
Thanks dat is een handige oplossing inderdaad :) zelf niet eens aan gedacht. Ik hoef alleen met mijn eigen pc er maar bij te kunnen dus is een prima oplossing.

@job: Zie het staan inderdaad ik had er overheen gekeken helaas, bedankt voor de link

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

lexi1986 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:13:
Thanks dat is een handige oplossing inderdaad :) zelf niet eens aan gedacht. Ik hoef alleen met mijn eigen pc er maar bij te kunnen dus is een prima oplossing.
Alternatief zou kunnen zijn om zelf een DNS server te draaien waarin je je webserver opneemt.

Eerst het probleem, dan de oplossing