Volgorde WiFi netwerken bepalen op iPad/iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Eerder meldde ik een probleem t.a.v. streaming audio (klik)

Ik maak verbinding met mijn Airport, via mijn router (Airport is bedraad gekoppeld aan router). Vanwege genoemde streaming problemen, heb ik via de Airport een nieuw draadloos netwerk opgesteld en vervolgens audio afgespeeld met AirPlay. Het lijkt erop dat de stream dan WEL stabiel is.

Op dit moment heb ik dus twee draadloze netwerken: A (router) en B (airport). Probleem: de Airport steekt achter in mijn versterker. Dat wil zeggen dat de Airport alleen aan staat als de versterker aan staat.

Nu zou ik graag mijn iPhone en iPad zo willen configureren, dat er eerst verbinding wordt gemaakt met B en als dat niet beschikbaar is met A. Ik zie zo 123 echter geen mogelijkheden om dit in te stellen.

Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27
Ik begrijp je vraag waarschijnlijk verkeerd, ik zie namelijk het probleem niet maar:

- De iPhone/iPad maakt automatisch verbinding met een beschikbaar netwerk waarmee het apparaat eerder verbonden is. (d.w.z. indien je Airport Expres niet aan staat en je iPhone/iPad bevind zich binnen het bereik van je 'hoofdrouter' dan connect het daarmee automatisch.)

- Indien het signaal van je 'hoofdrouter' (erg) zwak is en je Airport Expres word aangezet (deze heeft dan een veel sterker signaal) dan zal je iPhone/iPad vanzelf binnen enkele minuutjes automatisch overschakelen naar het betere netwerk.

Indien hij niet automatisch schakelt:
* Dan heeft je 'hoofdrouter' nog een te sterk wifi signaal op die locatie, kwestie van de uitzendsterkte van de 'hoofdrouter' verlagen. (Dit is een kwestie van fine tunen.)
* Je zou ook een stekkerdoos kunnen gebruiken om zo je Airport Expres altijd aan te hebben staan, zo'n apparaat is erop gemaakt om altijd aan te staan en verbruikt nauwelijks stroom.