Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop printer (zwart-wit, ev. kleur, laser of inkjet?)

Pagina: 1
Acties:

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Beste tweakers

Ik heb nog nooit een printer gehad maar wil me er een aanschaffen omdat ik toch het gemak wil hebben om af en toe iets af te drukken zonder naar de topcopy te gaan (student).

Vooral zou ik in zwart wit afdrukken, maar eventueel een beetje kleur (hoeft niet perse). Ik ben voornamelijk uit op een zo goed mogelijke kostprijs per pagina zonder veel miserie te hebben met ondermaatse kwaliteit. Wat ik me bv afvraag is of de toners bij een inkjetprinter die niet vaak gebruikt wordt opdrogen (onbruikbaar worden)? Het kan wel voorkomen dat ik die niet gebruik in 2 maand tijd. Scannen, faxen en dergelijke heb ik niet nodig. Ik ben meer uit op een compacter toestel wegens niet veel ruimte.

Enkele printers waar ik een oog op liet vallen:

HP Officejet 6000 Printer €60
HP P1102W €80

De officejet 6000 zou goedkoper per zwart-wit pagina zijn dan de laserprinter. Ook kan deze uiteraard in kleur afdrukken. Maar als de inkt opdroogt ben ik er niet veel mee.

De P1102W is een laserprinter, enkel zwart-wit. Deze was best uit de test van Test-aankoop een jaar geleden (okt 2010).

Heeft er iemand ervaring met deze printers? Of een andere aan te bevelen?

Indien de inkt in de nieuwe printers niet opdroogt ga ik waarschijnlijk voor de goedkopere inkjet, maar indien het bij weinig gebruik beter is de laser te kiezen ga ik daarvoor. Ik heb hierover informatie gezocht maar vind er niets over terug (bv bij test-aankoop)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je dan toch geld uitgeeft: koop een ietsjes duurdere laserprinter voor zwart-wit en een relatief goedkoper kleuren inktjet voor kleur. Aangezien een inktjet bij aanschaf vaak minder kost dan nieuwe kleurpatronen, gooi de de printer weg als 'ie leeg is en koop je een nieuwe :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Alleen niet alle studenten hebben de ruimte voor twee printers. Misschien heeft GuNNiX wel de ruimte, dat kan hij zelf het beste vertellen.

Mijn ervaring als student is dat je geen inktjet wilt. Inkt droogt uit en de printers zijn onbetrouwbaar. Een laserprinter doet het gewoon, ook al heeft het apparaat een aantal maanden stil gestaan. Ik heb echter minder goede ervaringen met HP. De hardware is goed, maar de driversupport vind ik zeer slecht. Als straks Windows 8 komt, dan wil HP dat iedereen maar gewoon een nieuwe printer koopt, want nieuwe drivers voor de huidige modellen brengen ze niet uit.

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:57:
Als je dan toch geld uitgeeft: koop een ietsjes duurdere laserprinter voor zwart-wit en een relatief goedkoper kleuren inktjet voor kleur. Aangezien een inktjet bij aanschaf vaak minder kost dan nieuwe kleurpatronen, gooi de de printer weg als 'ie leeg is en koop je een nieuwe :)
Kan ie jaarlijks naar de milieustraat :+
GuNNiX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:56:
De P1102W is een laserprinter, enkel zwart-wit. Deze was best uit de test van Test-aankoop een jaar geleden (okt 2010).
Jaar geleden? maak er maar anderhalf jaar van :p

Ik zou gewoon z-w laser-printer kopen en voor kleurafdrukken naar topcopy, ben je toch nu al gewend aan :+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Trommelrem schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:02:
... Als straks Windows 8 komt, dan wil HP dat iedereen maar gewoon een nieuwe printer koopt, want nieuwe drivers voor de huidige modellen brengen ze niet uit.
Beetje kort door de bocht? Zolang de printer geen host-based driver heeft, zal bijna elke HP vlekkeloos werken onder Windows 8 door gebruik te maken van PCL/PS-drivers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Erg bedankt voor deze snelle reacties. Ik ga dus voor een laserprinter!
Pagina: 1