Hallo,
Bij een voeding van mij is de 4pin door midden.
Is het veilig om er een kroonsteen tussen te zetten?
mvg,
Bij een voeding van mij is de 4pin door midden.
Is het veilig om er een kroonsteen tussen te zetten?
mvg,
[ Voor 87% gewijzigd door Sprite_tm op 10-01-2012 21:05 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De 4 pins kabel, wat voor een voeding maakt niet uit, want hij wilt een kroonsteen er tussen zetten en alles wat hij wilt weten of dat kan.Sprite_tm schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:04:
De 4pin wat? Wat voor voeding? Doe eens wat meer uitleg geven? Mijn kristallen bol is namelijk naar de kristallen-bol-reparateur, dus ik kan het vanaf hier niet compleet zien.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
In dit geval is het misschien vrij duidelijk dat het om een 4 pins kabel van een PSU gaat.. Maar het is over het algemeen wel raadzaam om na te vragen naar de spanningen en stromen die over de kabel staan voordat je er een random kroonsteen tussenzet. Al kan afhankelijk van het type een kroonsteen vrij veel hebben.naarden 4ever schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:08:
[...]
De 4 pins kabel, wat voor een voeding maakt niet uit, want hij wilt een kroonsteen er tussen zetten en alles wat hij wilt weten of dat kan.
Ja, als je goed oppast dat de zwarte en de gele draadjes, waar ongeïsoleerd, elkaar niet raken, kan dat.
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 10-01-2012 21:13 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Drowzz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:17:
De 4-pin voor het beeld??? Iig op modernere borden is het nu 8 pins.
Betreft een 350 watt voeding.
My favorite programming language is solder.
Een goede kroonsteen niet (die moet 220V/16A kunnen hebben) en anders ga je even naar de bouwmarkt? Daar hebben ze ook van die snelsluiters; werkt als kroonsteen maar ziet er netter uit.Drowzz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:06:
Er gaan zich dmv kroonsteen geen brandgevaarlijke situaties/kortsluiting ontstaan?
Mvg,
Als je het goed installeert niet nee,Drowzz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:06:
Er gaan zich dmv kroonsteen geen brandgevaarlijke situaties/kortsluiting ontstaan?
Mvg,
Door zo'n vierpins kabel loopt gelukkig geen 230volt 16A, vind maar eens een pc-voeding van 3800watt! Maar goed, is natuurlijk wel erg veilig. En kroonsteentjes voor pcs zijn inderdaad vrij zeldzaamMAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:08:
[...]
Een goede kroonsteen niet (die moet 220V/16A kunnen hebben) en anders ga je even naar de bouwmarkt? Daar hebben ze ook van die snelsluiters; werkt als kroonsteen maar ziet er netter uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 10-01-2012 23:17 . Reden: de post hieronder ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Nee, maar ken je aparte kroonstenen voor PC-kabels? De 13-in-een-dozijn kroonsteen is goed voor 230V/16A dus ook meer dan voldoende voor een PC.Achilles schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:12:
[...]
Door zo'n vierpins kabel loopt geen 230volt 16A,, vind maar eens een pc-voeding van 3800watt!
Gaat om de stroom niet om het vermogen.Achilles schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:12:
Door zo'n vierpins kabel loopt gelukkig geen 230volt 16A, vind maar eens een pc-voeding van 3800watt! Maar goed, is natuurlijk wel erg veilig. En kroonsteentjes voor pcs zijn inderdaad vrij zeldzaam, en niet goedkoper ...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
P = U x I-The_Mask- schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:19:
[...]
Gaat om de stroom niet om het vermogen.
[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 10-01-2012 23:26 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Je gaat er vanuit, maar wel terecht, dat de 350W alleen wordt geleverd op een enkele 12V-rail. Zo zien we maar weer dat een goede topicstart onze aannames weg had kunnen nemen.Achilles schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:25:
[...]
P = U x I
Een 4-pin = 12 volt
voeding is 350watt
Stroomsterkte Imax is dus 350/12= 29 Ampere, nee in dat geval voldoet de bouwmarkt-zekering niet
XD
Dat klopt van geen kant, of denk je werkelijk dat zijn CPU 29A vraagt?Achilles schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:25:
[...]
P = U x I
Een 4-pin = 12 volt
voeding is 350watt
Stroomsterkte Imax is dus 350/12= 29 Ampere, nee in dat geval voldoet de bouwmarkt-zekering niet
XD, daar hoef je je normaliter geen zorgen over te maken
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 5% gewijzigd door Hortz op 10-01-2012 23:55 ]
[ Voor 17% gewijzigd door lemming_nl op 10-01-2012 23:56 ]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Ze zijn minimaal net zo dik als de gemiddelde 16A kabel van de bouwmarkt.lemming_nl schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:55:
Denk eraan dat een kroonsteen een minimale draaddikte heeft. De 12V draden zijn niet altijd zo dik dat je ze zomaar (stevig) vast krijgt.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 34% gewijzigd door Bartjezz op 11-01-2012 07:12 ]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Ja 1+1=2 dat klopt ook maar dat betekend niet dat het van toepassing hier is en dat het dus klopt in dit geval.Hortz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:54:
Zijn berekening klopt wel degelijk, mits het allemaal via die ene lijn gaat
Cool, verkoop je ook spoelen met deze eigenschap? Degene die ik ken hebben allemaal iets minder vermogen aan de secundaire kant door verlies als de stroom groter wordt en de spanning dus lager.Bartjezz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 07:11:
Ik ga weer bijna mijn schoenen op eten, een voorbeeld:
-Gaat om de stroom niet om het vermogen.
=een groot vermogen is automatisch een grote stroom...
AMD Nieuwsdiscussie
Spoel, ik heb nooit iets over een spoel gezegd...-The_Mask- schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:41:
[...]
Ja 1+1=2 dat klopt ook maar dat betekend niet dat het van toepassing hier is en dat het dus klopt in dit geval.
Een CPU alleen die 29A trekt is niet te koop en dan zou de rest van de PC niks moeten verbruiken wat ook niet kan.
[...]
Cool, verkoop je ook spoelen met deze eigenschap? Degene die ik ken hebben allemaal iets minder vermogen aan de secundaire kant door verlies als de stroom groter wordt en de spanning dus lager.
Waar het om gaat bij kabeldikte is alleen de stroom.
Nee dat zei ik als voorbeeld.Bartjezz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:03:
[...]
Spoel, ik heb nooit iets over een spoel gezegd...
Alleen bij een gelijke spanning, hoeft namelijk niet zo te zijn.Maar volgens mij heb ik toch echt wel gelijk als ik zeg dat een groter vermogen een grotere stroom trekt...
AMD Nieuwsdiscussie
Een hoogspanningsvoeding van enkele kilovolts, hebben toch een best noemenswaardig vermogen. Echter, de stroom is enorm laag. Vermogen is nog altijd P = U * I (gelijkspanning) dus ik vind het een beetje gevaarlijk om te zeggen bij een hoger vermogen altijd de stroom hoger wordt, dat is helemaal afhankelijk van je bijhorende spanning.Bartjezz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:03:
[...]
Spoel, ik heb nooit iets over een spoel gezegd...
Maar volgens mij heb ik toch echt wel gelijk als ik zeg dat een groter vermogen een grotere stroom trekt...
Dat even terzijde, ik heb mijn schoen toch maar laten staan, smaakte op een of andere manier naar rubber zool...
Toch wil ik steeds mijn schoen opvreten als ik dit soort topics doorlees... Had ik misschien niet moeten leren voor elektromonteur, maargoed. Zal wel aan mij liggen...
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq