hoe maak ik van een belkin N+ router een extender ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 21:36
ik heb internet van ziggo met een draadloze sitecom wl-351 router. Helaas heeft die draadloze router niet genoeg bereik in mijn huis om overal te internetten.

Nu heb ik nog een ongebruikte Belkin N+ wireless router liggen (F5D8235). Is het mogelijk om die te gebruiken als extender.

De sitecom router kan ik instellen als WDS of AP (is momenteel AP)
Hoe moet ik nu de belkin router instellen zodat hij het signaal van mijn sitecom router kan uitbreiden? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

Volgens deze pagina en deze ondersteunt jouw router WDS niet (ik spreek me niet uit over custom firmware zoals www.dd-wrt.com).

[ Voor 0% gewijzigd door edeboeck op 10-01-2012 20:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

webfreakz.nl, volgens mij doet dat topic er weinig toe (hij wil WDS inschakelen op zijn Belkin en er zijn maar een handvol posts in dat topic die WDS behandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

edeboeck schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:48:
[...]
webfreakz.nl, volgens mij doet dat topic er weinig toe (hij wil WDS inschakelen op zijn Belkin en er zijn maar een handvol posts in dat topic die WDS behandelen).
Wel als hij een kabel aansluit tussen beide apparaten. Er staat nergens dat hij dat niet wil doen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
ik wil geen kabel aansluiten

Het signaal is te zwak en dat is de reden dat ik de belkin n+ wireless router wil gebruiken als signaalversterker op een verdieping hoger. Hoe doe ik dat? de belkin instellen als AP? bridge?.....? Het moet volgens mij technisch wel mogelijk zijn, maar ik weet niet precies welke instellingen ik op de belkin moet maken. Volgens mij moet ik de sitecom dan als WDS instellen toch?

Om misverstanden te voorkomen, die Belkin werkt niet met die ziggo UBEE modem (drama) vandaar dat ik de sitecom op die UBEE heb aangesloten, dat werkt perfect echter het bereik is magertjes

Mijn dank is groot!

[ Voor 51% gewijzigd door danda op 10-01-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Danda, ik probeer even samen te vatten (corrigeer als de aannames niet kloppen):
  1. Je wilt geen kabels gebruiken (tenzij dan modem <-> AP)
  2. Je modem is echt louter modem (dus zonder ingebouwde AP-mogelijkheden)
  3. Je Belkin aansluiten op je modem is geen optie ==> je MOET de sitecom aansluiten op de modem
  4. Je Belkin ondersteunt geen WDS (volgens links uit eerdere posts) ==> kan niet als extender dienen
Als ik dit goed heb, zit je dus met een probleem wat bestaande hardware betreft, want je zou volgende situatie moeten krijgen (bekabeld stel ik voor als ----, draadloos als ....):
code:
1
MODEM <----> AP <.......>  EXTENDER

waarbij je toestellen (pc's, printer, ...) draadloos verbinden met AP of EXTENDER.

Aangezien je extender noodgedwongen over WDS moet beschikken (om het signaal van AP verder uit te dragen), zou je dus je Belkin als AP moeten gebruiken... maar dat geeft weer problemen o.w.v. aanname 3.

Persoonlijk zie ik dus niet zo direct een andere optie (uitgaande van de aannames) dan extra hardware aan te schaffen (al kan ik uiteraard een mogelijkheid over het hoofd zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
edeboeck schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:
Danda, ik probeer even samen te vatten (corrigeer als de aannames niet kloppen):
  1. Je wilt geen kabels gebruiken (tenzij dan modem <-> AP)
  2. Je modem is echt louter modem (dus zonder ingebouwde AP-mogelijkheden)
  3. Je Belkin aansluiten op je modem is geen optie ==> je MOET de sitecom aansluiten op de modem
  4. Je Belkin ondersteunt geen WDS (volgens links uit eerdere posts) ==> kan niet als extender dienen
Als ik dit goed heb, zit je dus met een probleem wat bestaande hardware betreft, want je zou volgende situatie moeten krijgen (bekabeld stel ik voor als ----, draadloos als ....):
code:
1
MODEM <----> AP <.......>  EXTENDER

waarbij je toestellen (pc's, printer, ...) draadloos verbinden met AP of EXTENDER.

Aangezien je extender noodgedwongen over WDS moet beschikken (om het signaal van AP verder uit te dragen), zou je dus je Belkin als AP moeten gebruiken... maar dat geeft weer problemen o.w.v. aanname 3.

Persoonlijk zie ik dus niet zo direct een andere optie (uitgaande van de aannames) dan extra hardware aan te schaffen (al kan ik uiteraard een mogelijkheid over het hoofd zien).
zal het andersom wel werken? De Belkin F5D8235 wireless router als AP op de ziggo ubee modem aansluiten en de sitecom wl351 wireless router als WDS instellen. Hoe moet ik dat aanpakken?
Op een of andere manier krijg ik die Belkin niet aan de praat op de ziggo Ubee modem (alles-in-een-plus), vandaar dat ziggo mij die sitecom wl-351 heeft aanbevolen, die werkt wel in een keer maar het bereik is niet groot genoeg voor het hele huis, ik heb al alle kanalen 1-13 geprobeerd.

Ben nogal een leek op dit gebied daarom hulp gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

danda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:17:
[...]
zal het andersom wel werken? De Belkin F5D8235 wireless router als AP op de ziggo ubee modem aansluiten en de sitecom wl351 wireless router als WDS instellen.
[...]
Ik dacht nu net dat dat niet ging:
edeboeck schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:
[...]
[...]
Kan je wat verduidelijken?
Pagina: 1