Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Radiostream via Flash capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:12

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Vooreerst: vergeef mij, ik zit al lang op het forum maar ik vond geen gepast subforum voor mijn vraag.

Op deze plaats http://internetradio.vrt....qsbrand=41&qsAccessible=1 kan je alle Belgische radiozenders live beluisteren en van de meeste ook de laatste uitzending van een radioprogramma terug opvragen (via Net gemist en dan een programma kiezen).

Ik zou graag van een bepaald programma dagelijks de uitzending downloaden. Ik geraak echter niet uit aan de structuur en weet dus niet hoe ik dit moet aanpakken. Tips om mij op weg te zetten zijn méér dan welkom.

(Ik weet dat ik het programma kan laten afspelen en dan capturen, maar dat is niet doenbaar om dagelijks te doen voor een programma van 2 uur. Ik wil het radioprogramma downloaden zoals het op de server staat)

.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op zich begeef je je op grijs gebied. Zoiets is in feite niet toegestaan.
Maar wat je zoekt, is een streamripper. Dat moet te lukken zijn.
Een grotere uitdaging is om de bron url van de stream te ontdekken.

Alles kan stuk.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:19:
Op zich begeef je je op grijs gebied. Zoiets is in feite niet toegestaan.
Het is enkel voor eigen gebruik
Maar wat je zoekt, is een streamripper. Dat moet te lukken zijn.
Een grotere uitdaging is om de bron url van de stream te ontdekken.
Daar bots ik dus ook op.

.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dit te capturen.

Dat gezegd hebbende; met een kale browser moet je al een heel eind komen om uit te vogelen wat er nou precies gebeurt

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:20:
Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dit te capturen.
Als ik het gewoon 2 uur lang laat afspelen en opsla, dan heb ik het ook. Ik zou het alleen liever iets sneller zien.
Dat gezegd hebbende; met een kale browser moet je al een heel eind komen om uit te vogelen wat er nou precies gebeurt
Hoe kaal?

.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Eh. Waarschijnlijk wordt er niet sneller gestreamd dan dat je het af kan spelen? Of althans niet veel sneller. Dus het zal toch nog ongeveer 2 uur duren...

En verder zou je nog kunnen kijken of je iets kan ontdekken met een sniffer. En anders heb je wel programma's die geluid-output van programma's kunnen capturen. Sunflower geloof ik dat het heet voor OS X.

[ Voor 40% gewijzigd door Spockz op 10-01-2012 20:25 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spockz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:24:
Eh. Waarschijnlijk wordt er niet sneller gestreamd dan dat je het af kan spelen? Of althans niet veel sneller. Dus het zal toch nog ongeveer 2 uur duren...
Mwah, dat ligt er een beetje aan hoe ze 't doen. Als het gaat om audio on demand (dus geen stream) dan kan de player waarschijnlijk voor een groot deel bufferen (een flashplayer kan in principe tot 100MB local storage adresseren)). Een stream zal hooguit een buffer van een paar sec hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij kan VLC ook streams capturen; moet je alleen wel achter het source-adres en protocol zien te komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:28:
Volgens mij kan VLC ook streams capturen; moet je alleen wel achter het source-adres en protocol zien te komen.
Ja en dat is het probleem, ik weet niet hoe ik die kan halen uit Flash. Wireshark is ook niet geschikt, het moet een niveau hoger.

.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Ik zie even niet hoe dit in WEB hoort?

Verder heb je lijkt me voldoende keywords en suggesties om op te googlen en mee aan de gang te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 10-01-2012 20:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.