overbodige windows partitie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 10:02
hallo forumers,

ik heb een laptop, en mn ouders hebben hier per ongeluk eindows op geinstalleerd, 2 keer nog. De cd zate er namelijk in en ze hebben op enter de hele tijd gedrukt.

nu heb ik dus windows xp er 3x op, de vraag is hoe verijwijder ik de 2 overbodige partities ?

Ik heb een programma gedownload, is alternatief voor partition magic. Maar ik zie daar alleen 1 partitie, dus ben bang als ik deze verwijder dat alles weg is. Graag hulp, ben hier niet zo goed in. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Ik denk dat er maar één windows opstaat, kijk maar eens met diskmanagement (diskmgmt.msc in de start->run box)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Windows is steeds op diezelfde partitie geïnstalleerd, je zou in schijfbeheer alle partities moeten kunnen zien.
(rechtermuisknop op Deze Computer, Beheren, Schijfbeheer)
Ook RAW partities (ongeformatteerd) duiken daar op. Anders controleer je gewoon de schijfgrootte met wat op de harddisk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Hoe zie je dat Windows 3x geïnstalleerd is dan?

Er zal geen nieuwe partitie gemaakt zijn, dat gebeurd niet standaard en krijg je sowieso niet voor elkaar als je enkel op enter drukt. In het ergste geval is er een map Windows.old op je hardeschijf te vinden, die even weggooien en klaar ben je.

Of krijg je bij het opstarten een keuzelijstje met meerdere installaties voor je neus? Kan ik mij bijna niet voorstellen want dan zou je volgens mij ook meerdere partities moeten zien.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Er is maar idd 1 partitie, mijn fout. Maar windows is 3 keer geinstalleerd op dezelfde partitie. kan ik 2 hiervan verwijderen ?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, maar er is een kans dat je huidige startende Windows in de map Windows.002 staat; iets wat voor het oog minder mooi is.

En aangezien je toch al 3x hebt geinstalleerd; waarom niet een 4e keer waarbij de disk eerst wordt geformatteerd en in 1x goed installeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:03:
Ja, maar er is een kans dat je huidige startende Windows in de map Windows.002 staat; iets wat voor het oog minder mooi is.

En aangezien je toch al 3x hebt geinstalleerd; waarom niet een 4e keer waarbij de disk eerst wordt geformatteerd en in 1x goed installeren?
zat ik ook aan te denken, maar dan ben ik alles kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:03:

Waarschijnlijk is dit ook gebeurd bij de 2e en 3e installatie.

Bij een nieuwe installatie wordt automatisch de eerste partitie gekozen en die wordt automatisch snel NTFS geformatteerd, dus de oude installatie is er steeds afgehaald.

Als MAX3400 gelijk heeft heb je naast de Windows map, ook een Windows.old map met daarin je eerste installaties.

Als ik gelijk heb is er niets aan de hand en kun je gewoon door. Maar kijk even hoe groot je harddisk is en hoe groot je harddisk volgens het etiket moet zijn. Zijn die 2 groottes gelijk (omrekeningen van fabrikanten daargelaten), dan heb je maar 1 partitie.
Pagina: 1