Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI Poort kapot of Netwerk kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 18:24
Hallo Tweakers,

Onlangs de 300Mbps 11n Wireless PCI Card aangeschaft en deze in mijn moederbord geplaatst.

Na een of twee weken tevreden te zijn geweest met de kaart kreeg ik tijdens het gamen plotseling een crash op mijn PC. Toen ik hierna mijn PC opnieuw opstarten merkte ik dat er geen verbinding met het internet meer was en dat de netwerk kaart niet werd gevonden, het eerste wat ik deed was de drivers/software van de conceptronic opnieuw installeren helaas verhielp dit het probleem niet (Ook enkelen malen PC opnieuw opgestart zonder enig resultaat). Toen ben ik maar eens gaan zoeken of het probleem bij de hardware lag. Toen ik via Configuratiescherm>Hardware en Geluiden >Apparaten en Printers> PC uitkwam en op het hardware tab klikte zag ik een gele driehoek staan met een uitroepteken (Dit voorspelt weinig goeds) en de error die ik als volgt kreeg melde mij pci simple communications controller driver missing. Aan de hand van dit probleem ben ik opzoek gegaan naar de geschikte driver en heb deze geïnstalleerd het driehoekje was nu weg maar na het opnieuw plaatsen van de netwerkkaart wil mijn PC nu niet eens meer opstarten, als ik de kaart eruit haal doet hij het wel weer.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen aangezien ik graag wil weten of ik een nieuw moederbord moet kopen? De netwerkkaart zelf kan me eigenlijk niet zoveel meer schelen aangezien ik besloten heb om maar een kleine 40meter Cat6 FTP internet kabel door mijn huis heen te trekken.

In de toekomst wou ik dit PCI slot gebruiken voor een geluidskaart maar mocht deze stuk zijn ga ik natuurlijk eerst een nieuw moederbord aanschaffen.

Hopelijk is alles duidelijk mocht dit niet zo zijn kun je vragen stellen in dit topic of een PM sturen.

m.v.g. Teun Relou

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Moederbord stuk? -> kan
Netwerkkaart stuk? -> kan
Voeding niet toereikend/stuk? -> kan.

Ik gok zelf op de netwerkkaart, maar je komt er alleen achter door testen/uitwisselen/meten.
Ik zou voor de zekerheid de netwerkkaart niet meteen in een andere pc testen.
Meet de lijnspanningen tijdens opstarten, en tijdens bedrijf met en zonder netwerkkaart om de voeding uit te sluiten.
Probeer een ander pci kaartje om het moederbord te testen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou een andere PCI kaart op de kop proberen te tikken (lees: lenen van iemand), en dan liefst één die niet belangrijk is zodat het niet erg is mocht hij toch stuk gaan door je moederbord (onwaarschijnlijk, maar toch).

Reset ondertussen ook je BIOS eens.

• Extace666
Admiral Freebee schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:18:
Ik zou een andere PCI kaart op de kop proberen te tikken (lees: lenen van iemand), en dan liefst één die niet belangrijk is zodat het niet erg is mocht hij toch stuk gaan door je moederbord (onwaarschijnlijk, maar toch).

Reset ondertussen ook je BIOS eens.
En hoe reset ik deze? Met het knopje op mijn moederbord? Zoja kan dit kwaad?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Extace666 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:02:
[...]

En hoe reset ik deze? Met het knopje op mijn moederbord? Zoja kan dit kwaad?
Handleiding?

Het kan in dusverre kwaad dat je een aantal settings uit je BIOS terug zet naar factory-defaults. Zaken als een RAID-controller kunnen dus ineens niet meer werken. Mijn backup: met een kladblokje of digitale camera even elk scherm van de BIOS doorlopen, noteren en daarna dus resetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Extace666
Heb gister op de zolder uit een oude PC een netwerk kaart gesloopt en nu even getest en hij werkt gewoon :) gelukkig maar. Vandaag 30meter FTP kabel trekken en volgende week komt dan mijn geluidskaart die ik in de PCI slot wil plaatsen.

Iedereen bedankt voor de hulp en denk dat hier wel een slotje op kan.
Pagina: 1